پیروز قربانی در گفت و گو با مشرق:

بازیکنان معمولی استقلال را به این روز انداختند/مربی بی کارنامه چه کمکی به شفر می کند؟

پیشکسوت تیم استقلال گفت: بازیکن معمولی که فکر می کند بزرگ شده و حس می کند در نبودش بار استقلال زمین می ماند در اشتباه بزرگی بسر می برد.

سرویس ورزش مشرق – کسب نتایج ضعیف تیم استقلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و رتبه های میان جدولی این تیم در جدول لیگ برتر هجدهم همه و همه موجی از اعتراض و نگرانی را بین هواداران این تیم بوجود آورده است. انتقادات طرفداران این تیم حالا از صفحات مجازی و نوشتن کامنتهای اعتراضی، به سکوهای ورزشگاه رسیده و استقلال در تهران و هر شهری بازی دارد و نتیجه نمی گیرد، صدای شعارهای تماشاگران این تیم از گیرنده های تلویزیونی و رادیویی به گوش می رسد.

پیروز قربانی در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات اخیر، اعتراض برخی بازیکنان به ایراداتی که امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال به آنها و کم کاری شان درون میدان برای هواداران و تیم استقلال گرفته حرف زد.

گزیده مصاحبه تفصیلی کاپیتان اسبق تیم استقلال را در زیر بخوانید:

*بازیکنان معمولی استقلال را به این روز انداختند

*دعوت به تیم ملی ملاک بزرگ شدن نیست

*بار استقلال بدون بزرگتر از اینها زمین نمانده است

*شفر دچار استیصال شده است

*مربی بی کارنامه چه کمکی به شفر می کند؟

*استقلال و پرسپولیس بازیکن تاپ می خواهد

* بازی در استقلال و پرسپولیس سخت تر از بازی در تیم ملی است

*بار کج استقلال به منزل نمی رسد

*بازگرداندن مربیان امتحان سپس داده عقب گرد بدتری است

*باخت به سپاهان و خروج از جام حذفی نتایج تشکیل کمیته فنی است؟

*اعضای کمیته فنی بر چه مبنا و معیاری انتخاب شدند؟

*در این استقلال هیچ کس نمی تواند به دیگری کمک کند!

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*استقلال باز هم امتیاز از دست داد و باز هم صدای اعتراض هوادارانش شنیده شد؟

- طبیعی است! برخی اوقات این وضعیت بوجود می آید. توان فنی برخی بازیکنان همین قدر است و نمی توان بیش از این از آنها توقع داشت. البته برای همه بازیکنان حاضر در تیم استقلال احترام قایل هستم ولی برخی فوتبالیست ها بازیکن معمولی هستند. در واقع باید گفت در استقلال این فصل، تعداد بازیکنان معمولی به مراتب زیادتر از بازیکنان تاپ است. چیزی که تیمی مانند استقلال به آنها نیاز دارد. خیلی بازیکنان در تیم های دیگر برای خودشان کسی هستند و تیم روی کاکل آنها می چرخد ولی در استقلال یا پرسپولیس به یک فوتبالیست معمولی پراشتباه تبدیل می شوند.

* اما این تیم ملی پوشان زیادی دارد؟

- این چیزها ملاک اندازه گیری برای بازی در استقلال و پرسپولیس نیست. تیم های دیگری هم داریم در همین لیگ برتر که بسیار بهتر، روانتر و قوی تر بازی می کنند ولی به مراتب از استقلال کمتر بازیکن در تیم ملی دارند و یا اصلا ندارند! بالای جدول هم هستند. همیشه بازی در استقلال و پرسپولیس سخت تر از بازی در تیم ملی بوده است. هر کس این حرف را قبول ندارد نظرش محترم ولی عقیده منی که 15 سال در استقلال بودم این است.

* اما اخراج دو بازیکن از تیم استقلال مشخص کرد که برخی از آنها این انتقادات را قبول ندارند و خودشان را کم فروش نمی بینند؟

- اصلا مهم نیست! همه بدانند بار استقلال روی زمین نمی ماند. بازیکنانی به مراتب بزرگتر از کسانی که خودشان را بزرگ تصور می کنند را از استقلال کنار گذاشته اند ولی تیم بدون کمترین لغزش به راهش ادامه داده است. بلد نیستم از این حرفها بزنم که این پیراهن برای برخی از بازیکنان استقلال گشاد است یا قبلا تن این و آن بوده است. فقط این را می دانم که استقلال، خیلی خیلی بزرگتر از این است که کسی تصورش را بکند. بازیکنانی که حتی لحظه ای تصور می کنند بزرگ شده اند، سخت در اشتباهند.

* درست است که در تیم بازیکن رودرروی کادر فنی بایستد و به انتقادهای کادر فنی یا مدیریت ایراد بگیرد؟

- من درونم تیم نبودم و اطلاعی از آنچه بین آنها رخ داده ندارم. دخالت هم نمی کنم ولی آنچه را می دانم و می بینم این است که استقلال در ابتدای فصل راه را اشتباه رفته و این بار کج به منزل نمی رسد. خودمان را به کوچه علی چپ نزنیم! شفر از آن دیسیپلین لازم برای در اختیار داشتن همه امورات تیم دور است و تنها امیدواری که می توان به این استقلال داشت این است که با وجود بازیکنان جوانی که جذب این تیم شده اند بتوان آینده 5 ساله استقلال را تقویت و تأمین کرد. وگرنه در این فصل، استقلال هیچ گلی به سر خودش و هوادارانش نمی زند.

* چطور؟

- برای اینکه اصلا نمی توان بازیکنان این تیم را با سایر رقبای جدی اش قیاس کرد. بیشتر بازیکنان استقلال معمولی هستند و در دیگر تیم های صدر جدول بازیکنانی با سطح بالا بازی می کنند.

* چه راهکار فوری و زود بازده ای برای برون رفت از این شرایط در آستانه دیدارهای بعدی استقلال پیشنهاد می دهید؟

- هیچ راهکاری جز صبوری و تحمل نتایج این فصل وجود ندارد. بدترین اتفاق ممکن که سروصداهایش را هم بعضا می شنویم این است که بار دیگر سراغ قبلی ها برویم!

* مربیان ایرانی پیشین استقلال؟

- همه دوستان احترام شان واجب است ولی همگی امتحان شان را پس داده اند. ما یا مربی را می آوریم که نتیجه بگیرد یا مربی را می آوریم که فوتبال داشته باشیم. وقتی مربی را می آوریم که ایده های جدید دارد باید پای سایر مسایلش هم بایستیم.

* الان شفر چرا در تعویض ها یا ترکیب چیدن ها مانند فصل قبل دقیق عمل نمی کند؟

- حرف سر این است! مثال می زنم. منِ قربانی که هیچ کجا مربیگری نکرده ام چه کمکی می توانم به شفر بکنم؟ در باشگاه همه چیز باید روی اصول باشد. کمیته فنی یک حرف می زند، مدیریت یک چیز می گوید و کادر فنی یک چیز دیگر! اصلا مشخص نیست کمیته فنی بر چه مبنا و معیاریی انتخاب شده اند. باز هم تأکید می کنم که تک تک عزیزانی که در این کمیته حضور دارند احترامشان واجب است ولی چه کمکی به شفر کرده اند؟ اصلا شفر به راهکارهای آنها توجه دارد؟ آیا صرف حضورش در جلسه کمیته فنی این نتایج رقم خورده است؟ پس آیا وجود کمیته فنی نتیجه عکس می دهد که در این مدت بعد از تشکیل شدنش به سپاهان باختیم، جام حذفی را از دست دادیم و در تبریز نتوانستیم به ماشین سازی گل بزنیم؟

* چه تصوری از شرایط فعلی شفر دارید؟

- احساس می کنم او دچار نوعی استیصال شده است. دستیار می خواهد ولی نمی داند چه کسی را بیاورد. ماشاالله هم هر روز یک اسم درباره دستیاری اش مطرح می شود! فقط این را می دانم که استقلال دچار نوعی سردرگمی هم در جمع اعضای کادر فنی، هم مدیریت و هم بازیکنان شده و هیچ یک هم به دیگری کمک خاصی نمی کند. یعنی نمی توانند بکنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان