بررسی شیائومی می میکس ۳؛ لغزش بر مدار دوربین

اژدهای چینی فصل سرد پاییز را برای پرده‌برداری از جدیدترین پرچمدارش به نام می میکس۳ انتخاب کرد که در کنار قوی‌ترین چیپست کوالکام و ۱۰ گیگابایت رم، نمایشگر آن به لطف سازوکار لغزشی بدنه از حاشیه اضافی، بریدگی و هر زائده دیگری رهایی یافته است.

بررسی شیائومی می میکس 3؛ لغزش بر مدار دوربین

اژدهای چینی فصل سرد پاییز را برای پرده‌برداری از جدیدترین پرچمدارش به نام می میکس3 انتخاب کرد که در کنار قوی‌ترین چیپست کوالکام و 10 گیگابایت رم، نمایشگر آن به لطف سازوکار لغزشی بدنه از حاشیه اضافی، بریدگی و هر زائده دیگری رهایی یافته است.

شیائومی ترجیح داده با گذشتن از خیر مقاومت بالا در برابر آب و گرد و غبار و با بهره گیری از ساختار لغزشی بدنه را به دو قسمت تقسیم کند که در نهایت نسبت نمایشگر به بدنه را تا رقم شگفت انگیز 93.4 ارتقا داده است. کمپانی چینی علاوه بر تجهیز آخرین پرچمدارش به قوی‌ترین سخت افزارهای موجود، قیمت مناسبی را هم برای آن در نظر گرفته تا توجه خریداران را بیش از پیش به خود جلب کند.

ساز و کار لغزشی

شیائومی می میکس 3

در این موبایل کاربر با بالا کشیدن قسمت پایینی دوربین سلفی را فعال می‌سازد. مهندسان چینی در طراحی این بخش از آهنربایی کالیبره شده استفاده کرده تا باز کردن آن به فشار بیش از حد نیاز نداشته و در عین حال به صورت ناخواسته هم فعال نشود. کمپانی سازنده مدعی است که بدنه لغزشی می میکس 3 در آزمایشات 300 هزار بار باز و بسته شدن را بدون مشکل تاب آورده است.

کاربردهای این بدنه لغزشی به فعال کردن دوربین سلفی محدود نشده و برای مواردی نظیر پاسخ دادن به تماس‌ها، اسکرین شات گرفتن، غیرفعال سازی نوتیفیکشن‌ها حین بازی، باز کردن اپ‌ها و غیره نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

شیائومی در آخرین به‌روزرسانی واسط کاربری MIUI v10.0.12.0 بخش تازه ای به نام Slider Settings را ارائه کرده که امکان غیرفعال سازی نرم افزاری این ویژگی را نیز فراهم کرده است.

نمایشگر 

شیائومی می میکس 3

کیفیت نمایشگر در فضای بازصفحه نمایش اولد 6.39 اینچی می میکس 3 از رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 400 بهره می‌برد که 93.4 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. حداکثر روشنایی این دستگاه برابر cd/m² 600  است.

بررسی این دستگاه در محیط باز مشخص شد که در برابر نور مستقیم خورشید هم از وضوح کافی برخوردار است.  علاوه بر این حین مشاهده پنل از زوایای مختلف هیچ تداخل رنگ یا کاهش روشنایی به چشم نمی‌خورد.

مشخصات سخت افزاری

شیائومی می میکس 3

می میکس 3 در پیکربندی‌های مختلفی از راه رسیده که در بالاترین مدل شامل چیپست 8 هسته ای اسنپدراگون 845 و 10 گیگابایت رم است و به راحتی از پس اجرای هر بازی و برنامه ای برمی آید. دیگر پیکربندی‌های این گوشی شامل 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 10 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی است.

پردازشگر گرافیکی 10 نانومتری آدرنو 630 از تمامی API‌های مدرن نظیر Vulkan, OpenGL ES 3.2 و  DirectX 12 پشتیبانی می‌کند و یکی از قوی‌ترین GPU‌های بازار است. ما حین اجزای بازی سنگین آسفالت 9 با نرخ 30 فریم بر ثانیه به هیچ مشکلی برنخوردیم و بازی جدید و محبوب پابجی موبایل هم به آسانی و با نرخ 40 فریم بر ثانیه اجرا شد.

این دستگاه به کلیدی اختصاصی برای راه‌اندازی دستیار هوش مصنوعی Xiao AI مجهز شده که به صورت اختصاصی توسط شیائومی طراحی گردیده است. سنسور اثر انگشت فیزیکی نیز روی پنل عقب جا خوش کرده است.

طراحی

شیائومی می میکس 3

بدنه دستگاه از سرامیک و شاسی آلومینیومی ساخته شده و در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی یاقوتی از راه می‌رسد. ابعاد می میکس 3 برابر 157.9 در 74.7 در 8.5 میلی متر بوده و وزنی معادل 218 گرم دارد.

جدیدترین پرچمدار شیائومی قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم 10 واتی را دارد و شارژ بی سیم آن هم در جعبه قرار داده شده تا کاربر نیازی به پرداخت هزینه اضافی نداشته باشد. دیگر اقلام موجود در جعبه شامل کابل USB، کاور محافظ، تبدیل Type-C به جک 3.5 میلیمتری و شارژ CN است.

دوربین

شیائومی می میکس 3

پنل عقب می میکس 3 میزبان دوربین دوگانه متشکل از حسگر عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور تله فوتوی 12 مگاپیکسلی است. از ویژگی‌های این دوربین باید به لرزشگیر اپتیکال 4 محوره، فیلمبرداری 4K، سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و ثبت تصاویر اسلوموشن اشاره کرد.

زیر پنل جلویی می میکس 3 دوربین سلفی دوگانه‌ای قرار گرفته که از سنسور 24 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1/2.8 و حسگر 2 مگاپیکسلی عمق سنج تشکیل شده و امکان ثبت تصاویر پرتره را فراهم می‌کند. علاوه بر این شیائومی فناوری سوپر پیکسل را هم در این ماژول پیاده‌سازی کرده که با ترکیب 4 پیکسل در یک واحد، عملکرد دوربین در محیط‌های با نور کم را بهبود می‌بخشد.

هر دو دوربین اصلی و سلفی به واسطه هوش مصنوعی شیائومی از قابلیت‌های تشخیص منظره، نورپردازی استودیو و بهبود جلوه‌های بصری بهره می‌برند.

صدا

شیائومی می میکس 3

تنها اسپیکر می میکس 3 در امتداد لبه پایینی بدنه تعبیه شده اما به لطف پخش صدا از لبه بالایی افکت استریو نیز ایجاد می‌شود. صدای خروجی از پورت USB C نیز بلند و با کیفیت است که برای محصولات شیائومی به رویه‌ای عادی تبدیل شده است. از نظر نرم افزاری هم منوی تنظیمات به اکولایزر و بهینه‌سازی صوتی مجهز شده است.

باتری

ظرفیت باتری می میکس 3 از 3200 میلی آمپر ساعت فراتر نمی‌رود که دلیل اصلی آن به ساختار لغزشی دستگاه بر‌می‌گردد. اگرچه این حجم برای موبایلی با نمایشگر 6.39 اینچی چندان دلگرم کننده به نظر نمی‌رسد اما شیائومی موفق به استخراج بالاترین بهره‌وری از آن شده است.

در بررسی‌های ما حین استفاده مداوم از می میکس 3 در حالی که وای‌فای روشن بوده و روشنایی صفحه روی cd/m² 150 تنظیم شده، باتری دستگاه 12 ساعت دوام آورد و در صورت پخش ویدیو نیز می‌توانید تا 14 ساعت روی شارژدهی آن حساب کنید.

به لطف فناوری QuickCharge باتری از طریق آداپتور 18 واتی در 1.5 ساعت کامل شارژ می‌شود. شارژر بی سیم 10 واتی نیز طی 2 ساعت به این مهم دست پیدا می‌کند که زمان قابل قبولی به نظر می‌رسد.

قیمت

می میکس 3 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 475 دلار قیمت دارد اما برای خرید مدل 10 گیگابایتی با 256 گیگابایت حافظه داخلی باید 720 دلار کنار بگذارید.

جمع بندی

شیائومی می میکس 3

شیائومی می میکس 3 از معدود گوشی‌های پرچمدار بدون بریدگی مرسوم است که حاشیه‌های نمایشگر آن به حداقل رسیده و از نظر قدرت سخت‌افزاری و کیفیت نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تست‌های ما حاکی از این است که باتری نه چندان پرظرفیت آن برای استفاده عادی یک روزه کاربران کفایت می‌کند.

این دستگاه نقطه ضعف‌های چندانی ندارد اما به واسطه سازوکار لغزنده بدنه از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار خبری نیست. از دیگر کاستی این گوشی می توان به وزن نسبتا زیاد دستگاه و احتمال خراب شدن بیشتر  نسبت به گوشی‌های عادی اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان