در گفتگو با الف اعلام شد؛ استاندار خوزستان:کارگران هفت تپه به سرکار خود بازگشتند

استاندار خوزستان از پرداخت مرحله دوم حقوق معوقه کارگران هفت تپه تا ساعتی دیگر خبر داد گفت: از حدود ۵ هزار کارگر این کارخانه، حدود ۲۰۰ نفر به مشغول به کار نشده‌اند و همه به سرکار خود برگشته‌اند و که انتظار می‌رود این افراد همه به بر سر کار خود برگردند.

در گفتگو با الف اعلام شد؛			استاندار خوزستان:کارگران هفت تپه به سرکار خود بازگشتند/ واریز مرحله دوم حقوق معوقه کارگران تا ساعتی دیگر/ پرونده نیشکر هفت تپه روی میز کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش الف، نیشکر هفت‌تپه قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر در کشور است که در سال 1388 در شهرک صنعتی هفت‌تپه در شهرستان شوش تاسیس شد. کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در طی ماه‌های اخیر پرحاشیه‌ترین شرکت‌های ایران بوده که مشکلات مدیریتی و در پی آن اعتراضات کارگران را را به دلیل عدم پرداخت حقوق به دنبال داشت.

شرکت کشت و صنعت هفت تپه با حدود 5 هزار کارگر در 15 کیلومتری شهر شوش واقع شده است. نیشکر هفت تپه  یکی از بزرگترین کارخانه های صنعتی استان خوزستان می باشد که  اواخر سال 1394 از مالکیت دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.حدود 20 روز از تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت هفت‌تپه می گذرد. کارگران نیشکر هفت تپه در سال های اخیر دائماً به وضعیت قراردادهای خود و مالکیت شرکت اعتراض داشته اند. 

  • بیشتر بخوانید

ماجرای اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه؛ داستان غم انگیز تولید و خصوصی سازی

نیشکر هفته تپه؛ ازچاله سازمان گسترش تا چاه خصوصی‌سازی

بعد از واگذاری و خصوصی شدن این کارخانه، مدیریت آن به بهانه واگذاری به بخش خصوصی، از پرداخت حقوق کارگران خود سر باز زد که این موضوع در سال‌های گذشته هم رخ داد و شاهد اعتراض پی در پی کارگران را بودیم وبخشی از حقوق معوقه آنها پرداخت شد؛ لذا مشکل کارگران نه تنها آن زمان حل نشد، بلکه به سال 96 و 97 هم رسید.

اعتراضات کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه در طی این دوماه اخیر به اوج خود رسید و با آنها با تجمع مقابل فرمانداری شوش، خواستار رسیدگی به وضعیت شرکت و دریافت مطالبات خود شدند.کارگران نیشکر هفت تپه در سال های اخیر به جای این که مشغول تولید و کار باشند از روی ناچاری دائماً دست به اعتصاب و اعتراض می زدند و خواستار برگشت شرکت به بخش دولتی و پرداخت حقوق چند ماه معوقه خود بودند. کارگران عنوان می کنند در دو سال گذشته برخی مزایای حقوق شان کم شده یا کلاً متوقف شده و حق بیمه نیز برای آنها پرداخت نشده است.

به گفته دادستان کشور، مدیرعامل شرکت نیشکر به خارج از کشور متواری شده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته مسئولین در چند روز گذشته حقوق عقب مانده یک ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنها واریز شد و هفته آینده نیز حقوق یک ماه دیگر آنها پرداخت می‌شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد پرداخت مرحله دوم حقوق معوقه کارگران اظهار کرد: بخش دوم حقوق معوقه به کارخانه هفت تپه پرداخت شده و تا ساعتی دیگر به حساب کارگران نیز  واریز می‌شود.

وی در پاسخ یه اینکه آیا این خبر که برخی از کارگران به سرکار خود باز نگشته‌اند، صحت دارد، گفت: از حدود 5 هزار کارگر، حدود 200 الی 300 نفر به مشغول به کار نشده‌اند که انتظار می‌رود این افراد همه به بر سر کار خود برگردند.

استاندار خوزستان در مورد تصمیمات دولت برای حل مشکلات کارگران گفت: دولت وظیفه‌ای در این مورد خصوص ندارد، ولی به بخش خصوصی اعلام کرد که باید نسبت به تمامی تعهدات خود پایبند باشد.

*نماینده کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

سید راضی نوری نماینده به مردم شوش نیز در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد آخرین اقدامات در مورد کارخانه نیشکر هفته‌تپه و پرداخت حقوق معوقه کارگران بیان کرد: حقوق عقب مانده یک ماه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به حساب آنها واریز شد و تا آخر هفته نیز حقوق یک ماه دیگر به حساب به آنها واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مشکلات کارگران هفت تپه را بررسی می کند، افزود: قرار است در کمیسیون اجتماعی پرونده نیشکر هفت‌تپه مورد بررسی قرار گیرد و نماینده‌ای از کارگران به کمیسیون آمده و در مشکلات و مسایل آنها صحبت کند تا هرچه سریع‌تر این موضوع حل شود.

نماینده مردم شوش تاکید کرد: برخی از کارگران پس از پرداخت حقوق به سرکار خود بازگشتند و تعدادی هم گفته‌اند که تا حقوق‌ها به طور کامل پرداخت نشود، به سرکار خود باز نخواهند گشت.

نوری تاکید کرد: کارگرانی هم که به خاطر این موضوع بازداشت شده‌ که طبق گفته مسوولین آزاد شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان