معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان در گفت‌وگو با میزان:

معلولین و مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: طبق قانون مددجویان بهزیستی با ارائه کارت مددجویی و تایید رسمی سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی در دادگستری‌ها معاف هستند.

معلولین و مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستندحمید خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به به آمار پرونده‌های افراد معلول ذهنی گفت:پرونده افراد معلول و اشخاص معلول ذهنی در شعب سرپرستی تحت عنوان محجور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که آمار پرونده این افراد در 8 ماهه ابتدای سال جاری 290 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

این مقام قضائی عنوان کرد: در 8 ماهه ابتدای سال جاری تعداد 190 فقره پرونده به طرفیت بهزیستی در دادگستری استان کرمان ثبت شده است.

خالقی به معافیت مددجویان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی اشاره و عنوان کرد: طبق تبصره ذیل ماده 5 قانون حمایت خانواده و قانون الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه‌های عمومی و انقلاب علاوه بر افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان بهزیستی با ارائه کارت مددجویی و تایید رسمی سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان