خانم های بازیگر معرف کتاب پایی که جا ماند شدند +عکس

خبرگزاری فارس: چهاردهمین دوره جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و بیش از 16 هزار دانش‌آموز و معلم این استان در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

خانم های بازیگر معرف کتاب «پایی که جا ماند» شدند +عکس

 

بر اساس این گزارش، به همت جمعی از هنرمندان سینما، جانبازان و فارغ‌التحصیلان و نیز دانشجویان دانشگاه هنر، چهاردهمین دوره جشنواره مردمی و دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس، با حضور بیش از 16 هزار دانش‌آموز و معلم، به مدت دو هفته در استان کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد (شهر‌های یاسوج، سی‌سخت، چی‌تاب، لوداب و پاتاوه و روستا‌ها و بخش‌های تابعه) برگزار شد.

خانم های بازیگر معرف کتاب «پایی که جا ماند» شدند +عکس

فاطمه معتمد آریا در حال معرفی کتاب «پایی که جا ماند»

در این دوره هنرمندانی همچون گوهر خیراندیش، افسانه بایگان، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، مهتاب ابراهیم‌زاده (فیلمساز بوشهری) و سیدرضا میرکریمی (کارگردان)، مالک حدپور سراج (بازیگر)، علی لایق‌زاده (مستندساز یاسوجی)، بهزاد کریمی (هنرمند طنزپرداز) و سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» شرکت داشتند.

خانم های بازیگر معرف کتاب «پایی که جا ماند» شدند +عکس

سیدرضا میرکریمی کارگردان در میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده

از ابتکارات این دوره از جشنواره که با حمایت خیرین انجام شد، می‌توان به دادن هدایایی از قبیل: نوشت‌افزار تحصیلی، سی‌دی برنامه عمو پورنگ، اسباب‌بازی و سجاده‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های مناسب کودکان و نوجوانان به تمامی دانش‌آموزان روستایی حاضر در جشن و نیز اهدای کتاب «پایی که جا ماند» به تمام معلمان همراه دانش‌آموزان اشاره کرد که توسط هنرمندان فاطمه معتمدآریا، گوهر خیراندیش و افسانه بایگان و در حضور نویسنده اثر، ویژگی‌های این کتاب به حاضران معرفی می‌شد.

خانم های بازیگر معرف کتاب «پایی که جا ماند» شدند +عکس

افسانه بایگان در میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده

برگزاری این جشنواره با کمترین هزینه ممکن، یادگار دبیر و بنیان‌گذار آن، شهید سعید سیاح طاهری است که با رویکردی کاملا متفاوت از روش‌ها و عادت‌های کهنه دیگر برنامه‌ها همچون حذف سخنرانی‌های زائد و یا اجرای برنامه‌های صرفا مسئول‌محور و گزارش‌پرور و تنها تاکید بر مخاطب محوری، ضمن انتقال مفاهیم بنیانی همچون صلح‌دوستی و دفاع مقدس به‌صورت غیرمستقیم و عدم تعارض بین این دو ارزش، روزی کاملا پرنشاط و خاطره‌انگیز برای کودکان مناطق محروم شرکت‌کننده رقم می‌زند.

شهید والامقام سعید سیاح‌طاهری، پس از 9 دوره برگزاری ایثارگرانه جشنواره، در نهایت در دی‌ماه 1394 و در نبرد با تروریست‌های داعشی در سوریه به شهادت رسید.

لازم به ذکر است که این جشن با همکاری و مساعدت سازمان‌هایی همچون ادارات آموزش و پرورش استان، سپاه فتح استان و نواحی مربوطه، بسیج دانش‌آموزی و بسیج خواهران سپاه استان و نواحی مربوطه (یاسوج، سی‌سخت)، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری مرکز و استان، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان تبلیغات اسلامی مرکز، دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان