ماهان شبکه ایرانیان

پیشی گرفتن مرسدس بنز از بی‌ ام‌ و در فروش خودروهای لوکس

مرسدس بنز در بازار خودروهای لوکس آمریکا از اصلی‌ترین رقیب خود یعنی بی‌ام‌و عملکرد موفق‌تری داشته است.

پیشی گرفتن مرسدس بنز از بی‌ ام‌ و در فروش خودروهای لوکس

سال گذشته سال بسیار خوبی برای مرسدس بنز بود. این خودروساز در سال 2016 توانست به رقم فروش جهانی 2 میلیون و 83 هزار و 888 دستگاه دست پیدا کند. این نخستین بار پس از سال 2005 بود که فروش سالیانه‌ی این شرکت از 2 میلیون دستگاه فراتر می‌رود. این آمار همچنین از اصلی‌ترین رقیب مرسدس بنز یعنی بی‌ام‌و بیشتر است. بر اساس آمار، فروش مرسدس بنز در سال 2016 در مقایسه با سال 2015 به میزان 11.3 درصد افزایش پیدا کرده است که عدد قابل توجهی است.

بی‌ام‌و در سال 2016 موفق به فروش 2 میلیون و 3 هزار و 359 دستگاه خودرو شد که این عدد نیز در مقایسه با فروش سال 2015 به میزان 5.2 درصد افزایش نشان می‌دهد. مقام سوم فروش خودروهای لوکس را آئودی به خود اختصاص داده است؛ آمار فروش این شرکت در سال 2016 با 3.8 درصد افزایش به رقم 1 میلیون و 871 هزار و 350 دستگاه رسیده است که اگر ماجرای رسوایی تقلب در آلایندگی خودروهای دیزلی را در نظر بگیریم، همچنان رشد خوبی داشته است.

مرسدس بنز همچنین پرفروش‌ترین برند لوکس سال 2016 در بازار ایالات متحده است؛ گرچه فروش این برند در این بازار با کمی کاهش همراه بوده است. فروش مرسدس بنز در بازار ایالات متحده که شامل خودروهای تجاری نیز می‌شود، در سال 2016 با 0.8 درصد کاهش نسبت به گذشته، به عدد 340 هزار و 237 دستگاه رسیده است. مقام دوم خودروهای لوکس در این بازار را لکسوس به خود اختصاص داده است که فروش این برند با 3.9 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به عدد 331 هزار و 228 دستگاه رسیده است. مقام سوم فروش در این بازار را بی‌ام‌و دارد؛ فروش بی‌ام‌و نیز در سال 2016 همراه با کاهش بوده و با 5.2 درصد کاهش به 313 هزار و 174 دستگاه در سال رسیده است.

عملکرد موفق مرسدس بنز در بازار به لطف افزایش تنوع مدل‌های این شرکت و تمرکز این برند بر افزایش راحتی هر چه بیشتر محصولات خود است. ضمن اینکه طراحی زیبا و تکنولوژی‌های روز به‌کاررفته در خودروهای مرسدس بنز نیز در دستیابی به چنین نتایجی دخیل هستند. مرسدس بنز همچنین پس از آنکه به دلیل قوانین مربوط به قیمت‌گذاری در بازار چین مشمول جریمه شد، استراتژی خود را در این بازار تغییر داد. چین برای مرسدس بنز همانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر خودروهای لوکس، بزرگ‌ترین بازار به‌حساب می‌آید. فروش مرسدس بنز در بازار چین در سال 2016 با 26.6 درصد افزایش به 472 هزار و 844 دستگاه رسید.

مرسدس بنز در سال‌های اخیر توانسته است سه بار عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک را به دست آورد و زیربرند اسپرت این شرکت یعنی مرسدس AMG نیز در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای قدرتمند در جهان است. فروش کلی AMG در سال 2016 به میزان 99 هزار و 235 دستگاه بود که نسبت به سال گذشته 44.1 درصد افزایش پیدا کرده است.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان