وبلاگ مشرق

هم‌نوازی چپ‌های تحریمی و براندازان علیه انتخابات/ "بانک زمان"؛ طرح مدرن مجلس و دولت برای پرستاری از سالمندان

چپ‌های تحریمی و براندازان در اردوگاه اصلاحات به هم آمیخته‌اند تا شاهرگ انتخابات در ایران را قطع کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

هم‌نوازی چپ‌های تحریمی و براندازان علیه انتخابات

 هم‌نوازی چپ‌های تحریمی و براندازان علیه انتخابات/ "بانک زمان"؛ طرح مدرن مجلس و دولت برای پرستاری از سالمندان

سعید رضوی‌فقیه، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با انصاف‌نیوز پیرامون پروژه "تحریم انتخابات" اظهار کرده است: ‌اصلاح‌طلبان دو تکه شده‌اند. جوانانشان از مسن‌ترها بریده‌اند. مسن‌ترها آگاهانه انتخابات را تحریم نکرده‌اند بلکه با صندوق رای قهر کرده‌اند چون می‌بینند دیگر سهمی ندارند. من بعید نمی‌دانم اگر شورای نگهبان به آن‌ها هم سهمی بدهد همین جوانانی که در در گفت‌وگوهای خصوصی شعار براندازی می‌دهند در ستادها فعال شوند.[3]

*اظهارات رضوی‌فقیه را باید دقیق‌تر و با تأنی نگریست.

اصلاح‌طلبان بریده از انتخابات، تفاوت اسمی تحریم و قهر، جوانانی که در گفت‌وگوهای خصوصی شعار براندازی می‌دهند، قرار داشتن براندازان در سمت اصلاح‌طلبان و فعالیت براندازان در ستادهای انتخاباتی!

ما اگرچه قضاوت درباره این مفاهیم را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم اما چند نکته را بیان می‌کنیم.

از جمله اینکه اساسا در ساحت دموکراسی؛ بریدن از صندوق رأی هیچ معنایی جز خیانت ندارد و بار کردن الفاظی مثل قهر کردن و مشارکت مشروط و غیره هیچیک از قباحت مفهوم "تحریم انتخابات" نمی‌کاهد.

مسئله دیگر نیز بحث درازدامن همپیالگی برخی اصلاح‌طلبان با براندازهاست.

شاید برای مخاطبان محترم این فکت تاریخی جذاب باشد که مصطفی تاجزاده (از بانیان آشوب و تحریم انتخابات) زمانی گفته بود خیلی از حرف‌های ما و براندازان یکیست![4]

در عین حال باید دانست که همه اضلاع اصلاح‌طلبی چنین نیستند و بلکه حتی عددی از این اضلاع با پروژه‌های خیانتکارانه‌ای از قبیل "تحریم انتخابات" نیز همراه نیستند.

جالب است که مخاطبان محترم بدانند مثلا حزب جوانگرای ندای ایرانیان که تا این لحظه بر حضور در انتخابات تأکید دارد؛ از جمله گروه‌های مغضوب ستاد اصلاحات است و شخصی خاتمی در قبال آنها عبارت "زنده باد مخالف من" را به کار برده بود.

یعنی همانطور که براندازان در لابه‌لای برخی پستوهای اردوگاه اصلاحات می‌لولند البته جوانانی هم در این اردوگاه می‌زی‌اند که دل در گرو قانون و ایران دارند و با خیانت همراه نیستند.

مع‌الوصف از حیث نگاه تاریخی باید این اشکال را به جمیع "اصلاح‌طلبان نجیب" وارد دانست که چرا اردوگاهی دارند که چشم امید براندازان به آن است و به گواه کسانی از خود اصلاح‌طلبان؛ این اردوگاه مأمن براندازها نیز هست.

بیان یک نکته دیگر نیز ضروری به نظر می‌رسد و آن اینکه "سهمی از انتخابات نداشتن" هرگز توجیه مناسبی برای تحریم انتخابات نیست و انتخابات از آنجا که یگانه امید توده برای اصلاح امورات کشور است؛ هرگز و در هیچ حالتی تحریم شدنی نیست مگر توسط آنان که قصد برداشتن سلاح علیه نظام و مردم را دارند.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 نیز هیچ نامزدی در انتخابات نداشتند فلذا از تئوری "حمایت از نامزد نزدیک" استفاده کرده و به حمایت از شیخ حسن روحانی رو آوردند.

***

به سالمندان خدمات بدهید و در سالمندی خدمات بگیرید

"بانک زمان"؛ طرح مدرن مجلس و دولت برای پرستاری از سالمندان

 هم‌نوازی چپ‌های تحریمی و براندازان علیه انتخابات/ "بانک زمان"؛ طرح مدرن مجلس و دولت برای پرستاری از سالمندان

ایلنا گزارش داد: نمایندگان مجلس یازدهم در نشست علنی اخیر پارلمان (یکشنبه، 28 آبان ماه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با الحاق بندی به بند (ت) ماده 31 این لایحه درباره ارائه خدمات رایگان به افرادی که به مراقبت های ویژه نیاز دارند با 142 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش در بند الحاق شده به بند (ت) ماده 31 آمده است: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی موظف است در چهارچوب سیاست های کلی تأمین اجتماعی با بهره گیری از شرکت های مردمی نسبت به ایجاد "بانک زمان" برای ارائه خدمات رایگان به افرادی که نیاز به مراقبت‌های ویژه از جمله نگهداری سالمندان و معلولین دارند، اقدام نماید تا پس از جذب افراد علاقمند به ارائه خدمات، اقدام و به میزان و نوع ارائه خدمات؛ در هنگام نیاز خود یا افراد معرفی شده از سوی خودشان؛ مورد حمایت قرار گیرند.[5]

*بر اساس این طرح مطلوب که دولت پیشنهاد آنرا ارائه کرده و مجلس هم مصوب کرده است؛ افراد جامعه می‌توانند در طرح موسوم به "بانک زمان" خدماتی را بصورت داوطلبانه به افراد سالمند، معلول و نیازمندان مراقبت ارائه کنند و این خدمات بصورت "زمان محفوظ" در بانک زمان ثبت و ضبط می‌شود و سپس در زمان نیاز فرد خدمات‌دهنده در دوران کهنسالی یا معلولیت یا...؛ بر اساس زمانی که در پس‌انداز زمان وی وجود دارد؛ خدمات لازم توسط یک داوطلب دیگر به وی ارائه خواهد شد و این چرخه خودمراقبتی جامعه از خود ادامه خواهد داشت.

این طرح مطلوب که در برخی از کشورهای اروپایی نیز به اجرا درآمده؛ یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های سالمندی است که پرداختن به آن از سوی دولت و مجلس جای تبریک دارد.

البته دقت شود که باید به پیوست‌های این طرح از جمله تضمین به داوطلبان برای بازگشت خدمات آنها و تضامین امنیتی نیز توجه ویژه شود.

***

1_http://www.ensafnews.com/452067

2_mshrgh.ir/905078

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1419734

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان