ماهان شبکه ایرانیان

با شهرهایی آشنا شوید که جمعیت آن ها فقط «یک» نفر است

آیا تاکنون در مورد کم جمعیت ترین شهرهای جهان چیزی به گوشتان خورده؟ شهرهایی که فقط یک نفر جمعیت کل آن ها را تشکیل داده و سکنه ای غیر از یک بومی قدیمی در خود ندارند؟

با شهرهایی آشنا شوید که جمعیت آن ها فقط «یک» نفر است

آیا تاکنون در مورد کم جمعیت ترین شهرهای جهان چیزی به گوشتان خورده؟ شهرهایی که فقط یک نفر جمعیت کل آن ها را تشکیل داده و سکنه ای غیر از یک بومی قدیمی در خود ندارند؟

در این مطلب، شما را با 7 نمونه از شهرهایی آشنا می کنیم که فقط یک نفر ساکن آن هاست. برخی از آن ها در گذشته هزاران نفر جمعیت داشته اند و برخی هم از همان ابتدا، برای زیر 10 نفر ساخته و ثبت شده اند. برای آشنایی با این شهرهای عجیب در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

جوردن ریور – کانادا

1

به نظر می رسد که شهرهای ساحلی، خوش منظره ترین مکان ها برای زندگی باشند اما سونامی، بالا آمدن آب دریا، زمین لرزه و مسایلی از این دست باعث شده اند که جمعیت چنین شهرستان هایی کاهش یافته و ساکنین آن ها، رفتن را بر ماندن ترجیح دهند.

یکی از شهرستان هایی که چنین اتفاقی برایش افتاده، جوردن ریور در نزدیکی شهر ونکوور در کاناداست که به دلیل زمین لرزه های پیاپی، ساکنینش آن جا را ترک کرده اند و در حال حاضر فقط یک نفر از اهالی، که یک پیرمرد 72 ساله است، در خانه خود در این شهر زندگی می کند.

هاف پیت با آگاهی از خطرات زندگی در این شهرستان، همچنان آن جا مانده و اعلام داشته که هرگز خانه اش را ترک نحواهد کرد.

مونووی، نبراسکا، آمریکا

2

«السی آیلر» تنها ساکن شهرستان مونووی در ایالت نبراسکاست. وی 77 سال سن دارد و تا سال 2004 با همسرش رودی در این شهرستان زندگی می کردند. اما رودی در سال 2004 دار فانی را وداع گفت و در حال حاضر، السی تنها ساکن اینجا محسوب می شود.

بیوفورد، وایومینگ، آمریکا

3

شهرستان بیوفورد در آلبانی کانتی واقع در ایالت وایومینگ آمریکا در سال 1866 در زمان ساخت راه آهن بین قاره‌ ای ساخته شد.

پیش از آن، فردی به نام دان سامونز در سال 1980 با همسر و پسرش به این شهر مهاجرت کرد. او در سال 1992 این شهر را خرید. همسرش در سال 1995 درگذشت و پسرش نیز در سال 2007 از آن‌ جا نقل مکان کرد و دان تنها سکنه شهر شد.

در سال 2013، این شهرستان در یک حراجی به دو ویتنامی ناشناس، به قیمت 900 هزار دلار فروخته شد و نامش به PhinDeli Town Buford تغییر داده شد.

لاست اسپرینگز، دایومینگ

4

لاست اسپرینگز در کانورس کانتی در ایالت وایومینگ نخستین بار در دهه 1880 میلادی به محلی برای سکونت تبدیل شد. نام دهکده نیز از این داستان گرفته شده که کارگران در آن زمان نمی توانسته اند مکان دقیق چشمه ها که روی نقشه مشخص شده بوده را پیدا کنند.

این دهکده در سال 1911 میلادی به طور رسمی به ثبت رسید و در آن زمان 200 نفر جمعیت داشت. بیشتر ساکنین لاست اسپرینگز در معدن زغالی سنگ Rosin مشغول به کار بودند.

پس از بسته شدن معدن در سال 1930، جمعیت این دهکده به سرعت کاهش یافت. به طوری که در سال 1960 میلادی فقط 5 نفر سکنه داشت. در سال 1976 مقامات ایالتی تصمیم گرفتند تا لاست اسپرینگز را به عنوان کوچک ترین شهرستان قابل سکونت و رسمی آمریکا معرفی کنند. در آن زمان، جمعیت این شهرستان، 11 نفر بود.

در سال 2010 جمعیت به 4 نفر کاهش یافت و نرخ پراکندگی جمعیت در آن به 44٫4 در هر 17٫1 کیلومتر مربع رسید.

Villa Epecuen، آرژانتین

5

در دهه 1920 میلادی، یک روستای گردشگری به نام «ویلا اپکوئن» در ساحل دریاچه نمک موسوم به Lago Epecuen ساخته شد. این روستا در فاصله 600 کیلومتری از ساحل غربی بوینس آیرس واقع شده بود.

این روستا در دهه 1970 میلادی حدود 5 هزار نفر جمعیت داشت. حدود 300 کسب و کار جدید از جمله هتل، اسپا، فروشگاه و موزه راه اندازی شد. در آن زمان، پدیده های آب و هوایی طولانی مدت که باعث بارش باران های زیاد از حد می شد، باعث بالا آمدن تالاب شد. در نوامبر سال 1985، سد مهار کننده آب ها شکسته شد و بخش بزرگی از روستا در اثر سیل از بین رفت.

در سال 1993، جریان آب به مرور روستا را بلعید. 25 سال بعد، در سال 2009 شرایط جوی منطقه تغییر کرد و از عمق آب کاسته شد به طوری که روستای Villa Epecuen دوباره نمایان گشت. اما هیچ کس غیر از یک پیرمرد 81 ساله به نام پابلو نواک که در حال حاضر نیز تنها ساکن این دهکده محسوب می شود، به آن جا بازنگشت.

تومیوکا، ژاپن

6

«نائوتو ناتسومورا»ی 54 ساله تنها ساکن روستای «تامیوکا» در ژاپن است که به آن دهکده ارواح هم گفته می شود که در منطقه محافظت شده در اطراف سایت هسته ای فوکوشیما واقع شده است. تقریبا همه قسمت های این روستا در نتیجه سونامی و زمین لرزه ای که در 11 مارس 2011 میلادی روی داد، تخریب شده و به دلیل نشست مواد هسته ای هزاران ساکن آن مجبور به ترک محل زندگی خود شدند.

اما جالب است بدانید که در حوالی 20 کیلومتری این سایت، همچنان منطقه ای قابل سکونت وجود دارد و جمعیت آن را فقط یک مرد 54 ساله تشکیل داده که تا پیش از حادثه دلخراش سال 2011، با 16 هزار نفر دیگر در آن جا زندگی می کرده اند.

ناتسومورا بدون آب لوله کشی و برق همچنان در خانه خود مانده و زندگی می کند.

Cass، نیوزیلند

7

Cass در منطقه سلوین در کانتربری در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. این منطقه نیز یکی دیگر از دهکده های دنیا با جمعیت یک نفری است. هنگامی که به «بری دروموند» شغلی در کاس پیشنهاد شد، او هرگز تصور نمی کرد که بتواند بیشتر از دو سال آن جا دوام بیاورد. اما 25 سال بعد، علیرغم ترک تمامی سکنه، وی همچنان در آن جا مانده و به زندگی خود ادامه داد.

دروموند 65 ساله برای شرکت حمل و نقل KiwiRail کار می کند و یکی از مسولان راه ارتباطی بین شهرهای کرایست چرچ و گری موث است بیان داشته که هرگز تصور نمی کرد زمانی به تنها سکنه این روستا تبدیل شود. بد نیست بدانید که وی هرگز ازدواج نکرده.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان