نسخه خوراکی برای آرتریت!

زردچوبه، یکی از بهترین گزینه های غذایی برای مبارزه با التهاب است. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که این ماده می تواند برای مدیریت التهاب در بدن مفید باشد.

اگر به آرتریت مبتلا باشید، آگاهید که این بیماری تا چه اندازه می تواند آزاردهنده و ویرانگر باشد. آرتریت اصطلاحی برای گروهی از بیماری ها است که موجب درد، تورم و سفتی در مفاصل می شوند. این بیماری می تواند تمام افراد در هر سنی و از هر جنسیت و نژادی را تحت تاثیر قرار دهد.

نسخه خوراکی برای آرتریت!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران، انواع مختلفی از آرتریت وجود دارند. استئوآرتریت (آرتروز) یکی از انواع رایج آرتریت است که به واسطه کار کشیدن بیش از حد از مفاصل رخ می دهد. یکی دیگر از انواع شایع این بیماری به نام آرتریت روماتوئید شناخته می شود که یک بیماری خودایمنی است و در آن سیستم ایمنی به بافت های سالم در مفاصل حمله می کند.

خوشبختانه، مواد غذایی مختلفی وجود دارند که می توان برای کاهش التهاب و تسکین درد مرتبط با آرتریت در رژیم غذایی گنجاند. برخی مطالعات تاثیر رژیم غذایی بر شدت علائم آرتریت را نشان داده اند. 

زردچوبه

زردچوبه، یکی از بهترین گزینه های غذایی برای مبارزه با التهاب است. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که این ماده می تواند برای مدیریت التهاب در بدن مفید باشد. از این رو، زردچوبه را می توان برای تسکین علائم مرتبط با آرتریت استفاده کرد. زردچوبه دیر زمانی است که برای مبارزه با بیماری های التهابی در نقاط مختلف جهان به کار گرفته می شود.

زنجبیل

جدا از توانایی زنجبیل در بهبود عطر و طعم غذا و نوشیدنی های مختلف، این ماده غذایی مغذی می تواند به تسکین علائم آرتریت نیز کمک کند.

طی یک مطالعه که با حضور 261 بیمار مبتلا به آرتروز زانو انجام شد مشخص شد، 63 درصد شرکت کنندگان بهبود درد زانوی خود پس از شش هفته مصرف عصاره زنجبیل را تجربه کردند.

زنجبیل می تواند تولید مواد التهاب آفرین در بدن را مهار کند. مصرف زنجبیل در اشکال مختلف تازه، پودر یا خشک شده ممکن است در کاهش التهاب بدن نقش داشته و به تسکین علائم آرتریت کمک کند.

گیلاس

گیلاس حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که می توانند به کنترل التهاب در بدن کمک کنند. آنتوسیانینی که عامل رنگ قرمز گیلاس محسوب می شود، ماده ای است که می تواند به تسکین علائم آرتریت نیز کمک کند. مطالعه ای در سال 2013 کاهش درد و سفتی ناشی از استئوآرتریت در شرکت کنندگانی که آب گیلاس ترش نوشیده بودند را نشان داد.

آناناس

این میوه محبوب استوایی حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی را تقویت می کند. همچنین، آنزیمی به نام بروملین در آناناس وجود دارد که از خواص ضد التهابی سود می برد و می تواند به کاهش تورم مرتبط با آرتریت روماتوئید کمک کند. افزودن آناناس به رژیم غذایی بسیار آسان است و به اشکال مختلف می توانید از آن بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که آناناس تازه یا آبمیوه تازه را انتخاب کنید زیرا محصولات کنسروی فرآیندهایی را پشت سر می گذارند که محتوای بروملین را کاهش می دهد.

مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا-3 توانایی خود در کاهش التهاب را نشان داده اند، از این رو، مصرف غذاهایی مانند ماهی های چرب، روغن ماهی، بذر کتان و دانه های چیا می تواند به کاهش درد ناشی از آرتریت کمک کند.

همچنین، ماهی های چرب منبع خوبی برای ویتامین D هستند که می تواند به پپشگیری از کمبود این ماده مغذی کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که آرتریت روماتوئید ممکن است با سطوح پایین ویتامین D در ارتباط باشد.

سرکه سیب

برخی افراد متوجه شده اند که نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده می تواند به تسکین علائم آرتریت کمک کند. التهاب در مفاصل دلیل اصلی درد، تورم و گاهی اوقات آسیب دائمی مفصل در آرتریت روماتوئید است. انواع دیگر آرتریت شامل سطوح کمتری از التهاب می شوند. ویژگی های ضد التهاب سرکه سیب می تواند به تسکین علائم آرتریت، از جمله درد و تورم کمک کند.

همچنین، سرکه سیب حاوی پکتین است و برخی افراد معتقدند که این ماده می تواند برخی سموم که انباشت آنها می تواند به بروز علائم آرتریت منجر شود را جذب کند.

نسخه خوراکی برای آرتریت!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان