ماهان شبکه ایرانیان

بخشش هشتمین زندانی محکوم به قصاص در گلستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان گفت: باید سپاسگزار خانواده‌هایی بود که بزرگوارانه و برای رضای خداوند از حق قصاص می‌گذرند.

بخشش هشتمین زندانی محکوم به قصاص در گلستاناحمد جعفری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به بخشش هشتمین زندانی محکوم به قصاص در گلستان گفت: این محکوم 8 سال پیش حین دعوا، کنترل خشم خود را از دست داد و متاسفانه دوست خود را با ضربه چاقو به قتل رساند و در این مدت در زندان به سر می‌برد.

وی افزود: با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در مرحله اجرا بود که با پادرمیانی و تلاش‌های اعضای شعبه 11 صلحی شورای حل اختلاف گنبد کاووس، اولیای دم از حق قانونی خود گذشتند و از اجرای قصاص چشم پوشیدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان اضافه کرد: خانواده مقتول از نظر شرعی و قانونی حق قصاص دارند، اما برخی از این خانواده‌ها پس از اطمینان از این که محکوم، از کرده‌ی خود پشیمان است، بزرگوارانه از حق خود می‌گذرند و فرصت زندگی دوباره به این افراد می‌دهند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان با بیان این که بیشتر قتل‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد بدون برنامه ریزی قبلی و به سبب ناتوانی در کنترل خشم است گفت: مهارت کنترل خشم و مدیریت رفتار نیازمند آموزش و تقویت بیشتر در جامعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان