وقتی که نوبت تیونینگ پیشرانه و ارتقاء قدرت فرا میرسد، متخصصان آلمانی در G-POWER بهعنوان یکی از بهترینها در این عرصه شناخته میشوند. طی سالهای اخیر، شرکت تیونینگ جی-پاور و مهندسان این شرکت خودروهای سریعی آماده و عرضه کردهاند که یکی از این خودروها، سدان اسپرت بیامو M5 است. این خودرو به پیشرانهی 5 لیتری V10 مجهز است که با استفاده از سوپرشارژر توان خروجی آن به 830 اسب بخار افزایش یافته است؛ اما اگر خودرویی از بیامو موجود باشد که این روزها بیشتر از همه تیونینگ روی آن صورت میگیرد، بدون شک M4 کوپه خواهد بود.
این خودروی اسپرت و میانردهی مونیخی، بستر آزمایشی بینقصی برای اجرای جدیدترین و آخرین روشهای تیونینگ فراهم میکند؛ با توجه به اینکه در حال حاضر M4 کوپه در حالت استاندارد نیز بسیار سریع است. پیشرانهی 3 لیتری 6 سیلندر با آرایش خطی و مجهز به توربوشارژر که با کد S55 شناخته میشود، قدرتی معادل با 425 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتنمتر ارائه میکند؛ اما همانطور که در نسخهی ارتقاءیافتهی M4 GTS مشاهده میکنیم، این پیشرانه پتانسیل زیادی برای پیشرفت دارد.
از این رو، جی-پاور تصمیم گرفته است جادوی خود را روی این خودروی اسپرت کوپه به کار گیرد؛ افزایش توان خروجی خودرو به 670 اسب بخار و 760 نیوتنمتر، برای رساندن سرعت خودرو از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در 3.5 ثانیه کافی است و در صورت ادامهی شتابگیری، میتواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت دست یابد. به عبارت ساده: این خودرو بسیار قوی و سریع است!
این افزایش قدرت، بهوسیلهی دستهای از تغییرات حاصل شده که به شرح زیر است: برنامهریزی مجدد ماژول کنترل موتور (ECU) Bi-Tronik 2 V4، توربوشارژر سفارشی که ترکیبی از یک توربین جدید و پرههای منحنی توربین است. علاوه بر این، یک سیستم اگزوز تیتانیومی بسیار سبک نیز نصب شده که به سراگزوزهای 90 میلیمتری کربنی مجهز شده است.
در کنار ارتقاء پیشرانه، جی-پاور خودروی M4 را با مجموعهای از سیستم تعلیق سفارشی موسوم به Coilover ارائه میکند که مجهز به جذبکنندههای شوک قابل تنظیم است. رینگهای فورجکاریشدهی هوریکان RR با ابعاد 21 در 9 و 21 در 10.5 نیز چسبندگی خودرو را در سرعتهای بالا تضمین میکنند.