ماهان شبکه ایرانیان

گفتمان انقلاب علت اساسی تحریم دشمن علیه ایران

خبرگزاری فارس: امروز دومین سالگرد شهدای گمنام و گرامیداشت شهدا و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی فسا با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولین شهرستان و عموم مردم، خانواده‌های معظم شهدا، دانشگاهیان و ایثارگران دانشگاه در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه پزشکی این شهرستان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه هر چه داریم از برکت خون شهیدان است و با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب گفت: دشمنان در حالی چهل‌سالگی انقلاب را خواهند دید که علیرغم جنگ، تحریم‌ها و تهدید‌های مختلف شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه کشور هستیم.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: پس از انقلاب دشمنان دست از سر کشور برنداشته و با حربه‌های مختلف شامل جنگ، ترور، تحریم، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در پی شکست انقلاب بودند که مجاهدت شهدا و ایثارگری رزمندگان موجب شد انقلاب و کشور مصون بماند و در این راه 17000 شهید ترور، 230 هزار شهید و بیش از 400 هزار جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس برای حفظ عزت و تمامیت ارضی و استقلال کشور جان خود را فدا کردند تا امروز با سرافرازی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که نکته حائز اهمیت برای جوانان این است که کشور جمهوری اسلامی ایران همیشه تحریم داشته و الآن و آینده نیز خواهد داشت، افزود: وضعیت جغرافیایی ایران در دنیا، وجود منابع نفت و گاز و انرژی و گفتمان انقلاب اسلامی به جهت قطع منافع نامشروع بیگانگان سه علت اساسی تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان علیه ماست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: کشور ما و انقلاب ما برای کشور‌های منطقه و فرا منطقه الهام‌بخش است و استکبار جهانی، استقلال و الهام بخشی کشور ما را برنمی‌تابد مگر اینکه ما تسلیم شویم و تا مسیر پرافتخار انقلاب را دنبال می‌کنیم و ادامه می‌دهیم استکبار دشمنی می‌کند و این دشمنی را با تشدید تحریم‌ها، جنگ‌های نیابتی، جنگ اقتصادی، برهم زدن امنیت و نقشه‌های جنگ نرم ادامه می‌دهد.

دریادار سیاری افزود: هدف دشمن از جنگ نرم، تسلط بر ذهن‌ها و مغز‌ها و درگیری تمام کشور و خانواده‌ها و جوانان مملکت هست تا بتواند با تأثیرگذاری بر قشر جوان، باور‌ها و اعتقادات آنان را تغییر دهند، اما جوانان کشور ما با آگاهی و بصیرت نقشه دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی ضمن تبریک روز دانشجو تصریح کرد: اگر در کشور به دنبال پیشرفت و توسعه و اقتدار و بازدارندگی هستیم باید مسیر ما از راه علم باشد. علمی که با بصیرت و در مسیر صحیح است ما را به توانمندی بالا در دفاع از کشور و انقلاب می‌رساند و جنگ امروز جنگ علم و دانش است و جوانان و دانشگاهیان می‌توانند این کشور را به قله‌های افتخار و پیروزی برسانند.

امام‌جمعه این شهرستان نیز ضمن اشاره به‌قدر دانستن وجود نعمت دو شهید گمنام در دانشگاه توسط مردم، دانشجویان و اساتید بیان کرد: زمانی که شهید در سرزمینی دفن می‌شود آن زمین متبرک و مطهر می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز در ادامه بابیان اینکه امنیت، استقلال و آزادی امروز کشور مدیون خون شهیدان است، افزود: شهدا گوهر سرشت وجودی‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم خداوند کردند که این موجب حسرت و عبرت همه ماست؛ آذرماه سالگرد تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه است و به ارواح پاک همه شهدا، امام شهدا و به‌ویژه این دو شهید عزیز بزرگوار سلام و درود و صلوات می‌فرستیم.

در پایان مراسم از خانواده‌های گرامی شهدای دانشگاه و تعدادی از کارکنان ایثارگر به نمایندگی از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی فسا تجلیل شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان