رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور:

افتتاح مجتمع ویژه شورای حل اختلاف ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در راستای الگوسازی فرهنگ صلح و سازش اهمیت بسیاری دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری با بیان اینکه افتتاح این مجتمع ویژه در آستانه روز خبرنگار در راستای الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش اهمیت بسیاری دارد، گفت: صلح و سازش به عنوان یک راهبرد در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه شورا‌های حل اختلاف مورد تاکید است

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک ذی الحجه و اعیاد غدیر و قربان گفت: یکی از کار‌هایی که اصحاب رسانه می‌توانند در آن نقش آفرینی کنند فرهنگ سازی در سطح جامعه است و چه فرهنگی بالاتر از فرهنگ عفو و گذشت، صلح و سازش که مورد تاکید قرآن و سوره نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار (ع) است.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگی ارزش مدارانه و دینی در سطح جامعه گفت: ارتقای رویکرد ارزش مدارانه در سطح عمومی جامعه و به ویژه در حوزه خانواده اهمیت بسیاری دارد و ما در این حوزه نیازمند توجه به مسائل ارزشی هستیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور ضمن تشکر از زحمات تمامی همکاران در مجموعه شورا‌های حل اختلاف گفت: نقش آفرینی شورا‌های حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌ها می‌تواند از حجم بالای پرونده به دستگاه قضایی بکاهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری اضافه کرد: رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی در حوزه امنیت، بیان صحیح و انعکاس مطالبات عمومی مردم از حاکمیت و نظام، دفاع جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل و حوزه حقوق بشر و بیان خدمات ارزشمند 40 ساله نظام در گام اول انقلاب و توسعه و تشویق مسئولین برای ارتقا این امر و خدمات درگام دوم نقش آفرین هستند.

وی خاطر نشان کرد: پاسخگویی، مسئولیت پذیری در قبال نظام و مردم و امید آفرینی که از اساسی‌ترین مسائل است باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای حل اختلاف کل کشور تصریح کرد: اینکه در آستانه روز خبرنگار این مجتمع ویژه فرهنگ و رسانه و هنر افتتاح می‌شود نه برای اینکه به اختلافات مربوط به اصحاب رسانه رسیدگی شود بلکه بالاتر از آن برای الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش این مجتمع اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: جایگاه صلح و سازش به عنوان یک راهبرد در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه شورا‌های حل اختلاف مورد تاکید است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: افتتاح این مجتمع ویژه در آستانه روز خبرنگار در راستای الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد جدیدی که رییس قوه قضاییه در پیش گرفته اند یعنی توسعه فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی دامنه گسترده تری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد از پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف منتهی به صلح و سازش می‌شود و این آمار در برخی از استان‌ها از مرز 40 درصد گذشته است.

وی گفت: امیدوارم بیش از پیش از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف که امروز رسانه نیز به جمع آن پیوسته است نهایت استفاده را ببریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر