۱۱ راز افزایش شادی در بچه ها که نمی دانید!

همه والدین دغدغه تربیت و آینده فرزندان خود را دارند. اما نکته بسیار مهم در رشد و بلوغ بچه ها، توجه به شادی آن هاست. بنابراین لازم است با راه های افزایش شادی کودکان َآشنا شوید.

بسیاری از والدین بر استعدادها، سطح موفقیت و آینده فرزندشان تمرکز می کنند، اما مهم ترین عامل در دوران کودکی شادی است. اگر فرزندان شما در دوران کودکی خود شادی کافی را نداشته باشند، همه عوامل رشد و بلوغ فکری آن ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بدانید که دوران کودکی خطرناک ترین و مهمترین لحظات زندگی فرزندان شما خواهد بود. بنابراین لازم است با راه های افزایش شادی کودکان َآشنا شوید.

 

شادی کودکان

 

1. در بین خانوده، فایل و دوستان خود افرادی را برای معاشرت انتخاب کنید که دارای روحیه مثبت، انرژی زیاد و شوخ طبع هستند. اطمینان داشته باشید وقتی کودکان در محیط شاد قرار بگیرند، حتما رشد و بلوغ فکری آن ها با بچه های دیگر متفاوت خواهد بود.

 

2. موفقیت و پیروزی و دستیابی به اهداف را بیش از حد بزرگ نکنید. این کار باعث افزایش احتمال اضطراب و افسردگی در بچه ها می شود. فقط از اشتیاق و خلاقیت آن ها برای یافتن و رشد استعدادهای آن ها حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهید.

 

3. به آن ها یاد بدهید که اشتباهات و شکست ها بخش ضروری زندگی آن ها خواهند بود. اجازه بدهید شادی واقعی پس از موفقیت را کاملا تجربه کنند. در واقع آن ها راه طولانی در مسیر زندگی خود خواهند داشت. بنابراین باید تلخی شکست و شیرینی موفقیت را کاملا درک کنند.

 

4. آن ها را به ذهنیت نیمه پر لیوان تربیت کنید. خوش بینی همیشه موفقیت آمیز خواهد بود. اما اگر به عنوان والدین تبدیل به شخصیتی ناامید شده و همواره در حال غر زدن باشید، کودکان شما قطعا پاسخ نیازهای خود را نخواهند یافت و همچنین دچار سرخوردگی خواهند شد.

 

5. آنها را با همدلی و مهارت های هوشمندانه آموزش دهید تا آنها قربانی نشوند. در عوض، آنها در مسیر صحیحی برای رفع نیازهای خود قرار خواهند گرفت و در این راه به راحتی خشم خود را کنترل خواهند کرد.

 

کودکان شاد

 

6. سعی کنید حداقل یک وعده غذایی را همگی  در کنار هم داشته باشید. این کار باعث افزایش ثبات احساسی کودکان خواهد شد. مکالمات مطرح شده در هنگام غذاخوردن نیز می تواند باعث شادکامی کودکان گردد.

 

7. هر روز روحیه خود و همسرتان را تغذیه کرده و شادی زندگی را طراحی نمایید. تحقیقات ثابت کرده است که پدر و مادر شادتر، به احتمال زیاد بچه های شادتری خواهند داشت.

 

8. رضایت دلخواه باعث افزایش شادی و موفقیت در رشد ذهن کودکان می شود. بنابراین چیزی را بر آن ها تحمیل نکنید. اهداف مورد نظر خود را بر روی کودکتان پیاده سازی نکنید. سعی بر حمایت و افزایش انگیزه کودکان خود داشته باشید.

 

9. اطمینان حاصل کنید که کودکان شما بازی کردن در فضایی خارج از خانه را هر چند وقت یک بار تجربه کنند. این امر، کلید موفقیت در رشد، بلوغ و یادگیری کودک خواهد بود. بنابراین برای این کار برنامه ریزی لازم را داشته باشید.

 

10. هنگامی که با فرزندان خود معاشرت می کنید، توجه کامل خود را به آن ها معطوف نمایید. اگر در هنگام صحبت کردن کودکتان به کارهایی از قبیل خواندن روزنامه، کارکردن با گوشی، مشاهده تلویزیون و ... مشغول باشید، می تواند تاثیر منفی بر روی کودک شما بگذارد. بنابراین واقعا به او گوش دهید. در این صورت انگیزه او برای توسعه معاشرت بیشتر خواهد شد و شادی درونی را افزایش خواهد داد.

 

11. کودکان خود را به انجام رفتارهای مهربانانه و سخاوتمندانه تشویق نمایید. کسانی که مهربان و سخاوتمند هستند شادتر خواهند بود. خوشبختی و شادی واقعی از رهایی خودپرستی اتفاق خواهد افتاد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان