۸ سلبریتی موفق دنیا که از مشکلات روحی رنج می‌برند

همه ی آدم ها گاهی دچار افسردگی می شوند، اما هر کسی جرأت و میل به اعتراف به آن را ندارد. چهره های مشهور با وجود ظاهر پرزرق و برق و آسوده ی زندگی شان، مانند هر انسان دیگری درگیر مشکلات روحی می شوند.

وب‌سایت روزیاتو - گلریز برهمند: همه ی آدم ها گاهی دچار افسردگی می شوند، اما هر کسی جرأت و میل به اعتراف به آن را ندارد. چهره های مشهور با وجود ظاهر پرزرق و برق و آسوده ی زندگی شان، مانند هر انسان دیگری درگیر مشکلات روحی می شوند. اما در میان آن ها، سلبریتی های مردی هستند که شجاعت پرده برداشتن از مشکلات روحی خود و صحبت درباره ی آن ها را داشته اند.

صحبت درباره ی مشکلات روحی خود و کمک گرفتن از دیگران و تلاش برای درمان خود، گام های بسیار مهمی در مسیر بهبود سلامت روانی هستند. در ادامه به 8 سلبریتی مردی می پردازیم که موفق شدند از عهده ی مشکلات روحی خود بر بیایند و کنترل زندگی خود را در دست بگیرند. این چهره های مشهور می توانند الهام بخش کسانی باشند که با مشکلات روحی دست و پنجه نرم می کنند.

1- دواین جانسون

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

دواین جانسون که یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوودی است اعلام کرد که در دورانی در ناامیدی و افسردگی به سر می برد و کاری جز گریه نداشت. این شرایط حاصل اتفاقات مختلفی بود. مادر جانسون درست در برابر چشمان او اقدام به خودکشی کرده بود و ظرف چند ماه او و مادرش را از خانه شان بیرون انداخته بودند. جانسون در اینباره می گوید: «به نقطه ای رسیدم که دلم می خواست نه کاری کنم و نه جایی برم. فقط دائماً گریه می کردم.»

سال ها بعد، جانسون دچار آسیب های فیزیکی شدیدی شد و نتوانست به آرزویش برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای برسد. لیگ فوتبال کانادایی ای که با جانسون قرارداد بسته بود، او را رها کرد. ظرف مدت کوتاهی، نامزدش هم رابطه اش را با او قطع کرد. جانسون دچار افسردگی شدیدی شد. اما حالا این بازیگر مشهور می تواند بگوید که او و مادرش توانستند از پس شرایط بد خود بربیایند و در جایگاه خوبی قرار بگیرند.


2- جیم کری

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

جیم کری را همیشه با نقش های عجیب و غریب و چهره ی خندانش به یاد می آوریم اما او مدتی با افسردگی شدیدی دست و پنجه نرم می کرد. اتفاقات بدی در زندگی شخصی و کاری او افتاد و خودکشی نامزد سابقش، تأثیر عمیقی روی وضعیت روحی کری گذاشت، اما او آنقدر قوی بود که توانست از عهده ی وضعیت بد روحی اش بربیاید.

کری در مصاحبه ای تصدیق کرد که: «دیگه افسردگی ای در کار نیست» و ادعا کرد که دیگر بازیگری همه ی فکر و ذکرش نیست. او همچنین گفت: «اتفاقی که داره میفته واقعا خوبه اما چیزهای واقعا بدی هم توش هست. تو سال های اخیر بعضی ها با این نیت اومدن سراغم که برای منفعت خودشون از اعتبارم کم کنن، اما اعتبار من چیزی نیست که بتونید ازش کم کنید.»


3- پرنس هری

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

پرنس هری در مصاحبه ای با سایت Telegraph اعلام کرد که او به مدت تقریباً 20 سال احساساتش را سرکوب می کرد: «بعد از بیست سال پیش مشاور رفتم تا دیگه به مرگ مادرم دایانا و دو سال از عمرم که در نهایت آشفتگی گذشت فکر نکنم.» او همچنین تصدیق کرد که برادرش پرنس ویلیام سعی کرد به او کمک کند و او را تشویق کرد که به دنبال درمان تخصصی برود.

پرنس هری آنقدر شجاعت داشت که به عنوان یک چهره ی عمومی با یک متخصص درباره ی مشکل روحی اش صحبت کند. او حالا می داند که مرگ مادرش تأثیر عمیقی بر زندگی شخصی و کاری اش گذاشت. این روزها پرنس هری وضعیت روحی خوبی دارد و می تواند به خودش افتخار کند چون تصمیم گرفت کلیشه هایی که در مورد مشکلات روحی وجود دارد را زیر پا بگذارد و مردم را تشویق کند که از پذیرش مشکلات روحی خود و کمک گرفتن از دیگران ترسی نداشته باشند.


4- رایان رینولدز

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

رایان رینولدز یکی از بازیگران موفق و خوش چهره ی هالیوود است و احتمالا هر کسی که او را می بیند تصور می کند او مردی قوی، همیشه شاد و شوخ طبع است. اما رینولدز در مصاحبه ای با سایت NewyorkTimes تصدیق کرد که برای مدتی طولانی قبل از گفتگوهای تلویزیونی اش دچار حمله های حاد تهوع و وحشت می شد و علاوه بر این ها، او ترس از مرگ دارد. او در اینباره می گوید: «من اضطراب دارم، همیشه اضطراب داشته ام.» رینولدز همچنین اظهار کرد که در سال های ابتدایی دهه ی 20 زندگی اش وضعیت بسیار آشفته ای داشت. در این دوران او زمان زیادی را صرف عیاشی می کرد و سعی می کرد «به نحوی خودش را ناپدید کند». اضطراب شدید و ترس رینولدز از آینده به او غلبه کرده بود و او سعی داشت با این کارها خوددرمانی کند. اما بعد از مرگ یکی از دوستانش به دلیل اوردوز، رینولدز بالاخره دست از عیاشی برداشت.

حالا رینولدز با بلیک لایولی، یکی دیگر از بازیگران مشهور هالیوودی ازدواج کرده است و آن ها 2 فرزند دارند. او قدردان همسرش است و می گوید که لایولی کمک زیادی به او می کند. البته او همیشه یک چهره ی مشهور باقی می ماند و هر بار قبل از مصاحبه هایش سعی می کند در جلد کاراکتر قوی نقش معروفش در فیلم «استخر مرگ» (The Dead Pool) فرو برود تا اجازه ندهد اضطراب به او غلبه کند.


5- جیمز فرانکو

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

تا به حال چند بار شنیده اید که کسی در مورد مشکلات روحی و اعتیادش با صراحت صحبت کند؟ این اتفاق به ندرت می افتد چون کار ساده ای نیست، به ویژه اگر چهره ی مشهوری باشید. جیمز فرانکو در مصاحبه ای با سایت Out اظهار کرد که شخصیت بسیار اعتیادی ای دارد. فرانکو در دوران نوجوانی درگیر اعتیادهای مختلفی بود و از قضا در همین دوران بود که او کار بازیگری را شروع کرد. ظرف 10 سال، او متوجه شد که بسیار افسرده و از نظر روحی در هم شکسته است.

در همان مصاحبه فرانکو بیان کرد که سرگرمی های جدیدی در زندگی اش پیدا کرده: «فصل جدیدی از زندگیم رو شروع کرده ام. من به شدت به کارم و چیزهای دیگه ای غیر از مواد اعتیاد داشتم. خیلی ساله که مواد رو کنار گذاشتم. اما این اواخر زندگیم رو تغییر داده ام و این بخشی از پروسه ی درمانمه.» هنر و ورزش همیشه به او کمک کرده اند تا به سختی های زندگی اش غلبه کند و بتواند به احساسات منفی اش جهت درستی دهد.


6- جانی دپ

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

چندی قبل جانی دپ با سایت RollingStone مصاحبه ای داشت که بازتاب زیادی پیدا کرد چون صادقانه، بی پروا و سرشار از احساسات بود. دپ تصدیق کرد که : «من در ذلیل ترین حالتی بودم که می تونم برای خودم تصور کنم.» در این دوران بود که او دیگر نتوانست رنجی که احساس می کرد را تحمل کند. طلاق سخت و پر کشمکش دپ از امبر هرد و درگیری اش با مدیر مالی سابقش بر سر پول، تأثیر زیادی بر او گذاشت. در همان زمان بود که او به نوشتن خاطراتش روی آورد و این کار به او کمک کرد. دپ در اینباره می گوید: «صبح یه لیوان نوشیدنی برای خودم ریختم و شروع به نوشتن کردم و اونقدر نوشتم تا چشمهام پر اشک شد و دیگه نمی تونستم صفحه ی کاغذ رو ببینیم.» دپ سعی کرد متوجه شود چه چیزی می تواند به او کمک کند که به تمام دردهای عاطفی اش غلبه کند.

جانی دپ حرف های زیادی درباره ی اتفاقی که در زندگی اش افتاد برای گفتن دارد، اما مهم ترین نکته این است که او پذیرفت که مشکلی وجود دارد و تلاش کرد که آن را حل کند.


7- مایکل فلپس

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

موفقیت های مایکل فلپس آرزوی هر ورزشکاری است، اما زیاد نیستند کسانی که بدانند این ورزشکار موفق در زندگی خود واقعاً چه از سر گذرانده و چه احساسی داشته است. فلپس چندی پیش قدم بزرگی در زندگی اش برداشت و اعلام کرد که در گذشته با اختلال کم توجهی- بیش فعالی دست و پنجه نرم می کرد: «من بچه هایی رو می دیدم که همه تو همون کلاس بودن و رفتار معلم ها با اون ها با رفتاری که با من داشتن فرق می کرد. یکی از معلم هام به من می گفت هیچوقت هیچی نمیشم و امکان نداره آدم موفقی بشم.» اما فلپس قصد ندارد با صحبت درباره ی مشکلات روحی اش توجه ها را به خودش جلب کند، بلکه معنای عمیق تری در این کار او وجود دارد. در حقیقت هدف او از این کار این است که از مردم دعوت کند از صحبت با دیگران و کمک گرفتن نترسند. از لحظه ای که خودتان را با همه ی وجوه عادی و غیر عادی تان بشناسید، زندگی برایتان ساده تر می شود.

مایکل فلپس راهی برای غلبه بر مشکلش پیدا کرد، همانطور که هر کس دیگری هم می تواند این کار را انجام دهد. خیلی مهم است که بتوانید کسی را پیدا کنید که با او حرف بزنید و او گوش شنوای شما باشد.


8- کریس ایوانز

8 سلبریتی مرد موفق دنیا که از مشکلات روحی خود پرده برداشته اند

کریس ایوانز در یکی از مصاحبه های خود از حمله های اضطرابی ای پرده برداشت که در مراسم های فرش قرمز و اکران فیلم ها دچار آن ها می شود و در چنین مواقعی احساس می کند که «روی زغال داغ راه می رود». ایوانز این حالت و احساسش را اینگونه توصیف می کند: «تو یه ماشین بزرگ همراه خونواده و دور و بریات داری میری که یه دفعه مجبور میشی تو یه پارکینگ عجیب و غریب بزنی کنار و جاتو عوض کنی. نیروهای امنیتی و این همه آدم دورت رو می گیرن. یه دفعه از حریم امنت میای بیرون. عجیبه. چیزهای به این کوچیکی اونقدر حالت رو بد می کنه که کنترل همه چی از دستت در میره.» ایوانز در جلسات روان درمانی شرکت کرد تا به وضعیت ناپایدار خود غلبه کند.

به خاطر داشته باشید که ابرقهرمان هایی که از هیچ چیز نمی ترسند فقط در فیلم ها وجود دارند، اما در زندگی واقعی همه ی ما آسیب پذیر هستیم. ترس از صحبت در جمع و مسائلی از این قبیل طبیعی هستند و دلیلی ندارد که به خاطر آن ها خجالت بکشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان