تقویت مغز به کمک مواد غذایی

ما دائما در تلاشیم تا ذهنمان را سرشار از دانش و دانستنی کنیم و دوست داریم هر چه سنمان بالاتر می‌رود چیزهای بیشتری به دانسته‌هایمان اضافه شده باشد

تقویت مغز به کمک مواد غذایی

ما دائما در تلاشیم تا ذهنمان را سرشار از دانش و دانستنی کنیم و دوست داریم هر چه سنمان بالاتر می‌رود چیزهای بیشتری به دانسته‌هایمان اضافه شده باشد. در این بین چیزی که اهمیت زیادی دارد و به تقویت مغز ما کمک می‌کند رژیم غذاییمان است. به همین دلیل رژیم غذاییمان را باید از بین مواد غذایی سالم انتخاب کنیم تا مغزی سالم داشته باشیم و به خوبی بتوانیم از آن بهره ببریم. همانطور که با افزایش سن میزان دانسته‌های ما در حال افزایش است کارکرد ذهن و حافظه‌مان در حال تحلیل رفتن است و ضعیف می‌شود. به همین دلیل در ادامه این مطلب به آشنایی با مواد غذایی می‌پردازیم که در سنین بالا ذهنمان را تقویت می‌کند.

مهم‌ترین مسئله تاثیر گذار روی تقویت مغز ما عادت‌های غذاییمان هستند.

اگر شما رژیم خود را تغییر دهید و شروع به استفاده از انواع مواد غذایی سالم‌تر به عنوان رژیم غذایی روزانه خود کنید، می‌توانید مغز خود را برای آینده بهتر آماده کنید. استفاده از مواد غذایی سالم تا حدود 24 درصد علائم از دست دادن حافظه و توانایی استدلال را کاهش می‌دهد. در این میان کسانی که از غذاهای چرب و چاق کننده در رژیم غذاییشان استفاده می‌کنند زودتر وارد مسیر از دست دادن حافظه می‌شوند.

از غذاهای دارای آنتی اکسیدان تغذیه کنید

احتمالا از خواص زیاد آنتی اکسیدان‌ها می‌دانید. آنتی اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن می‌پردازند و از این طریق از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کنند و واکنش‌های زنجیره‌ای که باعث مرگ سلول‌ها می‌شوند را کاهش می‌دهند. آن‌ها در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند. این مولکول‌های غذایی از عوامل اصلی سالم نگه داشتن مفز و بدن هستند زیرا وظیفه تقویت سلول‌ها و رگ‌های خونی را بر عهده دارند.

آنتی اکسیدان‌ها به وفور در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به رژیم غذایی سالم خود اضافه کنید.

امگا 3 بخورید

وقتی بحث رژیم غذایی سالم پیش کشیده می‌شود خیلی از افراد تصور می‌کنند باید از اسید‌های چرب امگا 3 دوری کنند، در صورتی که این چنین نیست. امگا 3 یکی از مکمل‌های غذایی است که برای بدن بسیار مفید است . این ماده به مغز شما کمک خواهد کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشد. می‌توانید برای جذب امگا 3 ماهی بخورید تا عملکرد حافظه و یادگیری خود را افزایش دهید.

تقویت مغز به کمک مواد غذایی

تخم مرغ را فراموش نکنید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعضی صبح‌ها برای صبحانه با تخم مرغ آب پز از خود پذیرایی کنید. تخم مرغ یکی از منابع اصلی کولین است. کولین یک ماده مغذی است که به چگونه عمل کردن ذهن ما کمک می‌کند و برای رشد حافظه لازم است.

ماده‌ مغذی کولین برای تولید استیل کولین مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیل کولین یک انتقال‌دهنده‌ عصبی ضروری در حافظه‌ است.

تخم‌ مرغ پخته برای صبحانه و ماهی برای ناهار دو ترکیب غذایی سالم هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و باعث تقویت مغز شما می‌شود.

میزان گردو را در رژیم غذاییتان بیشتر کنید

مردم نظرات متفاوتی در مورد این ماده غذایی مغذی دارند. خیلی از افراد از طرفداران گردو هستند و بعضی دیگر سمتش هم نمی‌روند. لازم است آن دسته از افراد که از گردو دوری می‌کنند بدانند که گردو به داشتن مغزی سالم‌تر و عملکرد بهتر حافظه کمک بسزایی می‌کند. گردو مانند ماهی دارای امگا 3 است و همچنین نوعی آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود که فعالیت رادیکا‎ل‌های آزاد را در بدن به حداقل می‌رساند.

بوقلمون را به برنامه غذاییتان اضافه کنید

گوشت بوقلمون دارای آمینو اسیدهای ضروری بدن است و به تولید بعضی مواد شیمیایی در بدن کمک می‌کند. این ماده شیمیایی حافظه و هوشیاری فرد را بهبود می‌بخشد و به تقویت مغز کمک می‌کند. اگر بوقلمون در دسترستان نبود می‌توانید از مواد دیگری مانند ماهی، پنیر، مرغ و بادام که شامل این اسید هستند استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان