ادعای رویترز:

شرکت ملی نفت چین سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی ایران را تعلیق کرد

خبرگزاری رویترز مدعی شده که شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) تحت فشار آمریکا سرمایه‌گذاری در میدان نفتی پارس جنوبی ایران را متوقف کرده است.

شرکت ملی نفت چین سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی ایران را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری رویترز مدعی شده که شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) تحت فشار آمریکا سرمایه‌گذاری در میدان نفتی پارس جنوبی ایران را متوقف کرده است.

رویترز به نقل از 3 مقام اجرایی نفت چین ادعا کرد: شرکت ملی نفت چین در پاسخ به فشار آمریکا و برای به حداقل رساندن تنش‌ها در بحبوحه مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن، سرمایه‌گذاری در میدان نفتی پارس جنوبی ایران را تعلیق کرده است.

شرکت ملی نفت چین جایگزین شرکت نفتی «توتال فرانسه» در توسعه پارس جنوبی شده بود.

یکی از این منابع به رویترز گفته است: پس از 4 دور مذاکره در پکن که دور اخیر آن در ماه اکتبر با مقامات ارشد آمریکایی برگزار شد و این مقامات از سی‌ان‌پی‌سی خواستار عدم تزریق منابع مالی جدید به ایران شده بودند، این سرمایه‌گذاری تعلیق شد.

این منبع گفته است: ایران 120 روز فرصت دارد تا نقش سی‌ان‌پی‌سی در پارس جنوبی را مورد بررسی قرار دهد و تصمیم بگیرد که آیا این شرکت را به عنوان سرمایه‌گذار خاموش حفظ و یا توافق را لغو کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان