تصاویری از تایلند ؛ زندگی روزمره در قاب تصویر

دوستانه و سرشار از تفریح و سرگرمی، گرمسیری و عجیب و غریب، تاریخی و فرهنگی، همه این ها شاید توضیحات ابتدایی برای توصیف کشور زیبای تایلند باشند

دوستانه و سرشار از تفریح و سرگرمی، گرمسیری و عجیب و غریب، تاریخی و فرهنگی، همه این ها شاید توضیحات ابتدایی برای توصیف کشور زیبای تایلند باشند. کشوری با مردمی مهربان و خون گرم، همانند آب و هوای استواییشان. کشوری درخشان از تلألو معابد پر زرق و برق و سواحلی با شن هایی به رنگ طلا و لبخند ابدی بر چهره. سواحل افسانه ای تایلند با نخل های بلند بر تن شن و ماسه های مروارید گونش و باغ های مرجانی در عمق کم دریاهایش می تواند جایگاه لذت های بی پایان هر انسانی باشد و سفر به جزیره های یک پارچه سبز و استراحت در سواحل آب های نیلگونش شاید خاطره انگیز ترین روزهای آرام زندگی را رقم بزند.

شیفتگان آئین بودا تمام این سرزمین را با مجسمه های طلایی و معابد چشم نواز، سرشار از رنگ و زیبایی کردند تا در سایه امن بودا جهانی الهی برای خود بسازند. مردمی که همواره در حال دعا و طلب آمرزش هستند و در بین تمام شلوغی های روزمره زندگی و با هر وضعیت اقتصادی، هدیه و پیشکش به معابدشان را فراموش نمی کنند و از یاد خدایشان غافل نمی شوند. اگر در تایلند حلقه های گل کوچک و بزرگ در اتومبیل ها نظرتان را جلب کرد بدانید با یک چشم زخم طرف هستید و آن حلقه گل نگه دارنده شما از خطر تصادفات است.

پنجه های قدرتمند و معجزه گر زنان و مردان تایلندی هم می تواند تمام دردها و خستگی ها را از تنتان به در کند و حتی اگر بخواهید در برابر آرامش حاصل از آن مقاومت کنید، باز هم شما را به درون خوابی رویایی سوق می دهد. بعد از آن که چشم گشودید احساس تولد دوباره ای خواهید داشت.

تایلند کشور مهمان نوازی است که شاهزاده و گدا می تواند در آن احساس خوشبختی و آرامش کند.

این همه ویژگی مثبت و باورنکردنی سبب شد تا با هم سری بزنیم به تصاویر زیبایی از روزمرگی مردم در این کشور و به همین دلیل به سراغ آلبوم تماشایی و منحصر به فرد  آقای پاسکال منرت (Pascal Mannaerts) رفتیم.
پیش از این با او و تصاویر زیبایی که از سفرش به ایران ثبت کرده بود، آشنا شدیم و همسفر با او به ایران آمدیم:

تصاویری از ایران از لنز دوربین عکاس بلژیکی

پاسکال منرت عکاسی اهل کشور بلژیک و ساکن بروکسل است. او بیش از ده سال است که سفر به دور دنیا و ثبت تصاویر شگفت انگیز از تاریخ و فرهنگ کشورها را آغاز کرده است. او در تلاش است که مردم را در جریان روزمرگی هایشان به تصویر بکشد و در صدد کشف ناشناخته های درونی افراد در فرهنگ های مختلف است. وی معتقد است می شود در جریان ثبت تصاویر پرتره، اتفاقات ناگهانی در برشی از زندگی و لحظه های حساس حضور انسان، راهی برای گفت و گو و ورود به دنیای ناگفته ها پیدا کرد و با عمق فرهنگ یک ملت آشنا شد. برای همین هم انسان جزء جدا نشدنی تصاویر اوست.

با کارناوال همراه شوید تا تایلند را از نگاه پاسکال با شما به اشتراک گذاریم.

بانکوک، تایلند

1- کاخ بزرگ بانکوک

تصویری از کاخ بزرگ که مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی در بانکوک است و از همان ابتدای ساختش در سال 1782 محل اقامت رسمی پادشاهان این کشور شده است.

بانکوک، تایلند

2- پیشکش به بودا و ادای احترام در حوزه کاخ سلطنتی، بانکوک

بانکوک، تایلند

3- کشتی بر روی رودخانه چائو فرایا، بانکوک

گروهی از مردم روزانه از طریق مهم ترین رودخانه تایلند رفت و آمد می کنند و در این تصویر تعدادی از کاهنان معبد بودا نیز دیده می شوند. این رودخانه بزرگ به خلیج تایلند می ریزد.

بانکوک، تایلند

4- قایقی در ساحل شهر کرابی

کرابی از شهرهای مهم تایلند و در جنوب این کشور است و صنعت گردشگری مهم ترین رکن اقتصادی آن است.

بانکوک، تایلند

5- نمایی از ورودی معبد مهم شهر چیانگ مای

معبد وات چیانگ مان (Wat Chiang Man) مهمترین و قدیمی ترین معبد این شهر است.

بانکوک، تایلند

6- عمر پادشاه دراز باد

نمایی از مرد دست فروش بر زیر تصویر پادشاه تایلند بومیپول آدولیاده (Bhumibol Adulyadej) که در اکتبر 2016 و در سن 89 سالگی از دنیا رفت. این تصویر مروبوط به پیش از فوت او می شود.

بانکوک، تایلند

7- بازار شناور، بانکوک

بانکوک، تایلند

8- تصویری دیگر از ساحل زیبا و آرام شهر کرابی 

بانکوک، تایلند

9- پسرک خوش خنده در جزیره تنها

جزیره کو چانگ (Koh Chang) در خلیج تایلند قرار دارد و دومین جزیره بزرگ این کشور به شمار می آید. هرچند جمعیت خود جزیره بسیار اندک است اما وفور گردشگران به ویژه در چند سال اخیر سبب افزایش جمعیت این منطقه شده است.

برای آشنایی با این این جزیره و سایر جزایر زیبای تایلند، مطلب زیر را بخوانید:

زیباترین جزایر تایلند

بانکوک، تایلند

10- مردی که در گرگ و میش ساحل، گویی به رویاهایش چنگ می زند.

بانکوک، تایلند

11- مجسمه های بودا، آیوتهایا

بانکوک، تایلند

12- بودای لم داده، بانکوک

بانکوک، تایلند

13- پلکان معبد وات آرون، بانکوک

معبد وات آرون (Wat Arun) در غرب رودخانه چائو فرایا بنا شده است و نام آن ریشه در خدای هندو به نام آرونا دارد. 

بانکوک، تایلند

14- نمای متفاوتی از هتل پنج ستاره شانگری لا، بانکوک

بانکوک، تایلند

15- مرد نماز گزار در گوشه ای از معبد کاخ بزرگ، بانکوک

بانکوک، تایلند

سخن آخر

آیا از نوع نگاه آقای پاسکال لذت بردید؟

تصاویری از این دست با محوریت انسان را می پسندید؟

اگر شما هم سفری به این کشور زیبا و گرم داشته اید برای ما درباره ویژگی های آن بنویسید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان