با ۵ جایگزین برای تنبیه کودکان آشنا شوید!

برقراری ارتباط درست با فرزندتان به شما اطمینان می دهد که او روابط دوستانه ای با شما خواهد داشت و به وظایف خود عمل خواهد کرد. بنابراین پیش از فکر کردن به تنبیه کودکان، به یک راه حل برای گفتگو درباره مشکل فکر کنید.

آیا می دانستید که برخی از افراد تنها راه پیشرفت کودکان را تنبیه کردن می دانند؟ اما در واقع جایگزین هایی برای تنبیه کودکان وجود دارد که انجام آن ها باعث رشد و بلوغ فکری کودک خواهد شد. روانشناسان مختلف معتقدند که فریاد زدن یا تنبیه کردن تنها در کوتاه مدت کار می کند. همچنین آنها به طور مستقیم بر سلامت روانی کودک و خود شما تاثیر می گذارند. در این مقاله، 5 جایگزین تنبیه را پیدا خواهید کرد که به شما کمک خواهد کرد که فرزندتان را بهتر آموزش دهید.

 

تنبیه کودکان

 

1. با فرزند خود صحبت کرده و مشکل را شناسایی کنید

بسیاری از والدین برای صحبت کردن با فرزندان خود مشکل دارند. علت این است که پایان هر صحبت آن ها معمولا به جر و بحث منجر خواهد شد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که فرزند شما نیاز به کمک دارد، اما از صحبت کردن با والدین خود اجتناب می کند. جایگزین تنبیه این است که به فرزند خود گوش فرا دهید و اجازه دهید آنها احساسات خود را بیان کنند. حتی اگر می دانید که چه چیزی ممکن است در ذهن فرزند شما اتفاق بیفتد،کنجکاوی خود را ابراز نمایید. به این ترتیب، آنها احساس اعتماد به نفس کرده و آماده صحبت با شما خواهند شد. هنگامی که آنها با روی باز مواجه شما شوند، هر دو قادر خواهید بود یک راه حل برای مشکل را پیدا کنید.

 

2. عواقب اقدامات آن ها را توضیح دهید

واژه ها تغییر می کنند. گفتن چیزهایی مانند "اگر این کار را بکنی، من تو را پشیمان خواهم کرد"، فقط باعث می شود آنها از شما بترسند، به شما احترام نگذارند. همچنین، این چیزها به آنها یاد نمی دهد که رفتارهای نادرست خود را تغییر دهند. با فرزند خود صحبت کنید. به ان ها توضیح دهید که اعمالشان عواقب دارد. آن ها باید بفهمند که این عواقب می تواند بر مردم اطرافشان تأثیر بگذارد. شما باید محکم و رو راست و در عین حال ملایم باشید. فراموش نکنید زمانی که فرزندتان به درستی رفتار می کند او را تشویق کنید. در این صورت آن ها راه درست رفتارکردن را خواهند یافت.

 

تنبیه کودکان

 

3. آنها را مجبور به انجام کارهای خانه کنید

یکی از گزینه های دیگر جایگزین برای تنبیه کودکان است. هنگامی که فرزندتان بی ادبی کرده و یا کار اشتباهی انجام می دهد، آنها را مجبور کنید که کارهای خانه را انجام دهند. این راهی است که آنها را بدون اعمال تنبیه جسمانی و یا جر و بحث، به مجازات کار اشتباه خود خواهند رسید. همچنین انجام کارهای خانه به آن ها خواهد فهماند که مسئولیت و فعالیت مادر در خانه بسیار زیاد و طاقت فرسا می باشد. در این صورت درک بهتری از اخلاق و روحیات مادر خود خواهند داشت و بیشتر از قبل مراعت حال او را خواهند کرد.

 

4. از آنها بخواهید که عذرخواهی کنند

شما مطمئنا فرزند خود را مجبور به گفتن "من متاسفم" می کنید، زمانی که آنها رفتار اشتباهی دارند. اما آیا در مورد قدرت واقعی این کلمات فکر می کنید؟ گاهی اوقات عذرخواهی سریع بهترین راه حل برای پی بردن کودک به اشتباه خود نیست. فرزند شما نیاز دارد تا اولویت رفتار و مشکلات خود را بیان کند. وقت خود را برای فکر کردن در مورد اقدامات خود و این که چگونه این ممکن است احساسات دیگران را تحت تاثیر قرار دهد، به آنها بدهید. هنگامی که فرزند شما آرام است، با آنها درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید و از آنها بخواهید که به دیگران فکر کنند که ممکن است آسیب ببینند. هنگامی که کودک شما بازتاب شرایط را ببیند، خواهید دید که آنها خودشان عذرخواهی می کنند. این روش بسیار عادلانه تر از عذرخواهی فوری خواهد بود.

 

5. گزینه هایی برای پرداخت هزینه اشتباه آن ها ارائه بدهید

بسته به آنچه که انجام داده اند، چندین گزینه را انتخاب کنید. اجازه دهید تصمیم بگیرند که چه گزینه ای را دوست دارند. گزینه ها می توانند از محدود کردن دسترسی آنها به دستگاه های الکترونیکی تا انجام کارهای خانه باشند. هنگامی که مجازات خود را به فرزند خود تحمیل می کنید، احساس نا امیدی خواهند کرد و احتمالا احساس خشم و نفرت نسبه به شما پیدا خواهند کرد. اما اگر عواقب اقدامات آن ها را توضیح دهید، قادر خواهند بود تا بهترین راه یادگیری هر چیزی را انتخاب کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان