با ۴ ترفند ساده مثل حرفه‌ای‌ها کرم پودر بزنید

اولین قدم برای داشتن یک آرایش بی‌نقص، فوندیشن آرایش یا زیرسازی حرفه‌ای آرایش است. کرم پودر و فوندیشن آرایش، نقش اصلی را در یک میکاپ کامل و حرفه‌ای بازی می‌کنند. زیرسازی آرایشی که پوست را صاف و شفاف کند و در عین حال جلوه‌ای طبیعی نیز داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی‌عیب و زیبا داشته باشید.

اولین قدم برای داشتن یک آرایش بی‌نقص، فوندیشن آرایش یا زیرسازی حرفه‌ای آرایش است. کرم پودر و فوندیشن آرایش، نقش اصلی را در یک میکاپ کامل و حرفه‌ای بازی می‌کنند. زیرسازی آرایشی که پوست را صاف و شفاف کند و در عین حال جلوه‌ای طبیعی نیز داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی‌عیب و زیبا داشته باشید.

 

داشتن پوستی شاداب، صاف و یکدست، نقش مهمی در زیبایی چهره دارد. اما پوست صورت ما به طور طبیعی ممکن است عاری از هرگونه عیب و نقصی نباشد؛ منافذ باز، لک و جای جوش، چروک‌های ریز و عدم شادابی پوست از جمله عواملی است که ظاهر ناخوشایندی به پوست می‌دهند.

فوندیشن آرایش یا کرم‌پودر، یک محصول آرایشی است که به داشتن پوستی شفاف و زیبا کمک می‌کند که هدف استفاده از آن، یکدست کردن پوست و آماده‌سازی صورت برای مراحل بعدی آرایش است. همان طور که می‌دانید، زیرسازی آرایش یکی از مراحل مهم و در واقع اولین مرحله از آماده کردن پوست صورت برای آرایش است. درباره پاکسازی پوست و استفاده از پرایمرها، در مقاله دیگری به طور مفصل صحبت خواهیم کرد. در این مقاله، به سراغ فوندیشن‌های آرایشی (کرم‌پودرها) می‌رویم. استفاده از فوندیشن آرایش، با ایجاد پوششی صاف و یکنواخت روی پوست، عیوب صورت را پوشانده و باعث می‌شود مواد آرایشی که در مراحل بعدی استفاده می‌کنید، به خوبی روی پوست صورتتان بنشیند.

خانم Tia Hebron، میکاپ آرتیست آکادمی تخصصی زیبایی Bobbi Brown، در مقاله‌ای با عنوان “چطور مثل حرفه‌ای‌ها کرم پودر بزنیم” مهارت‌های لازم را در استفاده از فوندیشن آرایش و زیرسازی با کرم‌پودرها، به خانم‌های علاقه‌مند آموزش می‌دهد. برای داشتن یک زیرسازی آرایش بی‌نقص، در این مقاله با دستورالعمل تخصصی این آرایشگر حرفه‌ای همراه شوید.

1- آیا این کرم‌پودر مناسب نوع پوست شما است؟

اولین قدم در انتخاب فوندیشن آرایش، تشخیص نوع پوست شما است. نوع پوست، فاکتور بسیار مهمی در انتخاب لوازم آرایشی مخصوصا انواع کرم‌ها و شوینده‌ها است که مستقیما با پوست صورت شما تماس دارند. تیا هربان در این‌باره می‌گوید: “هنگامی که شما از یک فوندیشن مخصوص نوع پوست خودتان استفاده می‌کنید، نه تنها زیرسازی آرایش بهتری خواهید داشت، بلکه از ایجاد اثرات نامناسب جانبی روی پوستتان نیز جلوگیری خواهید کرد.” برای مثال اگر پوست شما از نوع پوست خشک است، علاوه بر انتخاب کرم‌پودری که مناسب پوست خشک است، از نمونه‌های دارای ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده برای حفظ طراوت پوستتان استفاده کنید. پیشنهاد هاربن برای خانم‌های دارای انواع پوست چرب، استفاده از کرم‌پودرهای فاقد چربی – oil free یا مات کننده – mattifying است که با کنترل چربی پوست صورت شما، حالت براق ناخوشایند آن را از بین برده و از جوش‌های احتمالی به دلیل افزایش چربی و باز شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند.

2- رنگ کرم پودر متناسب با رنگ پوستتان را پیدا کنید

حالا که می‌دانید باید از چه نوع فوندیشن آرایش با توجه به نوع پوستتان استفاده کنید، نوبت انتخاب رنگ مناسب است؛ آن چه باید به آن توجه کنید، این است که چه رنگی پس از استفاده کرم‌پودر روی صورتتان، نزدیک‌ترین رنگ را به رنگ پوست شما خواهد داشت. گاهی کرم‌پودری که انتخاب می‌کنیم ظاهرا رنگی شبیه به رنگ پوست صورت شما دارد اما پس از این که به اصطلاح روی صورتتان خوابید، شاهد تغییر و رنگی متفاوت خواهید بود؛ تیره‌تر یا روشن‌تر، هر دو ظاهری غیر طبیعی به شما خواهد بخشید. البته در بعضی مواقع به دنبال تغییر رنگ پوست هستیم که در این صورت باید در مقاله دیگری با هم صحبت کنیم، اما اینجا قرار است زیرسازی آرایش بر پایه رنگ طبیعی پوست شما را آموزش دهیم.

تیا هربان درباره انتخاب رنگ مناسب کرم‌پودر می‌گوید: “اولین نکته این است که بدانید، بسیار مهم است که عیب‌های پوست صورت شما پوشانده شود بدون این که چهره‌تان جلوه طبیعی خود را از دست بدهد. برای مثال، اگر پوست شما نسبتا روشن با ته‌رنگی از سرخی در گونه‌ها است، انتخاب یک کرم‌پودر با تن رنگی زرد یک اشتباه بزرگ است! برای پیدا کردن بهترین تناژ رنگی یک فوندیشن آرایش مناسب پوستتان، نمونه‌های رنگی مختلف را روی پوستتان تست کنید یا از فروشنده بخواهید به شما تسترهای رنگی بدهد تا در خانه آنها را امتحان کنید. فروشگاه‌های برندهای معروف معمولا این تسترهای آرایشی را به رایگان در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند. رنگ‌های مختلف را تست کنید و رنگ مناسب پوستتان را در میان محصولات فوندیشن برند محبوبتان پیدا کنید.”

3- پوشش مناسب با کمترین مقدار کرم‌پودر

نکته‌ای که در استفاده از کرم‌پودر برای زیرسازی آرایش باید به خاطر داشته باشید، این است که استفاده مقدار زیادی از فوندیشن آرایش روی پوست جلوه‌ای غیر طبیعی و مصنوعی به صورتتان می‌دهد. تیا هربان با بیان این موضوع، یادآور می‌شود که استفاده از کرم‌پودرها در زیرسازی آرایش، صرفا برای پوشاندن عیوب پوست و ایجاد ظاهری صاف و یکدست است. هنگامی که شما از مقدار زیادی کرم‌پودر استفاده می‌کنید، وجود یک لایه غیر طبیعی روی پوست شما کاملا برای دیگران و مخصوصا فلاش‌های عکاسی قابل تشخیص خواهد بود! توصیه این میکاپ آرتیست به شما این است که با در نظر گرفتن لایه‌های بعدی آرایشی که باید روی پوست زیرسازی‌شده شما بنشیند، مقدار کمی از فوندیشن آرایش را روی صورت خود استفاده کنید و در صورت نیاز به پوشش بیشتر، مقدار آن را افزایش دهید. استفاده از برندهای معتبر به شما کمک می‌کند با ایجاد یک لایه سبک، پوشش‌دهی لازم را روی پوستتان ایجاد کنید.

4- ابزارهای مورد استفاده برای فوندیشن آرایش را بشناسید

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، زیرسازی آرایش با استفاده از ابزارهای کانتورینگ یا فوندیشن است. تیا هربان در این‌باره می‌گوید: “مانند هر کار دیگری، انتخاب ابزار مناسب اهمیت زیادی دارد. اما نکته کلیدی، این است که ابزارهای مناسب این کار را بشناسید و ابزاری را انتخاب کنید که در استفاده از آن مهارت بیشتری دارید.” ابزارهای زیرسازی آرایش مانند انواع پد آرایشی، اسفنج، برس‌ و براش در نتیجه نهایی و به اصطلاح خوابیدن کرم‌پودر روی پوست، تاثیر قابل توجهی دارد.

در مورد برس‌های آرایشی بخوانید: آشنایی با انواع و کاربرد هر برس

آخرین توصیه تیا هربان در این‌باره این است که اگرچه استفاده از براش‌های کانتورینگ، حرفه‌ای‌تر است اما ممکن است شما با پدهای معمولی و اسفنج راحت‌تر کار کنید. آن چه اهمیت دارد، این است که هر ابزاری انتخاب کنید، تنها با تمرین و آموزش مناسب درباره نحوه استفاده از آن در پوشش با کرم‌پودر، می‌توانید مثل حرفه‌ای‌ها کرم پودر بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان