معرفی و بررسی Instant Family؛ یک کمدی تلخ و شیرین

«خانواده فوری» اولین همکاری مارک والبرگ Mark Wahlberg و شان آندرس Sean Anders در مقام نویسنده و کارگردان نیست

«خانواده فوری» اولین همکاری مارک والبرگ Mark Wahlberg و شان آندرس Sean Anders در مقام نویسنده و کارگردان نیست. آن‌ها پیش‌ازاین در دو پروژه‌ دیگر نیز باهم همکاری کرده بودند. «خانواده فوری» پس از «خونه بابا» Daddy’s Home و «خونه بابا 2» سومین اثر مشترک کمدی خانوادگی این دو با یکدیگر است که توانسته جنبه‌های انسانی و چاشنی طنز را باهم به داستان اضافه کند.
پیت Pete (والبرگ) و الی Ellie (رز بیرن Rose Byrne) تصمیم به داشتن خانواده‌ای بزرگ‌تر می‌گیرند، اما قصد دارند به‌جای اینکه خودشان بچه‌دار شوند، حضانت فرزندی را قبول کرده و او را به خانه بیاورند. در ابتدا برنامه‌ی آن‌ها برای پذیرش تنها یک فرزند است، اما با یک دختر 15 ساله سرکش (ایزابلا مونر Isabela Moner) آشنا می‌شوند که یک برادر و خواهر کوچک‌تر دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، هر سه آن‌ها به خانه زوج داستان می‌آیند.
«خانواده فوری» با الهام از داستان واقعی و تجربه شخصی شان آندرس ساخته شده و احتمالاً به همین دلیل است که همه‌چیز در فیلم خیلی خوب و روان پیش می‌رود. درحالی‌که ریتم کاری والبرگ و آندرس از قبل باهم هماهنگ شده، مونر و والبرگ طبق همکاری پیشینشان در «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» Transformers: The Last Knight نیز به‌خوبی باهم هماهنگ هستند. واضح است که والبرگ و بیرن توانایی اجرای کار کمدی را دارند و طبق تجربه‌های پیشینشان ظاهر شده‌اند، اما در حقیقت ستاره‌ی اصلی این کار مونر است. مونر استعداد ویژه‌ای در بازیگری دارد و بازی طبیعی و راحت او باعث می‌شود که باور کنیم او در هر فیلم سینمایی می‌درخشد. در چند سال گذشته، او پس از حضور در «نیکلودئون» Nickelodeon (شبکه تلویزیونی مخصوص کودکان) در آثار بزرگ و متعددی، بازی‌های موفقی از خود ارائه داده است. این مسئله برای کسی که سن کمی دارد و مدت زیادی از سابقه بازی‌اش نمی‌گذرد، بسیار فوق‌العاده است.
به‌علاوه، باید از کسی که پیشنهاد حضور اکتاویا اسپنسر Octavia Spencer و تیگ نوتارو Tig Notaro در نقش مددکار اجتماعی برای راهنمایی زوج داستان را داده، تقدیر ویژه به عمل آورد. این دو در کنار هم بسیار معرکه هستند و با حضور در این فیلم صحنه‌های خنده‌دار و فراموش‌نشدنی را رقم زده‌اند. اگر کسی آن‌ها را به‌عنوان زوج هنری یک فیلم کمدی انتخاب کند، من اولین کسی هستم که در صف تماشای آن منتظر خواهم ایستاد. واضح است که این فیلم تنها یک کمدی استودیویی با موضوع خانواده نیست چون سعی ندارد بخش درام و طنز داستان را در کنار یک روایت شیرین و درس‌های زندگی به نمایش بگذارد. هرچند قسمت‌هایی از «خانواده فوری» چنین ویژگی‌هایی در خود دارد، اما چند پله بالاتر از نمونه‌های مشابهش است.
هرچند گاهی به‌ نظر می‌رسد والبرگ به دلیل سابقه بازی در فیلم‌های کمدی همیشه سعی در جذب مخاطب دارد، در این فیلم با آرامش بیشتر و بازی راحت‌تری ظاهر شده است. شاید دلیل این مسئله همان رابطه نزدیک بین او و کارگردان در سومین همکاری مشترکشان باشد و یا شاید حضور در این پروژه از اهمیت خاصی برای او برخوردار بوده است،‌ اما در کل والبرگ در این فیلم راضی و خوشحال به‌ نظر می‌رسد.
«خانواده فوری» همچنان از جایگاه خوبی نزد مخاطبان برخوردار است؛ حتی اگر کمی بعد به یاد نیاورید که دقیقاً از چه چیزی در فیلم قهقهه می‌زدید؛ اما اصل داستان و سفر احساسی و روایتی که از کودکان بی‌سرپرست و حضانت آن‌ها در فیلم مطرح شده، همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ سایمون تامپسون Simon Thompson در سایت ign.com است.نظر سایر منتقدان دربارهٔ این فیلم چیست؟

مت سینگر Matt Singer ؛ اسکرین کراش ScreenCrush
«خانواده فوری» خارج از انتظارم بود. این فیلم داستانی صادقانه با چاشنی کمدی انسانی دارد که کمی فراتر از دیگر محصولات هالیوود ظاهر شده است. وقتی به تماشای این فیلم رفته‌اید دهانتان از تعجب باز می‌ماند و با خود می‌اندیشید: چطور چنین فیلمی ساخته شده است؟

کریس ناشاواتی Chris Nashawaty ؛ انترتینمنت ویکلی Entertainment Weekly
اصل داستان فیلم (که بیش‌ازحد احساساتی و پیش‌پاافتاده است) این پیام را می‌دهد که هر جا خانواده‌ای وجود داشت باید عاشق آن بود و از آن استقبال کرد. البته نمی‌توان با این مسئله جنگید. مخصوصاً اگر چنین داستانی، با شیرینی خاصی همراه با اشک و لبخند همراه باشد.

متیو موناگل Matthew Monagle ؛ آستین کرونیکل Austin Chronicle
چالش داستان این است که چطور می‌توان یک کمدی خانوادگی واضح را با سختی‌های بی‌پایان پروسه فرزندخواندگی پیوند داد.مانیکا کستیلو Monica Castillo ؛ راجرایبرت RogerEbert.com
«خانواده فوری» فیلمی است که مفاهیم خوبی دارد اما به دلیل پراکندگی موضوع، مرا به حسی از سردرگمی می‌رساند. به نظر می‌رسید که موعظه‌گری داستان، جلوی هر نوع نقد احساسی را بگیرد. این تشویش و اضطراب میان کمدی تراژدی و مضحک در کل فیلم ادامه‌دار بود.

کتی والش Katie Walsh ؛ سیاتل تایمز  The Seattle Times
سرعت «خانواده فوری» می‌تواند بی‌وقفه ادامه داشته باشد؛ اما آندرس با وجود بازیگران نقش مکمل و مسائل هوشمندانه اصیل، درست اثری شیرین، خنده‌دار و امیدوارکننده را ارائه داده که هر بخش شیرین و یا گریه‌آور آن به‌خوبی به نمایش در آمده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان