ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سنندج عنوان کرد:

پردیس سینما بهمن امکان نمونه فرهنگی/لزوم مقابله باآسیبهای اجتماعی

سنندج – رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پردیس سینمایی بهمن حوزه هنری در استان کردستان یک مجموعه و امکان نمونه فرهنگی است و بهره برداری مناسب از آن باعث توسعه فرهنگی استان می شود.

پردیس سینما بهمن امکان نمونه فرهنگی/لزوم مقابله باآسیبهای اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در آخرین برنامه سفر کاری خود به استان کردستان ظهر امروز شنبه از پردیس سینمایی بهمن سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های این پردیس در استان کردستان قرار گرفت.

وی با تقدیر از حوزه هنری کردستان در راستای احداث همچنین ظرفیت خوب فرهنگی در استان، افزود: این مجموعه یکی از امکانات خوب فرهنگی در استان کردستان به شمار می رود که باید در راستای اعتلا فرهنگ این استان به بهترین شکل ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تعریف کاربری های مختلف در پردیس سینمایی بهمن سنندج، بیان کرد: خوشبختانه این پردیس دارای ظرفیت های خوبی در بخش سالن های سینما، گالری، کلاس ها و کارگاه های آموزشی متعددی است و باید از این امکان به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

وی با اشاره به راه اندازی استودیو صدا و تصویر در پردیس سینمایی بهمن سنندج، عنوان کرد: این یک امکان بسیار خوب برای تولید محتوای رسانه ای است و باید هم تلویزیون و هم سایر بخش های رسانه ای در کردستان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

حجت الاسلام خاموشی از اقدامات حوزه هنری کردستان برای راه اندازی این پردیس تقدیر کرد و افزود: به هر حال تلاش سازمان تبلیغات اسلامی و سایر زیرمجموعه ها این است که از امکانات و ظرفیت های موجود برای خدمت به فرهنگ و دین به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف از سفر به استان کردستان را اعلام کرد و یادآور شد: بازدید از استانهای مختلف یکی از برنامه های معمول در سازمان تبلیغات اسلامی است که امسال این مهم فراتر رفته و سازمان در موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: در سال جاری موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده و به همین دلیل سازمان تبلیغات اسلامی نیز با رویکردی فرهنگی به دنبال مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی یکی از مسائل اصلی مورد بررسی در این سفر را تشکیل کارگاه آموزشی در حوزه آسیب های اجتماعی در استان کردستان عنوان کرد و گفت: از این پس قرار است که سازمان تبلیغات اسلامی از رویکردی فرهنگی در این بخش ورود پیدا کند.

وی گفت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و همچنین نتایج کارهای مطالعاتی کردستان در بعضی از آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی دارد ولی در بعضی دیگر وضعیت تا حدودی نگران کننده است و به همین دلیل مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام خاموشی به پنج محور و آسیب اصلی اجتماعی اشاره کرد و گفت: طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، بیکاری و فساد و فحشا پنج محور اصلی مورد توجه است که در بعضی از این موارد وضعیت کردستان نگران کننده است و مسئولان باید برای مقابله با آنها تلاش بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: استفاده از مزیت ها و قابلیت های استانی و منطقه ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های اصلی و انتظار می رود که این مهم در برنامه ریزی های مسئولان و متولیان امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی به دیگر برنامه های سفر خود به استان کردستان اشاره کرد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و همچنین امام جمعه سنندج و استفاده از توان آنها در راستای کمک به برنامه های تبلیغات اسلامی در کردستان نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

در جریان این بازدید رئیس حوزه هنری استان کردستان گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه به ویژه پردیس سینمایی بهمن سنندج را ارائه کرد و گفت: خوشبختانه امروز پردیس سینما بهمن در سنندج به محوریت اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری در کردستان تبدیل شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان