در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرونده‌های صلح و سازش تابع وقت رسیدگی نیستند

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازش نیاز به تعیین وقت نیست.

پرونده‌های صلح و سازش تابع وقت رسیدگی نیستند

پرونده‌های صلح و سازش تابع وقت رسیدگی نیستندحجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به موضوع صلح و سازش اظهار کرد: با توجه به ماموریت جدیدی که از سال گذشته رئیس قوه قضائیه آنرا  ابلاغ کرد شورای حل اختلاف در راستای هدف اصلی خود، موضوع صلح و سازش را  در دستور کارش قرار داده است.

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: شورای حل اختلاف از تمام ظرفیت‌های خود در راستای توسعه صلح و سازش استفاده می‌کند در این شعبه ارجاع پرونده ها با شکایت شاکی شروع می‌شود  و با گذشت همین شاکی هم مختومه می‌شود  البته درصورتی که  مصالحه‌ای صورت نگرفت این پرونده به دادسرا ارجاع می‌شود.


بیشتر بخوانید: ٣5 درصد از پرونده‌های کیفری در شعب صلح و سازش تهران مختومه شدند


وی با اشاره به پرونده‌هایی که به این مجتمع ارجاع می‌شوند، بیان کرد: در تمام حوزه ها چه درحوزه پرونده‌های حقوقی ، خانواده و ملکی پرونده‌ها به مجتمع ارجاع می‌شود و بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها قابل مصالحه هستند و در همین راستا سیاست توسعه شعب مجتمع‌های ویژه را در پیش گرفته‌ایم که اولین مجتمع تخصصی ویژه صلح وسازش هم  در کنار مجموعه دادسرا در تهران افتتاح شد و قرار است  پرونده‌های قابل صلح دادسرا به این مجتمع ارجاع شوند.

مظفری  درباره زمان رسیدگی به پرونده‌های صلح و سازش گفت: پرونده‌های صلح و سازش تابع وقت رسیدگی نیستند و به محض ارجاع پرونده برای آن وقت تعیین می‌شود و از طرفین برای انجام صلح و سازش دعوت خواهد شد.

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور ادامه داد: قانون 1 ماه را برای صلح و سازش تعیین کرده است، اما  این یک ماه قابل تمدید  تا 2 ماه است و اگر  زمینه مصالحه  باشد  وقت بیشتری گذاشته می‌شد تا طرفین به یکدیگر نزدیک شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان