باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سید محمدتقی نوربخش که بود؟ + سوابق

سید محمدتقی نوربخش که بود؟ + سوابق
مدیر عامل فقید سازمان تأمین اجتماعی با بیش از 20 سال سابقه مدیریتی در نظام سلامت و بیمه تامین اجتماعی، از کارنامه موفقی در بخش بهداشت و درمان کشور برخوردار بود.
 
به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدتقی نوربخش رئیس سازمان  تأمین اجتماعی با 58 سال سن عصر دیروز 24 آبان همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان گلستان دچار سانحه رانندگی شد و بعد از انتقال به بیمارستان و شدت جراحات درگذشت.
بیشتر بخوانید: شریعتمداری درگذشت مدیرعامل و معاون سازمان تأمین اجتماعی را تسلیت گفت 
وی در دولت یازدهم از تاریخ 6 شهریور 92 طی حکمی از سوی علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت  به مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی منصوب شد که قبل از وی سعید مرتضوی در این سمت بود.
 
سید محمدتقی نوربخش که بود؟ + سوابق
 
وی متولد 10 تیر 1339 در قائنات خراسان جنوبی بود؛ بعد از اخذ مدرک پزشکی عمومی درگیر جنگ تحمیلی شد و وقتی 24 ساله بود به عنوان دبیر ستاد جنگ و جهاد دانشگاه تهران انتخاب شد و تا سال 76 در این پست خدمت کرد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی سپس در سال 1368 موفق اخذ درجه دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه تهران شد؛ همچنین در سال 1372 هم از دانشگاه تهران مدرک دکترای تخصصی در رشته جراحی ارتوپدی را دریافت کرد.

لازم به ذکر است نوربخش از سال 70 وارد سازمان تأمین اجتماعی شده بود و سال 74 به مدیر کل تأمین اجتماعی استان یزد منصوب شد.
 
وی در ادامه سال های فعالیت خود عضو هیئت مدیره و قائم مقامِ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بین سالهای 1376 تا 1380، قائم مقام رئیس کل سازمان نظام پزشکی بین سالهای 1382 تا 1384 و رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بود.

نوربخش با تلاش های خود در دوره مدیر عاملی، بیمارستان میلاد را برای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیمه شدگان افتتاح کرد؛ همچنین گفتنی است حذف دفترچه های کاغذی درمان نیز در زمان مدیریت نوربخش بر تامین اجتماعی انجام شد.

وی با بیش از 20 سال سابقه مدیریتی در نظام سلامت و بیمه تامین اجتماعی، از کارنامه موفقی در بخش بهداشت و درمان کشور برخوردار بود.

پس از دوره پرتنش و پرحاشیه‌ای که این سازمان در دولت دهم پشت سر گذاشت، آن‌طور‌که نوربخش گفته بود، بلافاصله بعد از آغاز‌ به‌ کار یکی از اصلی‌ترین اهدافش ایجاد امنیت اجتماعی و زدودن تشویش و اضطراب از جامعه بود؛ چراکه نیمی از مردم کشور جزو بیمه‌شدگان این سازمان هستند.

در دوره 5 ساله ریاست او بر تأمین اجتماعی، از اهم اقدامات انجام شده در زمان عضویت او در هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی می توان به پرداخت به روز بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تدوین سطح‌بندی خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در کشور، استاندارد کردن خدمات درمانی در سازمان، اخذ اولین گواهینامه ایزو خدمات درمانی در کشور و طراحی نظام ارجاع درمان تأمین اجتماعی اشاره کرد.

در دوران ریاست تقی نوربخش بر تأمین اجتماعی، شاهد عدم انتصاب جناحی مدیران ستادی و استانی و استفاده فراجناحی از مدیران بودیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان