انگلیس: توقف حملات موشکی یمن باید در اولویت قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: «کارن پیرس» نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز سه‌شنبه با شبکه «الحدث» گفت‌وگوی کوتاهی را درباره اوضاع یمن انجام داد.

پیرس گفت که هدف از طرح پیش‌نویس انگلیس درباره یمن، تسهیل در ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن است.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد، توقف حملات موشکی یمن به خاک عربستان سعودی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ارتش یمن برای توقف حملات نظامی در صورت توقف تجاوزات ائتلاف سعودی، گفت که اکنون این نیاز وجود دارد که درباره یمن تصمیماتی اتخاذ شود.

انگلیس در پیش‌نویس پیشنهادی خود، ضمن درخواست توقف هر نوع درگیری، خواستار توقف تمامی حملات به مناطق مسکونی و همچنین توقف حملات موشکی و پهپادی شده است.

این در حالی است که «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، تلاش انگلیس در شورای امنیت برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که بیشتر همسو با منافع ائتلاف سعودی است را ناامید‌کننده توصیف کرد.

وی ظهر روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشته بود: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که [پیش‌نویس]این قطعنامه ناامید‌کننده است و بیانگر عدم مسئولیت تهیه‌کنندگان آن است و نشان می‌دهد که وضعیت کنونی مردم یمن را که از محاصره و نقض حقوق بشر و حقوق بین‌الملل در رنجند را درک نمی‌کنند.

محمد علی الحوثی گفته بود که پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت، نشان می‌دهد که تنها بر اساس روایت سعودی‌ها تدوین شده است و تلاشی مفتضحانه و مقبوح با هدف توجیه جنایات ارتکابی علیه غیرنظامیان یمنی محسوب می‌شود.

این پیش‌نویس در شرایطی ارائه شده که در هفته‌های گذشته، پس از گذشت چهار سال از آغاز جنگ ویرانگر یمن، کشور‌های غربی و رسانه‌های آن‌ها بر لزوم پایان جنگ یمن تأکید کرده‌اند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده در تاریخ نهم آبان با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست برای توقف درگیری‌ها در یمن، اعلام کرد که مذاکرات طرف‌های یمنی برای پایان دادن به این بحران، باید تا یک ماه آینده آغاز شود.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، روز جمعه گذشته در صحن شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تلاش می‌کند مذاکرات گروه‌های یمنی در سوئد، تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یمنی‌ها در صورت تجاوزات ائتلاف سعودی، آمادگی این را دارد که همه حملات خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

الحوثی افزود: یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز دیشب از تصمیم ارتش یمن و انصارالله درباره توقف حملات موشکی و پهپادی علیه مواضع ائتلاف سعودی استقبال کرده بود.

گریفیتس در صفحه توئیتر خود ابراز امیدواری کرده بود که همه طرف‌های درگیر خویشتنداری به خرج دهند و در ایجاد فضای مذاکره برای برقراری صلح در یمن نقش‌آفرینی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان