هیتلرهای جدید اروپا از کجا آمدند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مستند بازگشت نازی‌ها که از پایان جنگ جهانی دوم به بررسی زمینه‌های شکل‌گیری اتحادیه اروپا می‌پردازد، فراز و فرودهایی که در این بین منجر به قدرت گرفتن جریان‌های ناسیونالیست افراطی در کشور های اروپایی شده است را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

مجید عزیزی در همین زمینه می‌گوید: سیل زیاد مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپا، موجب تقویت افکار ناسیونالیستی در کشورهای اروپایی شده است و آنها اکنون فکر می‌کنند مورد تهاجم فرهنگی و انسانی قرار گرفته‌اند و در یک رویکرد واکنشی تمایل به افکاری ناسیونالیستی پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه ریشه‌یابی مسأله ظهور مجدد جریان‌های راست افراطی، اظهار می‌کند: از سوی دیگر جریان‌های راست افراطی که ریشه در سال‌های دور در کشورهای اروپایی دارند، زمینه را برای عرض اندام خود مناسب می‌بینند و با طرح شعارهای خود توانسته‌اند شهروندان اروپایی را به خود متمایل کنند.

این کارگردان مستند ادامه می‌دهد: البته بحث استقلال درون مرزهای ملی نیز موضوع مهمی است. مخالفان اتحادیه اروپا معتقدند کشورهای اروپایی با شکل دادن پارلمان اروپا از قدرت پارلمان‌های کشورهای خود کم کرده‌اند و در حوزه روابط بین‌الملل نیز مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع مشترک این کشورها را اعلام می‌کنند که همین مسأله نیز به استقلال این کشورها در حوزه روابط خارجی لطمه زده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان