کمیاب ترین گروه خونی در کشور/ سهم بانوان ایرانی از اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون، سهم بانوان ایرانی از اهدای خون در کشور را تنها ۴.۵ درصد اعلام کرد و گفت: گروه خونی AB منفی با یک درصد کمیاب ترین گروه خونی در کشور است

کمیاب ترین گروه خونی در کشور/ سهم بانوان ایرانی از اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون، سهم بانوان ایرانی از اهدای خون در کشور را تنها 4.5 درصد اعلام کرد و گفت: گروه خونی AB منفی با یک درصد کمیاب ترین گروه خونی در کشور است.

به گزارش ، بشیر حاجی بیگی، به تشریح آخرین وضعیت اهدای خون در کشور پرداخت و افزود: در حال حاضر بانوان استان های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و مرکزی، در بین بانوان کشور، در صدر اهدا کنندگان خون قرار دارند.

وی با عنوان این مطلب که در 7 ماهه امسال نسبت به 7 ماهه سال قبل استان های زنجان، اردبیل و خراسان جنوبی بیشترین میزان رشد در اهدای خون بانوان را داشته اند، افزود: در حال حاضر تنها 4.5 درصد اهدا کنندگان خون در کشور بانوان هستند.

حاجی بیگی با اشاره به مراجعه یک میلیون و 586 هزار و 805 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور، ادامه داد: تا پایان مهر 97 ، یک میلیون و 249 هزار و 455 واحد خون اهدا شده است.

به گفته وی، از اول فروردین تا پایان مهر 97 ، 2 میلیون و 676 هزار و 13 واحد خون و فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شده است که از این تعداد یک میلیون و 132 هزار و 739 واحد گلبول قرمز فشرده، 378 هزار و 694 واحد پلاسمای تازه منجمد و 556 هزار و 180 واحد پلاکت بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار داشت: در حال حاضر استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در صدر اهدا کنندگان خون در کشور قرار دارند و نزدیک به 38 درصد خون های اهدایی در کشور مربوط به این 4 استان است.

وی افزود: در 7 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال 96 ، استان های خراسان شمالی، ایلام و کردستان بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشته اند.

حاجی بیگی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 90 درصد اهدا کنندگان خون در کشور دارای گروه خون مثبت و تنها 10 درصد اهدا کنندگان خون در کشور گروه خون منفی دارند.

وی افزود: نزدیک به 34 درصد اهدا کنندگان خون در کشور O مثبت بوده و به عنوان فراوان ترین گروه خوبی تلقی شده و گروه خونی AB منفی با یک درصد کمیاب ترین گروه خونی در کشور هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان