مجهز‌ترین خودرو‌ها به لحاظ ایمنی را بشناسید! (قسمت اول)

دیگر امکانات نیز به طور فزاینده‌ای در اتومبیل‌هایی از کلاس‌های خودرو مختلف به چشم می‌خورند

مجهز‌ترین خودرو‌ها به لحاظ ایمنی را بشناسید! (قسمت اول)

هر ساله کمپانی‌های خودرو ساز تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای را به صورت پیش فرض و به عنوان آپشن به بسیاری از خودرو‌های موجود در خط تولید خود اضافه می‌کنند. برخی از این امکانات به دلیل الزامات تعیین شده توسط آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در حال تبدیل شدن به تجهیزاتی عادی در تمامی خودرو‌ها می‌باشند.

دیگر امکانات نیز به طور فزاینده‌ای در اتومبیل‌هایی از کلاس‌های خودرو مختلف به چشم می‌خورند. اما کدام مدل‌ها بهترین امکانات ایمنی آماده به خدمت را ارائه می‌کنند؟ آیا این تجهیزات به صورت پیش فرض در خودرو وجود خواهند داشت یا برای داشتن آن‌ها مستلزم ارتقاء اتومبیل خود خواهید بود؟ ما برای کمک به خریداران جدید نگاهی به امکانات ایمنی بسیار خوب در خودرو‌های مختلف و به همراه قیمت گذاری‌های متفاوت، داشته‌ایم. همچنین به احتمال زیاد پس از پی بردن به این که برخی خودرو‌های ارزان قیمت به صورت پیش فرض به مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مجهز بوده در حالیکه برای بهره‌مند شدن از بهترین تکنولوژی‌های ایمنی در برخی خودرو‌های لوکس گران قیمت نیازمند ارتقاء خودرو یا خرید پکیج امکانات خواهید بود، غافلگیر خواهید شد. علاوه بر این ما اغلب همزمان با در دسترس قرار گرفتن داده‌ها و نقد و بررسی‌های جدید متخصصین امتیازات خود را به روز رسانی می‌کنیم. به همین دلیل امتیازاتی که در این مطلب مشاهده می‌کنید ممکن است با امتیازات ذکر شده در رتبه‌بندی‌های خودرو‌های جدید ما مطابقت نداشته باشند. به علاوه، تمامی مدل‌های سال 2019 دارای امتیاز در زمینه‌ی ایمنی نمی‌باشند. در نتیجه ما هیچ خودرو 2019 کاملاً باز طراحی شده‌ای را در صورتیکه مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته‌ باشد در این لیست قرار نداده‌ایم. همچنین در رابطه با خودرو‌هایی که برای سال 2019 تغییری نکرده‌اند نیز امتیازات ایمنی سال گذشته‌ی آن‌ها به عنوان نمونه ذکر شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا در جریان جزئیات مجهز‌ترین خودرو‌های سال 2018 به لحاظ ایمنی قرار بگیرید. لازم به یادآوری است که تمامی این خودرو‌ها به همراه یک دوربین دید عقب عرضه خواهند شد:

تویوتا کمری 2018

قیمت: 23٫645 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫3

تویوتا کمری که برای سال 2018 مجدداً به طور کامل طراحی شد موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره کامل از سوی آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) شد و موسسه بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس خود را به این خودرو اعطا نمود. این خودرو همچنین در مقایسه با بیشتر رقبای خود امکانات ایمنی پیش فرض بیشتری را نیز ارائه می‌کند. تویوتا کمری از پکیج Safety Sense P تویوتا که مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های ایمنی آماده به خدمت از قبیل نور بالای خودکار، کروز کنترل منطبق شونده،‌ سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو به همراه سیستم تشخیص عابرین پیاده و ترمز اضطراری خودکار را شامل می‌شود، نیز برخوردار می‌باشد. علاوه بر این پکیج همچنین می‌توانید خودرو خود را به تجهیزاتی مانند صفحه نمایش هشدار دهنده، سیستم هشدار دهنده‌ و ترمز برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، و کروز کنترل منطبق شونده‌ در تمامی سرعت‌ها تجهیز کنید.

آئودی 2018 A4

قیمت: 36٫000 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫5

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫9

آئودی A4 با کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی NHSTSA و موفقیت در آزمایشات تصادف IIHS، عنوان انتخاب ایمنی برتر را از سوی این موسسه به خود اختصاص می‌دهد. این خودرو به صورت پیش فرض به همراه چراغ‌های جلو و برف پاک کن‌های حساس به باران و همچنین پکیج Pre Sense Basic کمپانی آئودی که می‌تواند به وسیله‌ی محکم ساختن کمربند ایمنی و بالا بردن پنجره‌ها یک برخورد احتمالی را تشخیص داده و خودرو را آماده سازد، عرضه می‌گردد. پکیج Pre Sense City آئودی که شامل امکاناتی نظیر سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و سیستم تشخیص عابرین پیاده می‌شود نیز به صورت پیش فرض در این خودرو موجود می‌باشد. دوربین دید پیرامون خودرو، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم کمکی در قسمت نور بالای خودرو، سنسور‌های پارک در جلو و عقب، و کروز کنترل منطبق شونده به همراه تکنولوژی توقف و حرکت از جمله امکانات آپشنی این اتومبیل به شمار می‌روند. علاوه بر این می‌توانید پکیج دیگری به نام‌ Audi Side Assist به همراه Pre Sense Rear را نیز به آئودی A4 اضافه سازید. این پکیج عملکردی مشابه پکیج Pre Sense Basic داشته، اما دارای قابلیت تشخیص برخورد‌های احتمالی در قسمت عقب خودرو بوده و شامل تجهیزاتی مانند سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب و سیستم نظارت بر نقطه کور نیز می‌شود.

BMW سری 2019 5

قیمت: 53٫400 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز (2018): 10 / 10

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫2

مدل 2019 سری 5 کمپانی BMW هنوز مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته است. با این حال این خودرو تغییری نسبت به مدل 2018 خود که بالاترین افتخارات را از سوی IIHS کسب نموده، نداشته است. این خودرو نیز همانند آئودی A4 به یک پکیج به نام Active Protection System مجهز است که خودرو را برای برخورد‌های پیش رو آماده می‌سازد. از دیگر تکنولوژی‌های ایمنی آماده به خدمت موجود در این خودرو می‌توان به سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم تشخیص عابرین پیاده در هنگام روز، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو،‌ ترمز اضطراری خودکار، و سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید از تجهیزات کمک راننده‌ی پیشرفته‌ی اضافه‌ای همچون صفحه نمایش هشدار دهنده، دوربین دید پیرامون، و یک دوربین دید شب به همراه سیستم تشخیص عابرین پیاده نیز در BMW سری 5 خود برخوردار شوید.

کرایسلر پَسیفیکا 2019

قیمت: 26٫995 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز (2018): 10 / 9٫7

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫7

مدل پسیفیکا کمپانی کرایسلر آخرین بار در سال 2018 مورد آزمایش تصادف قرار گرفت اما مدل 2019 این خودرو عمدتاً دست نخورده باقی مانده است. در این آزمایشات تصادف، موسسه IIHS و آژانس NHTSA هر دو امتیازات بالایی را به این خودرو مینی وَن اعطا نمودند. سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، سنسور‌های پارک در عقب خودرو، و سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور به صورت پیش فرض در تمامی مدل‌های پسیفیکا ارائه خواهند شد. از امکانات ایمنی آماده به خدمت آپشنی این خودرو نیز می‌توان به نور بالای خودکار، دوربین دید پیرامون، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سنسور‌های پارک در جلو خودرو، سیستم کمک به پارک فعال، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

فورد اِدج 2018

قیمت: 29٫315 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫5

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫4

فورد ادج موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن یعنی امتیاز Good در چهار تست تصادف موسسه IIHS شده اما در آزمایش دشوار همپوشانی کوچک در قسمت جلویی خودرو، امتیاز قابل قبولی را دریافت کرده است. این خودرو همچنین موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی آژانس NHTSA نیز شده است. علاوه بر یک دوربین دید عقب، تنها ویژگی ایمنی پیش فرض در این خودرو سیستم ایمنی MyKey کمپانی فورد است که امکان قرار دادن محدودیت‌هایی در بخش سرعت و سیستم صوتی خودرو برای راننده‌های جداگانه‌ را فراهم می‌کند، می‌باشد. کمپانی فورد تکنولوژی‌های ایمنی آماده به خدمت فراوانی مانند سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو، سیستم فعال کمک به پارک خودرو، سیستم دوربین دید 180 درجه، برف پاک کن‌های حساس به باران، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و کمربند‌های ایمنی قابل تورم در صندلی‌های کناری پشتی را به عنوان آپشن در اختیار مشتریان این خودرو قرار می‌دهد.

جنسیس 2018 G80

قیمت: 41٫750 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫8

جنسیس G80 علیرغم قیمت رقابتی که دارد، امکانات پیش فرض فراوانی را نیز در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. سیستم‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌ای که در این خودرو موجود خواهند بود شامل سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم کمکی حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل منطبق شونده، و ترمز اضطراری خودکار به همراه سیستم تشخیص عابرین پیاده می‌شود. امکاناتی نظیر چراغ‌های جلویی LED منطبق شونده، دوربین چند زاویه‌ای، و سنسورهای پارک در جلو و عقب خودرو نیز به صورت آپشن ارائه می‌گردند. آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) امتیاز پنج ستاره را به جنسیس G80 اعطا نموده است. مدل G80 همچنین امتیازات برتری را در تمامی آزمایشات تصادف موسسه بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) و همچنین عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس این موسسه را نیز دریافت نموده است.

هوندا آکورد 2018

قیمت: 23٫570 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫1

هوندا آکورد که برای سال 2018 مجدداً به طور کامل طراحی شد به همراه امکانات کمک راننده‌‌ای که شامل بخشی از سیستم Honda Sensing می‌باشند، عرضه می‌گردد. این سیستم شامل تجهیزاتی مانند سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کاهش انحراف از جاده، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و ترمز اضطراری خودکار می‌شود. این خودرو همچنین به صورت پیش فرض به یک سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده نیز مجهز می‌باشد. امکاناتی نظیر سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، صفحه نمایش هشدار دهنده،‌ و سنسور‌های پارک در قسمت جلو و عقب خودرو به عنوان آپشن به مشتریان عرضه می‌گردند. هوندا آکورد در آزمایشات برخورد در جلو و جناحین و همچنین آزمایش واژگونی موفق به کسب امتیاز پنج از پنج ستاره از سوی آژانس NHTSA شده است. همچنین این خودرو علاوه بر کسب عنوان انتخاب ایمنی برتر از سوی IIHS، امتیازات برتری را نیز در تمامی شش آزمایش تصادف این موسسه به خود اختصاص داده است.

هوندا ریجلاین 2019

قیمت: 29٫990 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫9

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫8

به گفته‌ی آژانس NHTSA هوندا ریجلاین 2019 در آزمایشات تصادف این آژانس به طور کلی موفق به کسب پنج ستاره شده است. موسسه IIHS نیز علاوه بر اعطای امتیاز Good در تمامی آزمایشات عنوان انتخاب ایمنی برتر را نیز به این خودرو تقدیم کرده است. در صورتیکه به امکانات ایمنی آماده به خدمت بیشتری جدای از دوربین دید عقب نیازمندید مستلزم خرید ورژن‌های بالاتر این خودرو خواهید بود. تجهیزات کمک راننده‌ی پیشرفته‌‌ای همچون سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو، و دوربین نقطه کور LaneWatch هوندا به عنوان آپشن عرضه می‌گردند. شما همچنین می‌توانید هوندا ریجلاین خود را به مجموعه‌ی Sensing این شرکت که شامل امکاناتی از جمله سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم کاهش انحراف از جاده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل منطبق شونده می‌شود نیز مجهز کنید.

هیوندا توسان 2018

قیمت: 22٫550 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫8

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫4

هیوندا توسان موفق به کسب عنوان انتخاب ایمنی برتر و همچنین بالاترین امتیاز ممکن در تمامی آزمایشات تصادف از سوی موسسه IIHS شده است. علاوه بر این آژانس NHTSA نیز امتیاز کلی پنج ستاره را به این شاسی بلند اعطا نموده است. امکاناتی نظیر سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری و سیستم تشخیص عابرین پیاده به صورت آپشن در هیوندا توسان 2018 ارائه می‌گردند. بیشتر امکانات ایمنی آماده به خدمت هیوندا توسان در مدل SEL این خودرو ارائه می‌شوند که تنها یک پله بالاتر از مدل پایه‌ی این خودرو بوده و با 1250 دلار اضافه‌تر به فروش می‌رسد. با این حال برای بهره مند شدن از قابلیتی مانند ترمز اضطراری خودکار باید به سراغ ورژن برتر این خودرو یعنی توسان Limited بروید. به گفته‌ی موسسه‌ی IIHS هیوندا توسان همچنین زمانیکه به تکنولوژی لازم مجهز باشد در بخش اجتناب از برخورد از جلو بالاترین امتیاز ممکن را نیز از آن خود می‌سازد.

لکسوس 2018 GS

قیمت: 46٫510 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 10

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫5

مدل GS کمپانی لکسوس از آنجاییکه از لیست بلندی از تکنولوژی‌های ایمنی استاندارد پیش فرض برخوردار است مورد ستایش قرار می‌گیرد. بیشتر امکانات ایمنی فعال موجود، به صورت پیش فرض در مدل GS ارائه می‌گردند. تمامی مدل‌های GS شامل تجهیزاتی از جمله نور بالای خودکار،‌ سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص عابرین پیاده می‌شوند. تنها امکاناتی مانند صفحه نمایش هشدار دهنده، سنسور‌های پارک، و برف پاک کن‌های حساس به باران در شیشه‌ی جلوی خودرو به عنوان آپشن ارائه می‌گردند. لکسوس GS تنها به صورت محدود توسط موسسه‌ی IIHS مورد آزمایشات تصادف قرار گرفته است. این خودرو در آزمایشات همپوشانی متوسط در قسمت جلو، ضربه در جناحین، و استحکام سقف موفق به کسب امتیاز Good این موسسه شد. این خودرو هنوز به وسیله‌ی آژانس NHTSA مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

آئودی 2018 Q5

قیمت: 41٫500 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫8

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫9

آئودی Q5 که برای سال 2018 بار دیگر به طور کامل طراحی شد موفق به کسب امتیاز Good در تمامی شش آزمایش تصادف IIHS و همچنین عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه شده است. این خودرو همچنین در مجموع امتیاز پنج ستاره را نیز از سوی آژانس NHTSA دریافت کرد. آئودی Q5 به صورت پیش فرض به همراه پکیج Audi Pre Sense Basic و Audi Pre Sense City عرضه می‌گردد. پکیج Pre Sense Basic خودرو را به وسیله‌ی محکم ساختن کمربند‌های ایمنی، آماده سازی ترمز‌ها، و بستن پنجره‌ها و سان روف، آماده‌ی یک برخورد احتمالی می‌کند. پکیج Pre Sense City امکاناتی نظیر سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم تشخیص عابرین پیاده،‌ و ترمز خودکار در سرعت‌هایی تا سقف 52 مایل بر ساعت را با یکدیگر ترکیب می‌کند. از امکانات ایمنی فعال قابل خرید در این خودرو نیز می‌توان به دوربین دید پیرامون، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم کمکی پارک در جلو و عقب خودرو، و سیستم Vehicle Exit Assist که زمانیکه ترافیک در حال نزدیک شدن باشد به منظور اطمینان از یک خروج ایمن به سرنشینان هشدار می‌دهد، اشاره کرد.

آکورا 2019 MDX

قیمت: 44٫300 دلار

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9٫8

امتیاز کلی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8٫5

آکورا MDX 2019 از سوی NHTSA موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره در آزمایشات تصادف این آژانس شده است. این خودرو همچنین با کسب امتیاز برتر Good در تمامی آزمایشات از سوی IIHS به عنوان انتخاب ایمنی برتر نیز برگزیده شد. آکورا MDX به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی از جمله سیستم کاهش انحراف از جاده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، و کروز کنترل منطبق شونده به دست مشتریان می‌رسد. سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، دوربین دید پیرامون، سیستم هشدار برای ترمز اضطراری، و سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو از جمله دیگر تکنولوژی‌های کمک راننده‌ی پیشرفته‌‌‌ای هستند که به عنوان آپشن قابل دسترس خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر