مزایای شگفت‌آور شستشوی مو با قهوه

قطعا در مورد شستن مو با قهوه یا رنگ کردن مو با قهوه شنیده اید. در این مقاله بامیلوبلاگ از فواید شستن مو با قهوه برایتان خواهیم گفت و شما را با نحوه رنگ کردن مو با قهوه آشنا خواهیم کرد.

قطعا در مورد شستن مو با قهوه یا رنگ کردن مو با قهوه شنیده اید. در این مقاله بامیلوبلاگ از فواید شستن مو با قهوه برایتان خواهیم گفت و شما را با نحوه رنگ کردن مو با قهوه آشنا خواهیم کرد.

شاید عجیب به‌نظر برسد اما امروزه در بسیاری از شامپوها از قهوه و کافئین استفاده می‌شود. پژوهش‌های متعدد نیز فواید متعدد قهوه برای پوست و مو را به اثبات رسانده‌اند. جالب است بدانید که قهوه بر رنگ، حجم و رشد مو مؤثر است و به تدریج سلامت و کیفیت فولیکول‌های مو را بهبود می‌دهد. ظاهراً تماس موضعی کافئین با ریشۀ مو می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند؛ زیرا کافئین قادر است فعالیت‌های مضر هورمون دی هیدروتسترون را مهار و بی‌اثر سازد و به همین دلیل از فاکتورهای طبیعیِ قابل توجه برای مقابله با ریزش ارثی مو محسوب می‌شود. البته صرفاً تماس موضعی مؤثر است و نوشیدن قهوه تأثیری بر کیفیت پوست و مو ندارد. کافئین موجود در قهوه بر بافت مو و فولیکول‌ها تأثیر می‌گذارد و به نحو چشم‌گیری سبب افزایش رشد مو می‌شود. این مقالۀ مختصر به شستن مو با قهوه پرداخته و فواید این کار را شرح داده است. لطفاً با بامیلو بلاگ همراه باشید.

می‌توانیم صدایتان را بشنویم که با حیرت از ما می‌پرسید: “خیلی مسخره است. یعنی موهایم را با قهوه بشویم؟ ” اما اگر می‌خواهید موهایی زیبا، براق و سالم داشته باشید، شستشوی مو با قهوه ایدۀ بدی به نظر نمی‌رسد. فواید قهوه بیش از آن است که فقط خواب صبح‌گاهی را از سرتان بیرون کند. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که قهوه می‌تواند سبب درخشش تارهای مو شود و رشد موها را بهبود بخشد. علاوه بر این ژرفا و جلوۀ موهای تیره را بیشتر می‌کند. البته باید توجه کرد که قهوه فقط برای تیره‌ شدن موهای خرمایی و قهوه‌ای کاربرد دارد و بر طیف‌های بلوند بی‌اثر است.

شستن مو با قهوه

برای این کار یک قوری قهوۀ خیلی غلیظ دم کنید. هرچه قهوه تیره‌تر و غلیظ‌تر باشد، تأثیر بیشتری بر رنگ موهایتان خواهد داشت. اگر قهوه ندارید می‌توانید از اسپرسو استفاده کنید. اگر زمینۀ موهایتان بلوند یا زنجبیلی است این روش به درد شما نمی‌خورد. در واقع شستشو با قهوه می‌تواند موهای قهوه‌ای روشن و خرمایی را تیره‌تر یا محوتر سازد اما بر موهای خیلی روشن تأثیری ندارد.

ابتدا موهایتان را مثل همیشه شامپو بزنید و کاملاً آبکشی کنید. سپس با دست‌ موها را فشار دهید تا آب اضافۀ مو گرفته شود. لازم نیست مو خیلی خشک شود اما نباید آن قدر خیس باشد که آب از موها چکه کند. بعد کمی خم شوید و موها را به جلو هدایت کنید. حالا قهوۀ سردشده را روی پوست سر و ریشۀ موهایتان بریزید. اگر می‌خواهید درمان مؤثرتر و کامل‌تر صورت بگیرد، کاسۀ بزرگی زیر سرتان قرار دهید. قهوۀ ریخته‌شده را در آن جمع کنید و مجدداً روی موها بریزید. در پایان لازم است موها را بالای سر جمع کنید و با کلاه حمام بپوشانید. اجازه بدهید قهوه 20 تا 60 دقیقه روی سر بماند و کاملاً جذب شود. هرچه بیشتر بماند رنگ مو تیره‌تر خواهد شد. پس از مدت زمان کافی، موها را با آب گرم بشویید و صبر کنید تا به طور طبیعی خشک شوند. با انجام مداوم این کار موها به تدریج تیره‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر می‌شوند. علاوه بر این قهوه باعث افزایش رشد مو می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید نتیجۀ بهتری حاصل شود پس از شستشو با قهوه، موها را با سرکۀ سیب شستشو دهید. این کار به حفظ رنگ و تثبیت خاصیت قهوه کمک می‌کند.

قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و از بدن در برابر پیری و بیماری محافظت می‌کند. بسیاری از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به افسردگی، پارکینسون، دیابت، اختلالات کبدی و انواع سرطان را کاهش می‌دهد. مصرف معتدلانۀ قهوه می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی و طول عمر شود. همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، استفادۀ موضعی از قهوه نیز تأثیرات شگرفی بر پوست و مو دارد. به این ترتیب می‌توانید از این مادۀ طبیعی در برنامۀ مراقبت روزانه و هفتگی استفاده کنید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان