۲۰ خواننده‌ای که در فیلم‌های سینمایی درخشیده‌اند (قسمت دوم)

هم‌زمان با اکران «ستاره‌ای متولد شده است» و دیدن اجرای فوق‌العادهٔ لیدی گاگا در این فیلم، تصمیم گرفتیم تا ۲۰ تا از بهترین خواننده‌هایی که بر پرده‌ٔ نقره‌ای نیز ظاهر شده‌اند را معرفی و فیلم‌هایشان را بررسی کنیم

هم‌زمان با اکران «ستاره‌ای متولد شده است» و دیدن اجرای فوق‌العادهٔ لیدی گاگا در این فیلم، تصمیم گرفتیم تا 20 تا از بهترین خواننده‌هایی که بر پرده‌ٔ نقره‌ای نیز ظاهر شده‌اند را معرفی و فیلم‌هایشان را بررسی کنیم. نکاتی که برای ساخت این لیست مد نظر قرار داده‌ایم؛ شناخته شده بودن خواننده در صنعت موسیقی پیش از حضور در سینما و اجرای نقشی متفاوت با هویت واقعی‌شان بوده است. با ما همراه باشید.

20 خواننده‌ای که در فیلم‌های سینمایی درخشیده‌اند (قسمت اول)

10. جاستین تیمبرلیک – The Social Network
2010
«شبکه اجتماعی» درباره‌ٔ داستان پیدایش فیسبوک است و جاستین تیمبرلیک Justin Timberlake نقش شان پارکر Sean Parker یکی از نوابغ خالق نپستر Napster را ایفا کرده است. جذابیت او بیش از پیش به چشم می‌آید و آخر داستان همه چیز بسیار شوکه‌کننده است. اگر فکر می‌کنید کس دیگری می‌توانست به جای تیمبرلیک در این فیلم بازی کند، سخت در اشتباه هستید.

9. دالی پارتن – 9 تا 5
1980
جدا از موضوع فیلم که امروزه نیز زیاد مورد بحث است، بیایید تنها به بازی فوق‌العادهٔ دالی پارتن Dolly Parton در نقش دورالی رودس Doralee Rhodes بپردازیم. داستان فیلم ماجرای انتقام گرفتن چند زن کارمند از رئیس سکسیت و خودخواه‌شان و مبارزه علیه پایین بودن دستمزدشان با کارمندان آقا است. پارتن پیش از بازی در این فیلم، در عرصهٔ موسیقی یک سوپراستار بود و بازی در «9 تا 5» اولین تجربه‌ٔ بازیگری او بود.

8. جنیفر هادسون – Dreamgirls
2006

«دختران رویایی» با الهام از موزیکالی با همین نام محصول سال 1981 ساخته شد و جنیفر هادسون Jennifer Hudson برای بازی در آن، جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد. بازی در نقش افی Effie برای هادسون یک تجربهٔ موفق به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد زمان‌هایی که هادسون در فیلم مشغول خواندن نیست، به شدت تحت‌تأثیر نقشش قرار گرفته است.

7. پرینس – Purple Rain
1984
با داشتن سابقه انتشار 5 آلبوم موسیقی، پرینس Prince پیش از بازی در «باران ارغوانی» به عنوان یک خوانندهٔ بی‌نهایت بااستعداد شناخته می‌شد. پرینس در این فیلم برای اولین بار جلوی دوربین سینما قرار گرفته بود و باز هم نشان داد که استعدادهای بیشماری دارد. داستان به نوعی درباره‌ٔ زندگی واقعی پرینس است که در فیلم نام دیگری دارد. «باران ارغوانی» به نمایش مشکلات و سختی‌های زندگی او به عنوان یک خواننده در روابط کاری، خانوداگی و عاطفی‌اش می‌پردازد. مهم نیست از طرفداران پرینس باشید یا نه، حضور او به شدت مجذوب‌کننده است.

6. مدونا – A League of Their Own
1992
رابرت گرینهوت Robert Greenhut تهیه‌کننده «A League of Their Own»، پیش از حضور مدونا Madonna در فیلم، او را «بسیار جذاب» می‌نامید. جینا دیویس Geena Davis بازیگر نقش اول داستان نیز می‌گفت: «او مدونا بود. ما حتی مطمئن نبودیم که بتوانیم با او صحبت کنیم». با این همه، مدونا بازی در این فیلم را قبول کرد. نقش می Mae با بازی مدونا، بسیار شبیه به شخصیت خودش، جسور و فریبنده بود و نگاه‌ها را به خود جلب می‌کرد. او توانست جنبهٔ کمدی وجودش را نیز در کنار روزی اودانل Rosie O’Donnell به نمایش بگذارد.

5. جودی گارلند – The Wizard of Oz
1939
بازی در نقش دوروتی گیل Dorothy Gale به یکی از ماندگارترین نقش‌های جودی گارلند Judy Garland در تاریخ سینما تبدیل شد. باورکردنی نیست که در ابتدا قرار بود این نقش به شرلی تمپل Shirley Temple برسد. در نهایت گارلند جذاب که در آن زمان تنها 18 سال داشت موفق به بازی در فیلم شد و آهنگ «بر فراز رنگین‌کمان» Somewhere Over the Rainbow که به نوعی امضای فیلم بود را از آن خود کرد. در مراسم اسکار سال 1940، جایزهٔ ویژه‌ای به نام Juvenile Oscar (اسکار نوجوان) به گارلند به پاس بازی در «‌‌اُز» و «بی‌تجربه‌ها» Babes in Arms تعلق گرفت.

4. لیدی گاگا – A Star Is Born
2018
شاید برای لیدی گاگا حضور در یک فیلم سینمایی در نقش یک ستارهٔ موسیقی پاپ، اتفاق زیاد بزرگی به حساب نیاید. با این حال، شاید درست نباشد که بگوییم او نقش خودش را در یک فیلم هالیوودی بازی کرده است. داستان زندگی او با نقش آلی در «ستاره‌ای متولد شده است» متفاوت است. استعداد بازیگری لیدی گاگا در این فیلم چیزی است که از چشم‌ها پنهان نمی‌ماند.

3. آیس کیوب – Boyz N the Hood
1991
شاید بهترین نظری که می‌توان نسبت به بازی آیس کیوب Ice Cube در «پسرا و محله» داشت این است که به سختی می‌توان گفت او در حال بازی کردن است. کیوب در زمان اکران فیلم تنها 22 سال داشت و جان سینگلتون John Singleton نقش کیوب را کاملا برای او مد نظر قرار داده بود. شخصیت آیس کیوب در این فیلم بسیار جذاب، تهدیدکننده و وفادار است.

2. باربارا استرایسند – The Way We Were
1973تنها یک صحنه برای اثبات قدرت بازیگری باربارا استرایسند Barbra Streisand کافی است: در یکی از شب‌های نیویورک، کتی Katie با هابل Hubble (رابرت ردفورد Robert Redford) که زمانی در دوران دانشگاه نسبت به او احساس داشته، در یک بار برخورد می‌کند. کتی هابل را که بسیار مست است به خانه می‌برد و همزمان سرشار از نگرانی و آرامش می‌شود. داستان فیلم سیدنی پولاک Sydney Pollack در پس‌زمینهٔ جنگ جهانی دوم می‌گذرد و این دو عاشق به شدت با هم اختلاف نظر دارند. استرایسند نقش مشابهی در سال 1968 در «دختر شوخ» Funny Girl بازی کرده بود و جایزه‌ٔ اسکار را به خانه برد. اما در «آنطور که بودیم» بسیار متفاوت و عالی ظاهر شده است.

1. شر – Moonstruck
1987
شر Cher نیز برای بازی در «ماه‌زده» موفق به کسب جایزهٔ اسکار شد. داستان این فیلم دربارهٔ یافتن شجاعت برای امیدوار بودن است؛ آن هم درست زمانی که همه‌‌ٔ اتفاقات زندگی سعی در زمین زدن انسان دارد. شر به خوبی ترکیب بیزاری و عشق را در این کمدی رمانتیک به تصویر کشیده است. او یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های موسیقی پاپ قرن بیستم بود که باعث می‌شود نتوان به سادگی از بازی درخشان او در این فیلم گذشت.
این مقاله برگرفته از نوشته‌ٔ نویسندگان متعدد در سایت billboard.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر