آپکو بازوی کم توان ایران خودرو!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، سال گذشته کیوان وزیری مدیر عامل شرکت آپکو شد و در روزهای اول طی مصاحبه های مختلف اعلام کرد که برنامه های ویژه ای را برای این شرکت دارد. طبق صحبت های او، می شد بعد از سال ها امیدوار بود که شرکت تابعه ی ایران خودرو برای فروش و نصب آپشن، سبکی سازمانی و هم پا با بازار جهانی را به خود می بیند. اما با گذشت زمان ثابت شد که هیچ تغییر مثبتی در راستای رضایت مشتری در آپکو ایجاد نشده و حتی برخی نارضایتی ها بیشتر بروز داده می شوند.
وزیری سال گذشته قول داده بود که در کمترین زمان ممکن، خط نصب امکانات اضافه محصولات ایران خودرو را در هنگام مونتاژ در کارخانه راه اندازی می کند و مشتریان می توانند در هنگام خرید خودرو از وبسایت رسمی ایران خودرو، سفارش های خود را برای بخش آپشن بگذارند. اما با گذشت زمان هیچگاه وعده ی کوتاه مدت مدیرعامل آپکو عملی نشد و امروز می بینیم که شاید این شرکت ضعیفتر از گذشته ی خود ظاهر شده است.
در آن زمان گفته می شد که قطعات جانبی نصبی مانند کروزکنترل، دزدگیر و… با سوکت فابریک و سیم کشی اصلی بر روی خودروهایی چون دانگ فنگ H30 کراس، رنو تندر 90 و سایر محصولات ایران خودرو در آپکو نصب می شود و قرار بود بهایی بهتر از بازار آزاد را داشته باشد. اما با نمونه هایی که در اختیار است، می بینیم که خبری از اتصال قطعات اضافه با سیم کشی فابریک نیست و شاید برخی مسائل ضعیفتر از نصاب های حاضر در بازار رعایت شده است. از سویی دیگر قطعاتی که آپکو در اختیار مشتریان می گذارد، عمدتا قیمتی فراتر از بازار آزاد دارند و وقتی مسئله ی نصب هم در نظر گرفته می شود، می بینیم که هیچ تفاوتی میان نصاب های این شرکت با بازار وجود ندارد. تنها امتیاز نصب آپشن در آپکو همچنان این است که فقط باعث ابطال گارانتی خودرو نمی شود.
بدیهی است که در شرایط فعلی اقتصادی و مشکلاتی که در بحث تولید است، محقق شدن شعارهای مدیرعامل آپکو سختتر از سال گذشته و معلوم نیست که چه زمانی این حرف ها به واقعیت نزدیک می شود؟ اما اگر در نظر بگیریم که قرار نیست چنین تغییراتی در ایران خودرو رخ دهد، می توانید همچنان کم توانی بیشتر آپکو را از این مجموعه توقع داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان