همه چیز درباره سفر به استانبول(زمان سفر،مخارج،راهنمای حمل و نقل)

در این پست درباره هزینه سفر به استانبول، نحوه سفر بدون تور به استانبول و هر آنچه که قبل از سفر به این شهر نیاز است بدانید را بازگو کرده ایم.

برای سفر به استانبول بدون تور ابتدا باید تمامی روش های سفر را بشناسید و درباره آنها اطلاعاتی داشته باشید. سفر بدون تور به دو دسته هوایی و زمینی تقسیم می شود.

استانبول قلب تپنده ترکیه و یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت و سفر است. در این پست درباره هزینه سفر به استانبول، نحوه سفر بدون تور به استانبول و هر آنچه که قبل از سفر به این شهر نیاز است بدانید را بازگو کرده ایم.

هزینه سفر به استانبول

مخارج سفر به استانبول

خرج و مخارج شما در استانبول به هدف شما از سفر و برنامه هایتان بستگی دارد. اما لیستی کلی از هزینه های سفر که باید بودجه ای برای آن ها در نظر بگیرید برای شما تهیه کرده ایم.

  • بلیط هواپیما و یا هزینه های خودرو شخصی
  • هزینه اقامتگاه
  • خورد و خوراک
  • خرید
  • تفریح و هزینه های جاهای دیدنی
  • و هزینه های دیگر که بستگی به خود شما دارد.

خیلی ها فکر می کنند اگر زبان ترکی در سفر به استانبول بلد نباشند نمی توانند تنهایی به ترکیه سفر کنند. اما اصلا اینطور نیست چون در ترکیه ایرانی های زیادی هستند و شما در خیابان ها مخصوصا در شهرهای توریستی مانند استانبول همیشه ایرانی ها را می بینید.

چه زمانی به استانبول سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به استانبول به هدف شما از سفر بستگی دارد:

  • اگر می خواهید برای تفریح و لذت بردن از آب و هوا سفر کنید بهترین زمان فصل بهار و پاییز است.
  • اگر دنبال سفری با مخارج کمتر به استانبول هستید قطعا زمستان می تواند فصل مناسبی باشد.

چگونه بدون تور به استانبول کنیم؟

ابتدا قبل از سفر باید تصمیم بگیرید که چه اقامتگاهی برای شما بهتر است. اگر با خانه های مشترک مشکلی ندارید، می توانید در پانسیون ها که اکثراً در اطراف تکسیم هستند، اقامت داشته باشید. یا اگر میخواهید سوئیت و خانه دربست و مستقل داشته باشید می توانید قبل از سفر آن را رزرو کنید و با خیال راحت سفر کنید.

همچنین خانه هایی وجود دارد که به همراه لوازم خانه هستند و نیازی به خریداری آن ها نیست که می توانید به صورت روزانه آن را اجاره کرده و استفاده کنید.

سفر به استانبول بدون تور

شروع سفر با خریداری بلیط

اگر می خواهید با هواپیما سفر کنید پس از خریداری بلیط و پرواز به سوی ترکیه هنگامی که به فرودگاه استانبول رسیدید بایستی از دستگاه های شهرداری که کار کردن با آن ها آسان است با لیر، استانبول کارت خود را خریداری کنید.

پس از خریداری استانبول کارت خود می توانید با اتوبوس های شهری به نام H2 که مقصد نهایی آن ها منطقه ای است به نام شیشلی در نزدیکی مرکز جواهیر بروید. بعد از رسیدن به مقصد می توانید توسط مترو به هر منطقه از استانبول بروید.

تهیه ارز

اگر آماده سفر هستید و هنوز نمی دانید چه ارزی را از بین دلار و لیر انتخاب کنید باید بگویم از آنجایی که برای استفاده از اتوبوس فرودگاه به لیر نیاز دارید و نه دلار بایستی حداقل مقدار کمی لیر همراه خود داشته باشید. اما به طور کلی بهتر است دلار بیشتری همراه خود داشته باشید و در مواقع نیز ارز خود را تبدیل کنید.

راه های سفر به استانبول

طروق سفر به استانبول از طریق هوایی و زمینی است که در ادامه به توضیح این روش ها پرداخته ایم:

سفر با هواپیما به استانبول

بهترین و کم دردسرترین روش برای سفر به استانبول بدون تور قطعا سفر با هواپیما است که نسبت به دیگر روش ها هزینه بالاتری دارد. ولی قطعا در زمان کمتر و ساده ترین حالت ممکن به استانبول می رسید.

پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد استانبول حدوداً 3 ساعت زمان خواهد برد.

سفر به استانبول به صورت زمینی

محبوب ترین روش سفر زمینی به ترکیه با استفاده از خودرو شخصی است.

برای اینکه با خودرو شخصی خود سفر کنید ابتدا باید مرحله های اداری ماشین خود را طی کرده و مجوز بگیرید. پس از طی کردن این مراحل می توانید سفر خود را از مرزهای مختلفی شروع کنید:

  • سرو-ارومیه
  • زاری-خوی
  • بازرگان-تبریز

دلیل محبوبیت این روش این است که شما کاملاً مستقل هستید و نسبت به سفر با تور هزینه های خود را پایین تر آورده اید.

اگر به هر دلیلی نمی توانید با خودروی شخصی خود سفر کنید اما باز هم می خواهید زمینی به استانبول سفر کنید می توانید با اتوبوس سفر کنید.

سفر با اتوبوس به ترکیه فقط از مرز بازرگان در تبریز امکان پذیر است که عموماً از دو شهر تهران و تبریز حرکت می کنند اما سفر شما نسبت به دیگر روش ها طولانی تر خواهد بود.

پوشش مناسب سفر به استانبول

در مکان های معمولی استانبول محدودیتی برای پوشش شما وجود ندارد و تصمیم لباس هایتان با شما است. اما اگر بخواهید به مکان های مذهبی بروید بایستی لباس های مناسب تری را انتخاب کنید.

روش های حمل و نقل در استانبول

  • تاکسی یکی از روش های حمل و نقل عمومی است که راحت ترین روش برای جا به جایی است اما اکثر گردشگران به دلیل قیمت بالای تاکسی ها از آن ها استفاده نمی کنند. تاکسی های استانبول شامل سه دسته رنگ های زرد، فیروزه ای و مشکی هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارد.
  • مترو استانبول می تواند بهترین وسیله برای حمل و نقل عمومی برای گردشگران و مردم باشد. مترو استانبول 7 خط دارد و تمام روزهای هفته از ساعت 6 صبح تا 12 شب قابل استفاده است و از منطقه های مختلف شهر می گذرد.
  • اگر با ماشین شخصی خود به استانبول سفر کرده اید به خدمات کرایه ماشین نیازی ندارید اما اگر خودرو شخصی به همراه ندارید روش ساده تر برای رفت و آمد زیاد این است که از خدمات کرایه ماشین استفاده کنید.

حمل و نقل در استانبول

اطلاعات ضروری راجع به استانبول

در هنگام سفر به ترکیه نیاز است که با یک سری اطلاعات ضروری این کشور آشنا باشید که این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • پلیس: 155
  • آتش نشانی: 110
  • اورژانس: 112
  • کد تلفن: +90
  • واحد پول: لیر
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان