رئیس دادگستری شوش در گفت‌وگو با میزان خبرداد

صلح و سازش ۲ طایفه پس از ۲۰ سال درگیری در شوش / ختم ۶ پرونده قتل با کمک کمیته سران عشایر و شورا‌های حل اختلاف

جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش گفت: ۲ طایفه در روستا‌های خمات و عین در شهرستان شوش که ۲۰ سال با هم اختلاف و درگیری داشتند با هم صلح و سازش کردند.

صلح و سازش 2 طایفه پس از 20 سال درگیری در شوش / ختم 6 پرونده قتل با کمک کمیته سران عشایر و شورا‌های حل اختلافرئیس دادگستری شهرستان شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح جزئیات صلح و سازش دو طایفه پس از 20 سال در این شهرستان گفت: سال 1378 براثر درگیری که در روستا‌های خمات وعین رخ داد متاسفانه سه نفر کشته و 10 نفر مصدوم شدند.

صادق جعفری چگنی با بیان اینکه 20 جلسه برای صلح و سازش این 2 روستا برگزار شده است، افزود: بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی، قضایی و ... در این مدت تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش بین این 2 طایفه انجام دادند که سرانجام امروز شاهد آشتی و سازش آن‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: 6 پرونده قتل از سال گذشته تاکنون با کمک کمیته سران عشایر و شورا‌های حل اختلاف شهرستان شوش به صلح و سازش ختم شده است و برای رسیدن به صلح و سازش در سه پرونده دیگر تا پایان سال جاری در حال مذاکره هستیم.

این مقام قضایی در شهرستان شوش، گذشت 2 طرف درگیری را اقدامی بزرگ خواند و افزود: تلاش‌های رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف خوزستان، اعضای شورای حل اختلاف شوش، بزرگان و سران طوایف، مسئولان امنیتی و قضایی برای برقراری صلح و سازش ستودنی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان