بررسی سموم مصرفی تولیدات کشاورزی استان تهران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نعمت الله ترکی، گفت: سالانه شش میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می شود که شامل تولید سبزی، صیفی جات و مواد غذایی است که متاسفانه برخی از این واحدهای تولیدی استانداردهای این بخش را رعایت نکردند و میزان استفاده از سموم مصرفی بسیار زیاد است لذا مقرر شده که این موضوع در شورای سلامت استان بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده برنامه‌ای تنظیم کنیم که دستگاه های تولیدی در راستای برنامه ششم توسعه، کاهش سموم در مواد غذایی را دستورکار قرار دهند افزود: واحدهای نظارتی در قوه قضاییه و دادگستری استان تهران هم موضوع سلامت مواد غذایی را پیگیری می کنند تا برای واحدهای تولیدی فاقد نظارت پیگیری های کافی انجام شود.

ترکی با تاکید بر لزوم استانداردسازی واحدهای فعال در کاهش مصرف انرژی گفت: این نظارت از منازل خانگی در استان تهران آغاز شده است و براساس گزارش های اعلام شده حدود 30 تا 40 درصد مصرف انرژی در منازل مورد بازبینی قرار گرفته و استانداردسازی شده است و این طرح تا پایان سال 98 در کل استان تهران سراسری خواهد شد.

وی تاکید کرد: اداره کل استاندارد در استانداردسازی عملکرد ارزشمندی داشته که یکی از آن ها استاندارد سازی تولیدات محصولات کشاورزی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان