مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

میزان سرانه اعلام شده برای مطالعه ایرانیان قابل اعتماد نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه میزان سرانه مطالعه در کشور رقم قابل اعتماد نیست، گفت: تفاوت در معیارهای سنجش سبب شده که سرانه ارائه شده در ایران متغیر و بین دو تا ۷۰ دقیقه در نوسان باشد.

میزان سرانه اعلام شده برای مطالعه ایرانیان قابل اعتماد نیست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام فضیلت در نشستی با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه بضاعت چاپ و نشر در استان بضاعت بالایی نیست، گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت های بالقوه فرهنگی، هنوز یک اتحادیه ناشران هم در استان راه‌اندازی نشده است.

وی از حضور 10 ناشر استانی در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: کتب ارائه شده در نمایشگاه امسال با 30 درصد تخفیف ارائه می‌شود که 20 درصد آن از طریق ارائه بن کتاب و 10 درصد نیز از طریق ناشران ارائه می‌شود. نمایشگاه بزرگ کتاب این استان در 150 غرفه 11 تا 16 آذرماه برگزار می‌شود. 350 میلیون تومان یارانه خرید کتاب به مخاطبان نمایشگاه بزرگ کتاب این استان اختصاص یافته و این نمایشگاه با حضور 222 ناشر کشوری در شاهرود برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص چرایی کاهش شمار ناشران استانی شرکت کننده در نمایشگاه کتاب امسال گفت: یکی از دلایل این کاهش به برگزاری نمایشگاه برمی‌گردد چرا که شمار ناشران استانی در شاهرود کمتر از مرکز استان است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به همزمانی این نمایشگاه با هفته کتاب و کتابخوانی از پیش بینی 20 عنوان برنامه به مناسبت این هفته در استان خبر داد و گفت: 40جشن کتاب در چهل شهر با حضور چهل نویسنده، اجرای طرح کتاب گردی و بازدید از کتابخانه های عمومی و کتابفروشی های سطح شهر، تجلیل از ناشران، مولفین و نویسندگان برتر استان، رونمایی از تازه های نشر، عرضه کتاب با تخفیف 20 درصدی در هشت کتابفروشی شهرهای سمنان و شاهرود و...از جمله این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه حوزه کتاب و کتابخوانی تنها محدود به فرهنگ و ارشاد و حتی دستگاه های فرهنگی نیست افزود: کاهش اقبال مردم به مطالعه و کتاب دلایل بسیار متنوعی دارد که برای حل آن نیازمند یک عزم و همت عمومی است.

فضیلت از برنامه ریزی برای برگزاری همایش سوادرسانه ای در استان خبر داد و تصریح کرد: این همایش در ذیل همایش بین المللی سوادرسانه ای که اخیرا در سطح ملی برگزار شد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ایجاد حساسیت در خصوص توجه به فضای مجازی را از اهداف این همایش برشمرد و گفت: فضای مجازی هنوز در کشور ما به گفتمان غالب تبدیل نشده و از همین رو هنوز به دیده یک تهدید به آن نگریسته می شود.

وی از ارائه 6 مقاله راه یافته به همایش بین المللی سوادرسانه‌ای در همایش استانی خبر داد و گفت: این همایش استانی در 13 استان کشور و از جمله سمنان برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان