راهکار یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کاستن از التهابات بازار خودرو

بنا به اعتقاد یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صورتی که اعتبار در گردش قطعه‌سازان افزایش یابد، قطعات خودروها از گمرکات کشور ترخیص شود و مجوز واردات خودروهای خارجی نیز صادر شود بازار داخلی به آرامش نسبی رسیده و التهابات فعلی از بین می رود

بنا به اعتقاد یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در صورتی که اعتبار در گردش قطعه‌سازان افزایش یابد، قطعات خودروها از گمرکات کشور ترخیص شود و مجوز واردات خودروهای خارجی نیز صادر شود بازار داخلی به آرامش نسبی رسیده و التهابات فعلی از بین می رود. به عبارت دیگر این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در حالتی که ما به سمت برقراری شرایط پیش از خردادماه سال جاری حرکت کنیم احتمالا بازار خودرو نیز پاسخ مثبت داده و از رکود تورمی فعلی خارج می شود.
به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا درباره راههای خروج بازار خودرو از نابسامانی‌، گفت: به نظر بنده راه حل برون رفت از شرایط فعلی این است که اولا اعتبار سرمایه در گردش قطعه‌سازان افزایش یابد تا از رکود خارج شوند و دوما خودروهای پر مصرف مانند پراید، تیبا، پژو و سمند نباید گران شوند و در نهایت نیز سایر خودروها باید اجازه واردات با ارز آزاد داشته باشند و از آن ها عوارض واردات دریافت شود. وزارت صمت می‌تواند از عواید دولتی ناشی از واردات خودرو به خودروهای پرمصرف داخلی یارانه بدهد تا کل تولید و واردات خودرو برای خودروسازان مقرون به صرفه شود. در چنین شرایطی التهابات قیمتی بازار خودرو کاسته می شود.
این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از ترخیص نشدن لوازم یدکی و قطعات خودرو از گمرک، گفت: در صورتی که عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات صنعت خودروسازی باشد و رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور به این مسائل ورود کرده و در خصوص مباحث مطرح شده توسط وزارت صنعت و گمرک و خودروسازان و قطعه‌سازان تصمیم نهایی را بگیرند بازار خودرو و قطعه از بلاتکلیفی خارج خواهند شد. ترخیص قطعه از گمرک موجب خروج خودروهای نیمه ساخته از انبار خودروسازان و عرضه به بازار می‌شود در این صورت روند صعودی قیمت خودرو در بازار متوقف و سیر نزولی قیمت خودرو آغاز می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر