آذری جهرمی در همایش تهران هوشمند:

اقتصاد هوشمند نباید رانتی شود/ اطلاعاتمان را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهیم

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اقتصاد هوشمند نباید رانتی شود، گفت: برای فعالیت کسب و کارها اطلاعاتمان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

اقتصاد هوشمند نباید رانتی شود/ اطلاعاتمان را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهیم

اقتصاد هوشمند نباید رانتی شود/ اطلاعاتمان را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز با حضور در افتتاح دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که در برج میلاد برگزار شد: با اشاره به ضرورت توجه به المان‌های هوشمند سازی در شهر تهران گفت: شهرداری تهران در این مسیر حرکت خوبی را آغاز کرده ولی باید ببینیم که امروز در چه جایگاهی هست.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هوشمندسازی یعنی اینکه بتوانیم اطلاعات موجود را تحلیل کرده و سپس تصمیم‌گیری کنیم، گفت: در مصادیق هوشمندسازی در تهران می‌توان به اندازه‌گیری وضعیت آب و هوا در مناطق اشاره کرد که آن را پردازش بکنند و سپس مشخص شود که آلودگی هوای تهران ناشی از چه مواردی است.

آذری جهرمی با بیان اینکه از این طریق مشخص می‌شود که چه میزان از آلودگی هوا ناشی از دود خودرو و چه میزان از واحدهای صنعتی است، گفت: بر اساس میزان آلاینده‌ها می‌توان تصمیم گرفت که در حوزه تصمیمات هوشمند به چه طریقی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سرویس‌های اشتراکی حمل ونقل باید توسعه یابد و فناوری اطلاعات به مفهوم حمل ونقل اشتراکی به اجرا درآید اظهار کرد: شهرداری تهران در حوزه‌های دیگر هم وارد هوشمندسازی شده است که از این نمونه می‌توان به استقرار دوربین‌های طرح ترافیک برای کنترل وضعیت ترافیکی شهر اشاره کرد و وضعیت فعلی به این مفهوم است که ما در حال حرکت به سمت مدیریت هوشمند هستیم ولی هنوز با آن فاصله داریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به توانایی تصاویر ماهواره‌ای برای نشان دادن فضای سبز شهری اظهار کرد: اگر مدیریت هوشمند نباشد ما نمی‌توانیم به طور دقیق از فضای سبز شهری حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم توجه به مدیریت هوشمند نگاه سنتی مدیران است، گفت: وقتی که مترو ساخته می‌شود، وجود چنین خدماتی به خوبی قابل مشاهده است اما اگر همان میزان تسهیلات خطوط مترو از طریق حمل ونقل اشتراکی ایجاد شود کمتر دیده می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به دیدگاه‌های حناچی اظهار کرد: آنچه که در فکر شهردار تهران بوده‌ام حاکی از آن است که او به شهرداری نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند یک اقتصاد است که نمی‌توان به آن بی‌توجه بود در شورا و شهرداری به عنوان سیاست‌گذاری این عرصه اقدامات خوبی انجام شده است تا اقتصاد شهر هوشمند شکل بگیرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اقتصاد هوشمند نباید به صورت رانتی شکل بگیرد و باید فضای رقابتی به وجود آورد، گفت: ما اطلاعاتمان را در اختیار کسب و کار قرار می‌دهیم تا بتوانند آزادانه فعالیت کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه یکی از اضلاع مهم شهر هوشمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است، گفت: وزارت اطلاعات و شهرداری در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته‌اند و در آینده هم تفاهم‌های بیشتری را خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به سامانه‌های هوشمند گفت: شهرداری باید به دولت الکترونیک متصل شود و در این صورت تحول بزرگی در مدیریت شهری ایجاد شود.

آذری جهرمی باتاکید بر ضرورت آزاد سازی اطلاعات گفت: این کار باعث می‌شود که تحول بزرگی در بخش خصوصی ایجاد شود و ارائه خدمات به صورت مطلوبی صورت گیرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه دولت الکترونیک شعار و نمایش نیست، گفت: مصادیق زیادی برای دولت الکترونیک داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه خدمات هوشمند در نهایت باید به جایی برسند که شهروندان از آن استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان