سرفه های خشک کودکان را چگونه درمان کنیم؟

سرفه های خشک کودکان یکی از مشکلات رایج در میان آن هاست. به همین دلیل است که باید حساسیت دقیقی نسبت به این نوع سرفه ها داشته باشید. اگر سرفه های خشک با درمان های معمول برطرف نشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

سرفه خشک زمانی است که سرفه همراه با خلط نخواهد بود. این سرفه ها باعث ایجاد تحریک در گلو می شود و اگر درمان نشود، هر بار می تواند بدتر شود. سرفه های خشک در کودکان زیر 10 سال بسیار رایج است و می تواند چندین بار در سال به دلایل مختلف رخ دهد. این وضعیت به طور مساوی روی کودکان و بزرگسالان تاثیر می گذارد. اگر چه سرفه خشک به عنوان یک بیماری دیده می شود، اما در واقع یک مکانیزم طبیعی برای پاک کردن مسیرهای تنفسی است. در ادامه مطلب با درمان های سرفه های خشک همراه باشید.

 

سرفه خشک کودکان

 

علت های سرفه خشک در کودکان

علل احتمالی زیادی برای سرفه خشک در کودکان وجود دارد. از شایع ترین این علت ها می توان برونشیت، التهاب های مخاط بینی و حنجره را نام برد. همچنین شرایط خاصی وجود دارد که می تواند بدون زمینه ای از بیماری، سرفه خشک را ایجاد کند. محیط پر از دود سیگار، رطوبت بیش از حد و یا تغییر ناگهانی دما می تواند از این شرایط باشد. اما برخی از علل دیگر  سرفه خشک در کودکان عبارتند از:

  • محیط های بسیار سرد یا خشک
  • بوی قوی
  • واکنش های آلرژیک
  • مکان های بسیار پر گرد و غبار
  • التهاب تنفسی ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا
  • ریفلاکس معده یا شرایط مشابه

 

درمان های طبیعی سرفه خشک در کودکان

بسیاری از داروهای طبیعی و درمان های خانگی برای کاهش نشانه های سرفه خشک وجود دارد که کودک شما می تواند احساس راحتی بیشتری کند.

 

نوشیدن کافی مایعات

وقتی علائم سوزش مجاری تنفسی ایجاد می شود، نوشیدن مایعات واقعا مهم است که می تواند تاحدی علائم را بهبود بخشد. اطمینان حاصل کنید که کودک شما روزانه به اندازه کافی آب بنوشد. مایعات غشاها را مرطوب نگه می دارد. آنها مایعات را در دمای اتاق بنوشند تا بتواند سرفه ها را تا حدی کاهش دهد.

 

درمان سرفه خشک

حمام بخار

حمام بخار راه دیگری برای کاهش سرفه های خشک در کودکان است. برای دریافت بهترین نتایج، کودک شما باید در حدود 20 دقیقه و در صورت امکان در بخار نفس بکشد. این کار التهاب را کاهش داده و مجاری تنفسی را مرطوب نگه خواهد داشت. ابتدا خودتان درجه حرارت را چک کنید تا آنقدر گرم نباشد که بتواند آنها را بسوزاند.

 

آبمیوه های غیر مرکبات

آب میوه های غیر مرکبات که می تواند درمان خوبی برای سرفه خشک باشد. اگر فرزندتان سرفه خشکی داشته باشد، مهم است که از آب میوه های غیر مرکبات و در دمای معمولی استفاده کنید. این کار باعث ایجاد خلط خواهد شد. به یاد داشته باشید، مجراهای تنفس بخشی از پوست هستند. بنابراین، مخاط مانند سایر قسمت های پوست شما باید در دمای اتاق تحت درمان قرار گیرد.

 

درمان سرفه خشک

 

دستگاه رطوبت ساز

یک دستگاه رطوبت ساز در اتاق کودک خود قرار دهید و اجازه دهید برای چند دقیقه در حالی که کودک شما خارج از اتاق است، کار کند. این کار برای این است که اتاق باید مرطوب و گرم باشد. همچنین می توانید برخی از اسناس ها مانند اوکالیپتوس را اضافه کنید. بوی آن ها  کمک می کند راه های هوایی پاک شوند و زمانی که آنها به خواب می روند، آرامش پیدا کنند.

 

نوشیدنی عسل و لیمو

خوردن یک قاشق غذاخوری عسل با چند قطره لیمو قبل از خواب، یک راه عالی برای کاهش سرفه خشک است. این امر بسیار شایع است که سرفه خشک در طول شب بدتر شود زیرا فرزند شما دراز کشیده است.. این به نوبه خود ناراحتی و تحریک مخاط را افزایش می دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان