ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس: Fantastic Beasts ۲ در صدر جدول قرار می‌گیرد

اسپین‌آف «هری پاتر» Harry Potter از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. به نام «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald نتوانست اکرانی جادویی مانند قسمت قبلی خود در آمریکا داشته باشد، اما در خارج از آمریکا عملکرد خوبی داشت و توانست جمع فروش جهانی اکران خود را به ۲۵۳

اسپین‌آف «هری پاتر» Harry Potter از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. به نام «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald نتوانست اکرانی جادویی مانند قسمت قبلی خود در آمریکا داشته باشد، اما در خارج از آمریکا عملکرد خوبی داشت و توانست جمع فروش جهانی اکران خود را به 253.2 میلیون دلار برساند.
در آمریکای شمالی این قسمت از این مجموعه فیلم با 62.2 میلیون دلار فروش از 4163 سالن سینما اکران شد که از فروش قسمت قبلی آن، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» Fantastic Beasts and Where to Find Them در همین آخر هفته‌ی قبل از تعطیلات جشن شکرگزاری سال 2016 که بالغ‌بر 74.4 میلیون دلار بود، پایین‌تر ظاهر شد. اولین قسمت مجموعه فیلم «جانوران شگفت‌انگیز» Fantastic Beasts با استقبال بهتری از منتقدین مواجه شد و امتیاز A در سینمااسکور به دست آورد، درحالی‌که «جنایات گریندل‌والد» The Crimes of Grindelwald با نقد‌هایی عموماً منفی و امتیاز B+ در سینمااسکور مبارزه کرد و جایگاه خود را در باکس آفیس به دست آورد.

در خارج از آمریکا این فیلم 200 میلیون دلاری با فروختن 191 میلیون دلار در 79 مارکت کمی بهتر از اولین قسمت مجموعه‌ی خود (با 187 میلیون دلار فروش) عمل کرد. بازار چین این بار با 47.5 میلیون دلار فروش در صدر مارکت‌های خارجی این فیلم قرار داشت. البته «ونوم» Venom از کمپانی سونی Sony با فروش 51.2 میلیون دلاری در چین به جمع فروش ده‌روزه‌ی استثنایی 207.1 میلیون دلار در آن بازار و جمع فروش جهانی 780.5 میلیون دلار دست‌یافت و در صدر جدول باکس آفیس خارجی باقی ماند.
«جنایات گریندل‌والد» The Crimes of Grindelwald نوشته‌ی جی. کی. رولینگ J.K. Rowling و به کارگردانی دیوید یتس David Yates به خاطر ایفای نقش جانی دپ Johnny Depp به‌عنوان ضدقهرمان گلرت گریندل‌والد Gellert Grindelwald جنجال به پا کرد. هفته‌ی گذشته این بازیگر در اکران این فیلم در لندن حضور یافت. این فیلم در انگلستان با 16.3 میلیون دلار فروش اکران شد.
فیلم «گرینچ» The Grinch که از هفته‌ی قبل در باکس آفیس باقی مانده است، در این آخر هفته با رقابت‌های زیادی برای جلب نظر خانواده‌ها روبرو بود و با فروش 38.2 میلیون دلار از 4141 منطقه توانست جمع فروش ده‌روزه‌ی خود را به 126.5 میلیون دلار برساند و در جایگاه دوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی جای بگیرد. این فیلم در خارج از آمریکا 9.4 میلیون دلار در 23 مارکت فروخت و به‌تدریج در مارکت‌های جدید اکران می‌شود. این فیلم جمع فروش خارجی خود را به 25.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 151.7 میلیون دلار رسانده است.فیلم زندگی‌نامه‌ای گروه کویین Queen به نام «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody در سومین آخر هفته‌ی خود با فروش 15.7 میلیون دلاری از 3810 سالن سینما در جایگاه سوم قرار گرفت. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا تا پایان روز یکشنبه به 129.7 میلیون دلار رسید. در باکس آفیس خارجی این فیلم توانست 45 میلیون دلار در 75 مارکت بفروشد و جمع فروش خارجی خود را به 256.4 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 384.3 میلیون دلار برساند.
کمدی جدید «خانواده فوری» Instant Family از کمپانی پارامونت Paramount با ایفای نقش مارک والبرگ Mark Wahlberg و رز برن Rose Byrne با فروش 14.7 میلیون دلاری از 3286 سالن سینما در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت.«بیوه‌ها» Widows به کارگردانی استیو مک کویین Steve McQueen با 12.3 میلیون دلار فروش از 2803 سالن سینما آخرین جایگاه جدول باکس آفیس پنج فیلم برتر را به دست آورد. در این فیلم پلیسی وایولا دیویس Viola Davis، میشل رودریگز Michelle Rodriguez، الیزابت دبیکی Elizabeth Debicki و سینتیا اریو Cynthia Erivo در نقش گروهی از زنان که پس از کشته شدن شوهرانشان قصد گرفتن انتقام از رئیس یک گروه تبه‌کاری را دارند، ایفای نقش می‌کنند. این فیلم 42 میلیون دلاری امتیاز B در سینمااسکور به دست آورد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان