ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: The Grinch ، کریسمس را زودتر از هرسال برای کمپانی‌هایش به ارمغان آورد

«گرینچ» The Grinch تنها فیلمی نبود که پول پارو می‌کرد. فیلم زندگی‌نامه‌ای «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody در مورد گروه کویین Queen در دومین آخر هفته‌ی خود ۳۰

اشتیاق هالیوود به قسمت جدید مجموعه فیلم‌های قدیمی با واکنش‌های مختلف در باکس آفیس آخر هفته مواجه شد.
با اکران «گرینچ» The Grinch، دومین اقتباس سینمایی از داستان دکتر سیوز Dr. Seuss پس از فیلم ران هاوارد در سال 2000 است. این فیلم با اکران 66 میلیون دلاری خود در 4414 سالن سینما، کریسمس را زودتر از هرسال برای کمپانی‌های ایلومینیشن Illumination و یونیورسال Universal به ارمغان آورد. این فیلم انیمیشنی کامپیوتری اولین فیلم خانوادگی پایان سال است و در آن بندیکت کامبربچ Benedict Cumberbatch صداپیشگی می‌کند.در مقابل، «دختری در تار عنکبوت» The Girl in the Spider’s Web با بازی کلر فوی Claire Foy با اکران تأسف‌برانگیز 8 میلیون دلاری از 2929 سالن سینما مواجه شد که شکست بزرگی برای سونی Sony، ام‌جی‌ام MGM و نیو رجنسی New Regency که سعی داشتند قسمت جدیدی برای مجموعه‌ی «دختری با خالکوبی اژدها» The Girl With the Dragon Tattoo تولید کنند، محسوب می‌شود. این فیلم 43 میلیون دلاری با فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born که اکنون ششمین آخر هفته‌ی خود را سپری می‌کند، اختلاف اندکی برای تصاحب جایگاه پنجم دارند.«دختری در تار عنکبوت» The Girl in the Spider’s Web به کارگردانی فده آلوارز Fede Alvarez در خارج از آمریکا هم با مشکل مواجه شد و توانست در 49 مارکت خود تنها 6.2 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش خارجی و جمع فروش جهانی اولیه‌ی خود را به ترتیب به 8.2 میلیون دلار و 16.3 میلیون دلار برساند.
در سال 2011 سونی Sony اقتباس انگلیسی‌زبان از اولین رمان مجموعه‌ی «هزاره» Millennium را اکران کرد که به کارگردانی دیوید فینچر David Fincher ساخته شده بود و رونی مارا Rooney Mara در نقش سالاندر Salander در مقابل دنیل کریگ Daniel Craig در آن نقش‌آفرینی می‌کردند. این فیلم در اکران خود در داخل آمریکا 12.7 میلیون دلار فروخت و در دسامبر 2011 به جمع فروش جهانی 230 میلیون دلار، بدون در نظر گرفتن تورم، دست‌یافت.«دختری در تار عنکبوت» The Girl in the Spider’s Web رقابت برای کسب جایگاه سوم را به «اورلرد» Overlord، درام جنگ جهانی دوم زامبی‌ها به کارگردانی جی.جی آبرامز J.J. Abrams باخت. این فیلم با فروش نه‌چندان دل‌چسب 10.1 میلیون دلاری از 2859 سالن سینما در جایگاه سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. «اورلرد» Overlord در خارج از آمریکا تنها 9.1 میلیون دلار در 52 مارکت خود فروخت و جمع فروش جهانی در اکران خود را به 19.3 میلیون دلار رساند.
«گرینچ» The Grinch فروش خود در باکس آفیس خارجی را با 12.7 میلیون دلار از 23 مارکت آغاز کرد و جمع فروش جهانی خود را به 78.7 میلیون دلار رساند. این فیلم خانوادگی بر یک آخر هفته‌ی دیگر می‌تواند فرمانروایی کند، پیش از آن‌که «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph Breaks the Internet از کمپانی‌های دیزنی Disney و پیکسار Pixar در تعطیلات جشن شکر گذاری اکران شود؛ هر دو فیلم در تعطیلات پایان سال فروش خوبی را رقم خواهند زد.

«گرینچ» The Grinch تنها فیلمی نبود که پول پارو می‌کرد. فیلم زندگی‌نامه‌ای «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody در مورد گروه کویین Queen در دومین آخر هفته‌ی خود 30.9 میلیون دلار فروش داشت و جمع فروش داخل آمریکا را تا پایان روز یکشنبه به 100 میلیون دلار رساند. این فیلم از کمپانی‌های فاکس قرن بیستم 20th Century Fox، نیو رجنسی New Regency و جی‌کی فیلمز GK Films تنها 40 درصد نسبت به آخر هفته‌ی گذشته افت کرد.
«حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody باکس آفیس خارجی را هم ترکاند و 63 میلیون دلار از 78 مارکت، ازجمله 7 میلیون دلار در کره‌ی جنوبی، فروخت و جمع فروش خارجی خود را به 185.3 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 285.3 میلیون دلار رساند.

البته بزرگ‌ترین برنده‌ی باکس آفیس خارجی آخر هفته، فیلم «ونوم» Venom از سونی Sony بود که با 111 میلیون دلار فروش در چین، آخرین مارکت خود، اکران شد و جمع فروش جهانی خود را به 673.5 میلیون دلار رساند. این فیلم به گزارش سونی، دومین اکران بزرگ در تاریخ چین را برای یک فیلم ابرقهرمانی و همچنین پنجمین اکران بزرگ را برای یک فیلم وسترن رقم زد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان