پورابراهیمی: تک نرخی شدن ارز تنها راه حل مشکلات است

خبرگزاری مهر: محمدرضا پورابراهیمی ظهر دوشنبه در نشست با فعالان بخش خصوصی با موضوع برون سپاری ارزی با حضور استاندار کرمان در محل اتاق بازرگانی اظهار داشت: در شوک ارزی سابقه اقتصاد ما نشان می‌داد که دولت طی سه ماه باید تبعاتی مانند تحصن‌ها و اعتراضات را جمع کند و بعد از آن دوره نیم ثباتی اتفاق افتد و در نهایت فرونشست قیمت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: چهار ماه دولت سیاست غلط ارزی را اجرا کرد و عملا بعد از اجرای سیاست‌های جدید ما به وضعیت فروردین ماه برگشته ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استمرار وضعیت کنونی برای کشور فاجعه‌بار است، گفت: سالی 13 میلیارد دلار خرج کالا‌های اساسی کشور می‌کنیم در حالی که مردم قیمتی برای خرید کالا‌های اساسی می‌کنند دو تا سه برابر نرخی است که ما می‌دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: همه کالا‌هایی وارد کشور می‌شوند با تغییر جزئی خارج می‌شود، اصلی‌ترین مسئله‌ای که در حوزه تصمیم‌ها باید به آن توجه کنیم و تنها راه حل مشکلات، تک نرخی شدن ارز است.

وی تصریح کرد: با تک نرخی شدن ارز، صادرکننده و وارد کننده تکلیف خود را می‌داند و مسیر‌ها مشخص است و کار‌ها انجام می‌گیرد.

پورابراهیمی ادامه داد: پیش بینی ما این است که فروردین ماه آینده در لایحه بودجه ارز تک نرخی را بگذاریم، چون غیر از این نمی‌شود و کشور جواب نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: طی این مدت نیز برای مدیریت صادرات کشور باید برنامه‌ای اجرا شود که هم نگاه دولت و دغدغه‌هایی که بانک مرکزی دارد را حفظ کرد و هم نگاهی که مشکل صاردات را حل کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان