شرایط قیمت و فروش حواله‌های هاوال H۲ در بازار آزاد

همانطورکه می دانید از اوایل سال جاری، بهمن موتور اقدام به تولید و عرضه خودروی هاوال H۲ کرد که با استقبال بسیار خوب بازار نیز مواجه شد

همانطورکه می دانید از اوایل سال جاری، بهمن موتور اقدام به تولید و عرضه خودروی هاوال H2 کرد که با استقبال بسیار خوب بازار نیز مواجه شد. این استقبال طوری بود که پیش فروش این خودرو همانند پیش فروش ایران خودرو و سایپا به شدت شلوغ و پرحاشیه شد. متاسفانه بعد از پیش فروش اولیه، مشکلات ارزی و تحریم های خارجی به وجود آمد و بهمن موتور و البته بسیاری دیگر از عرضه کنندگان خودرو در ایران، به دلیل عدم ترخیص قطعات در گمرک، نتوانستند در زمان معین شده خودروهای خود را تحویل دهند. اما بالاخره هر آنچه بود، با تاخیر بهمن موتور اقدام به تحویل خودروهای فروخته شده کرد و به مرور این خودروها وارد بازار کشور شده اند.
قیمت هاوال H2 از همان ابتدا که حدود 95 میلیون تومان بود، چند مرحله دچار افزایش قیمت شد و به ترتیب قیمت آن توسط بهمن موتور به 104، 112 و 123 میلیون تومان (مهرماه 97) رسید. اما در بازار آزاد داستانی کاملاً متفاوت در جریان است و این خودرو در بازار با قیمت های نجومی 215 الی 225 میلیون تومان آگهی شده اند! به نظر نمی رسد چنین افزایش قیمتی برای این خودرو منطقی به نظر برسد و صحبت از سودی در حدود 100 میلیون تومان در میان است! سودی غیرمنطقی در مدت زمانی بسیار کوتاه که تنها به سود دلالان است و از شرایط نامناسب بازار خودرو کشور استفاده شده تا بتوانند سود بیشتری را بدست آورند! سودی که تنها باید از جیب مصرف کننده نهایی خرج شود!
بازار دلالی چنان آشفته است که حتی حواله های تحویل آبانماه که برای آن کمتر از 60 میلیون تومان پرداخت شده بود، حال با قیمت هایی نظیر 110 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به نظر می رسد که در این میان، تنها ماهیگیری دلالان محترم از آب گل آلودی که وضعیت بازار خودرو کشور در آن گرفتار است، این قیمت های نجومی را ایجاد کرده اند و به نظر می رسد راه حل آن به جز کنترل عرضه با تسهیل روند واردات قطعات این خودرو برای خودروساز، توصیه و یادآوری فروشندگان به اعتقادات و عدالت و قناعت در معامله با هموطنی های خود باشد!
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان