رییس جمهوری چین: جنگ تجاری برنده ندارد

 به گزارش رسانه های استرالیایی، شی جین پینگ در جریان اجلاس سران اپک در بندر مورسبی پایتخت پاپوا گینه نو در سخنانی با تاکید بر نیاز به همکاری جهانی و تجارت بین المللی افزود: کشورها می توانند مشکلات و مسائل را از طریق مشاوره و گفت و گو مورد پیگیری قرار دهند زیرا تاریخ نشان داده است که درگیری، در قالب جنگ سرد، جنگ نظامی و یا جنگ تجاری، برنده نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری چین بدون ذکر نام آمریکا گفت این رویکرد محکوم به شکست است و هشدار داد ، کسانی که درهایشان را بستند تنها ارتباط خود را با سایر نقاط جهان قطع کرده و مسیر را گم می کنند.

این اظهارات به آمریکا اشاره دارد که ترامپ رئیس جمهوری این کشور بر روی صدها میلیارد دلار کالاهای چینی تعرفه های سنگینی وضع کرده و چین نیز اقدام متقابل انجام داده است.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا اما پس از اظهارات رئیس جمهوری چین در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: تا زمانی که چین راه های خود را تغییر ندهد ، آمریکا جنگ تجاری با پکن را پشت سر نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد برخی از مسائل وجود دارد که تا پیش از اجلاس جی 20 در ماه آینده مورد گفت و گو با چین قرار نمی گیرند.

اظهارات پنس در مورد احتمال تداوم جنگ تجاری تنها یک روز پس از آن مطرح می شود که دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت که مطمئن است چین و آمریکا در مورد تعرفه ها توافق خواهند کرد.

طبق گزارش موسسه مطالعات لوی استرالیا ، چین از سال 2011 تاکنون اجرای بیش از 200 پروژه اقتصادی در منطقه پاسفیک به ارزش 5.9 میلیارد دلار متعهد شده است. این واقعیت که رئیس جمهور چین در اجلاس سران اپک شرکت کرده درحالیکه رهبران آمریکا و روسیه در آن حضور نیافتند حاکی از اهمیت این منطقه در سیاست های چین دارد.

اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (اَپک) امروز شنبه در کشور جزیره ای و کوچک پاپوا گینه نو در اقیانوس آرام با حضور 21 نفر از رهبران و مقام های ارشد کشورهای مختلف این منطقه آغاز به کار کرد.این اجلاس تا فردا به کار خود ادامه خواهد داد.

21 کشور استرالیا، برونئی، کانادا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، تایوان، هنگ کنگ، پاپوآ گینه نو، چین، مکزیک، شیلی، پرو، روسیه، آمریکا و ویتنام، اعضای اَپِک هستند و پاپوا گینه نو اکنون ریاست دوره ای این سازمان را برعهده دارد.

بر اساس گزارش بانک‌ جهانی اعضای اپک با دارا بودن حدود 40 درصد جمعیت جهان، ‌57 درصد کل تولید ناخالص داخلی و 60 درصد خروجی اقتصادی جهان را در اختیار دارند. اما آنچه مانع از قدرت‌ گرفتن و ایفای نقش اصلی اپک در اقتصاد جهانی شده شامل گستردگی و تنوع اقتصاد‌های این گروه بزرگ اقتصادی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر