بازیابی روحیه بعد از شکست در زندگی مشترک

صرف نظر از دلایلی که منجر به شکست در زندگی مشترک شده است، قطع رابطه و طلاق آسان نخواهد بود. تغییرات، ناگهانی و احساسات شما نامتعادل است. اما باید روحیه خود را بازیابی کرده و به زندگی برگردید.

همیشه عبورکردن از طلاق یا شکست های زندگی یکی از سخت ترین تجربیات زندگی است. اگر چه برای بعضی از افراد ممکن است این عدم وجود رابطه، تسکینی برای آن ها باشد، اما این وضعیتی است که هیچکس نمی خواهد با آن مواجه شود. اما باید روحیه خود را بازیابی کرده و به زندگی برگردید. بنابراین درخواست کمک در این زمان نشانه ای از ضعف نخواهد بود. در عوض، این نشان می دهد که شما مصمم هستید و می خواهید به حرکت خود ادامه دهید. پس با روش های بازیابی روحیه بعد از شکست در زندگی مشترک آشنا شوید.

 

شکست در زندگی

 

1- بالا و پایین شدن احساسات را بپذیرید

این کاملا طبیعی است که احساسات افراد تحت شرایط مختلف تغییر می کنند. ممکن است زمان زیادی را با فردی گذرانده باشید و به همین علت احساس عصبانیت و یا ناراحتی داشته باشید. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که آنها را بپذیرید، آنها را درک کنید، و بر این اساس عمل کنید. تجربیات روزانه خود را مرور کرده و از آن ها در رابطه احتمالی جدید استفاده کنید. اما سعی کنید غرق در رابطه قبلی خود نشوید. برای مثال، اگر مرور این خاطرات بدتر شما را افسرده و گوشه نشین می کند، از خانه بیرون بزنید و کمی پیاده روی نمایید.

 

2-خودتان را منزوی نکنید

یکی از بهترین راههای مقابله با شکست این است که از تنهایی اجتناب کنید. این بدان معنا نیست که شما باید به دنبال یک شریک جدید بگردید، اما باید اجازه دهید روابط عادی با فامیل و دوستان مورد علاقه داشته باشید. اگر در خانه بمانید و اشک بریزید، فیلم های عاشقانه تماشا کنید یا به آهنگ های غم انگیز برای مدت طولانی گوش بدهید، شرایط برای شما سخت تر می شود. بنابراین بهتر است در ارتباط با دیگران باقی بمانید. حتی می توانید از این زمان برای لذت بردن از انجام کارهایی که قادر به انجام آن نبودید، استفاده کنید.

 

3-زمانی را به خودتان اختصاص دهید

چطور می توانم یک آخر هفته به کوه ها و ساحل بروم؟ ضروری است که زمانی را برای خودتان اختصاص دهید. با این حال اگر می ترسید وارد فاز تنهایی شوید، می توانید یک دوست یا عضو خانواده را برای پیوستن به خود دعوت کنید. سعی نکنید شکاف احساسات خود را با چیزی که اتفاق می افتد پر کنید. نمی توانید فرایند بازیابی احساسات و روحیه را سرعت زیادی ببخشید. بنابراین عجله نکنید.

 

بازیابی روحیه

 

4 - درباره احساسات خود صحبت کنید

باز هم مهم است از افرادی که به شما عشق می ورزند و خواهان خوشحالیتان هستند، استفاده کنید. بهترین دوست شما کیست؟ برادر، همکار یا ... ؟ خجالت نکشید یا فکر نکنید که آنها را هم ناراحت می کنید! به درمان هایی مراجعه کنید و توصیه هایی را انجام دهید که به شما در مورد آشکارشدن احساساتتان بیشتر کمک کند. اولین گام برای غلبه بر درد، صحبت کردن درباره ان چیزی است که به شما آسیب زده است. ممکن است در این مرحله دشوار از زندگی، به یک مشاور نیاز داشته باشید.

 

5 - آنچه را که دوست انجام دهید

راه دیگر برای مقابله با شکست این است که از وقت آزاد خود لذت ببرید. هنگامی که شما زن و شوهر هستید، اغلب چیزهایی را که فرد دیگری دوست دارد انجام می دهید. اما در این زمان می توانید به علایق خود برسید. بنابراین پس از کار می توانید در کلاس آشپزی شرکت کنید، در پارک ورزش کنید، با دوستان یا همکاران خود از محل کار قرار ملاقات ترتیب دهید، آخر هفته به بازدید مکان های جدید و جاذبه های توریستی بروید. میلیون ها گزینه دیگر وجود دارد. بسیار مهم است که با خودتان دوباره ارتباط برقرار کنید. حتی می توانید به اعتقادت مذهبی خود مراجعه کرده و با خود خلوت کنید.

 

6 - مثبت فکر کنید

بسیاری از مردم می گویند آسان تر از چیزی بود که دیگران می گفتند. این جمله را در عمل انجام دهید. بدانید که عبور از این مرحله سخت زندگی نیاز به تفکر مثبت خواهد داشت. درباره خودتان فکر کنید و به موارد مثبت بیاندیشید. همچنین می توانید بر روی تمام چیزهای خوب که در مورد رابطه سابق خود به یاد می آورید متمرکز شوید و تصمیم بگیرید که رنج ها، استدلال ها و زمان های بد را نادیده بگیرید. مثبت بودن بدان معنی است که همیشه نیمه پر لیوان را ببینید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان