در راستای احقاق حقوق عامه صورت گرفت

ورود مدعی العموم استان قم در جهت ساماندهی تبلیغات شهری/ با متخلفین برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم ضمن ابراز ناخرسندی از وضع تبلیغات شهری موجود در این استان گفت: تبلیغات شهری چه از نظر جانمایی و چه از نظر محتوایی باید هرچه سریع‌تر نظام‌مند شود.

ورود مدعی العموم استان قم در جهت ساماندهی تبلیغات شهری/ با متخلفین برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفتعلی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از ورود مدعی العموم استان در راستای ساماندهی تبلیغات شهری خبر داد.

وی گفت: در راستای احیای حقوق عامه و حفظ شان و جایگاه مردم، دادستانی استان ساماندهی انواع تبلیغات شهری را در دستور کار خود قرار داده که در این خصوص با مسئولین ذی ربط جلساتی برگزار و دستورات لازم صادر شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از دلایل بروز تصادفات رانندگی جانمایی غیر کارشناسانه انواع تابلو‌های تبلیغاتی شکلی یا نوشتاری است که به استناد تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورت بروز حادثه دستگاه‌های اجرایی مرتبط مسئول جبران خسارت هستند.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم افزود: عامل دیگر وجود تبلیغات گسترده بر روی اتوبوس‌های شهری است که موجب حواس پرتی رانندگان در حین حرکت می‌شود که برابر ماده 207 آئین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه علائم بر روی شیشه یا بدنه وسایل نقلیه به منظور تجارت و تبلیغ و نمایش ممنوع است مگر بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب وزیر کشور بوده باشد.

سلطانی در ادامه گفت: به زودی نظارت اجرایی کامل بر روی انواع تابلو‌های موجود در سطح شهر از لحاظ محتوایی و جانمایی و حتی رعایت کامل ضوابط و مقررات میزان نوردهی، عمود نبودن بر شارع ... اجرایی می‌شود.

معاون دادستان قم در انتها در رابطه با نصب بیلبورد‌ها، پرتابل و سازه‌های فلزی، تابلو‌های سه وجهی، لایت باکس، تلوزیون‌های شهری و ... هشدار داد: باید تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها و مردم عادی پس از طی مراحل قانونی کلیه مجوز‌های نصب را اخذ کنند، بدیهی است که با متخلفین برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر