حسن عباسی: فتنه جدیدی در راه است

خبرگزاری فارس: حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین طی مراسمی که با موضوع «تولید علم دینی امکان یا امتناع» و به همراه با بررسی مسائل روز سیاسی به همت بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه (س)، گفت: در ابتدا باید در پاسخ به شبه‌ای که شیعه علوی و صفوی را تفکیک می‌کند بگویم که هزار و 250 سال پیش یک حرکت عظیم ایجاد شد و از 370 برادر و خواهر امام رضا (ع) 34 نفر ان‌ها وارد فلات ایران شدند که حضرت فاطمه معصومه یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: در جغرافیای نهضت موسوی بعد از اینکه جریان عباسی نتوانست از پس منطق امام صادق (ع) بر بیاید امام کاظم (ع) فرزند این امام بزرگوار را حبس کرد، بعد هم وقتی دیدند کلا از پس این جریان بر نمی‌آیند مجبور شدند امام رضا (ع) نوه این امام بزرگوار را به سمت طوس بیاورند.

عباسی تأکید کرد: از 37 خواهر و برادر امام رضا (ع) یک نفر سمت یمن رفت، دو نفر به سمت مصر رفتند و 34 نفر هم به فلات ایران وارد شدند تا مشخص کنند آنچه اتفاق افتاده به اجبار بوده است.

* عده‌ای از سر شکم سیری حرف‌هایی می‌زنند عقبه تئوریک ندارد

وی رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: منطقه‌ای به وسعت تقریباً بیش از دو سوم اروپا منطقه گسترش این 34 برادر و خواهر است و این طرح استراتژیک که انجام شده یک تراز جهانی محسوب می‌شود از این 34 نفر یکی در تهران است، حضرت معصومه در قم است، یکی از برادران در شیراز است، یکی در تهران است و تعدادی از آن‌ها هم بندرعباسسبزوار، خوزستان، کرمانشاه، رشت، جمهوری آذربایجان، مرو و بلخ هستند؛ که حدود 3 هزار کیلومتر محدوده گسترش این 34 نفر بوده است.

عباسی ادامه داد: یکسری افراد بیهوده حرف‌های بیهوده‌ای هم می‌زنند بدون اینکه تاریخ حرکت صدور 24 هزار نبی و حرکت 12 امام و حرکت 61 زعیم در دوره غیبت را نادیده می‌گیرند، حالا یک عده از سر شکم سیری حرف‌هایی می‌زنند که نه عقبه تئوریکی دارد و نه بافت مشخصی و نمی‌دانند که در فرآیند شدن و سیر تاریخی تحولات انقلاب اسلامی، انقلابی بود که باید می‌شد و موقع آن شده بود که انقلاب شود.

عباسی خاطرنشان کرد: درباره ندیدن این موارد شاید مقصر ما بودیم که این عقبه‌های تاریخی استراتژیک حرکت دینی را مشخص کردیم؛ و از کسانی هم که تئوری‌های صرفاً مدرن انقلاب‌شناسی و تحولات اجتماعی و نظریه‌های فلسفی و تاریخ را می‌خوانند انتظار دیگری را هم نداریم، چون فکر می‌کنند همه چیز در غرب است.

وی ادامه داد: اخیراً هم آقای ظریف جریان انقلابی را متهم کرده که این‌ها هستند که مرکز عالم را غرب می‌دانند، ولی برعکس است و همفکران آقای ظریف و جریانات لیبرال هستند که مرکز عالم و هستی را غرب می‌دانند و منتقدان غرب را مدعی این مسئله می‌شناسند.

عباسی در بخش دیگری با اشاره به شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه هم گفت: امروز این پرسش مطرح است که آیا امروز وحدت حوزه و دانشگاه یک مسئله صوری است؟ یا یک وحدت ماهوی مطرح است؟ امروز در رأس شورای عالی انقلاب فرهنگی شخص آقای رئیس‌جمهور که خودش مولود دانشگاه و حوزه است معتقد است علم اسلامی و غیراسلامی ندارد!

رئیس اندیشکده یقین گفت: بعد از اینکه 160 نفر از استادان دانشگاه در سال 93 نامه زدند به رئیس‌جمهور و گفتند جلوی تحول در علوم انسانی را بگیر! چون دارند علوم انسانی را ایدئولوژیک می‌کنند! آقای رئیس‌جمهور جلوی کار را گرفت و گفت: کجای علوم انسانی باید متحول شود مگر مبنای علوم اسلامی، یهودی و مسیحی دارد!

* بسیار ساده‌لوحانه است بگوییم پایه‌های علوم اسلامی، مسیحی و یهودی ندارد!

وی تصریح کرد: 3 سال بعد رئیس فرهنگستان علوم مؤید نکته رئیس‌جمهوری گفت: تولید علم دینی تمنای محال است! فردای آن روزنامه رسمی حزب لیبرال کارگزاران سازندگی چنان خوشحال شده بود که تیتر زد «حاکم و حکیم می‌گویند نمی‌شود»، هر دو می‌گویند علم اسلامی و غیر اسلامی ندارد پس بنابر این نظر غلط چیزی به نام اینکه حوزه و دانشگاه دو تا باشند نداریم و دانشگاه و حوزه حول محوری به نام علم وحدت دارند!

وی یادآور شد: این افراد نه بابت سلیقه علمی، بلکه بابت سلیقه سیاسی‌شان این حرف‌ها را می‌زنند، چون منطقی پشت این حرف‌ها نیست و بسیار ساده‌لوحانه و ساده‌انگارانه است که کسی بگوید پایه‌های علوم اسلامی، مسیحی و یهودی ندارد!

عباسی خاطرنشان کرد: ما کاری به مواضع رئیس‌جمهور و رئیس فرهنگستان علوم نداریم، ولی باید ببینیم اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند مبنای علم غرب غیر توحیدی است یعنی چه؟

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با تبیین موضوع غیرتوحیدی بودن علم غرب گفت: ما اگر رهبری گفتند مبنای علم غرب غیرتوحیدی است رفتیم و سند آن را در آوردیم، ولی وقتی آقای اردکانی چنین ادعایی می‌کند باید در قیامت پاسخگو باشد.

عباسی ادامه داد: ما فریاد زدیم مشکلات مملکت با مذاکرات حل نمی‌شود، ولی آن‌هایی که در 5 سال گذشته سکوت کردند، مخصوصا استادان اقتصادی که گفتند باید برای حل مشکلات با غرب تعامل کنیم، باید پاسخگو باشند تاریخ نسبت به استادانی که سکوت کنند بی‌تفاوت نمی‌نشیند.

* حامیان تفکر لیبرالی نمونه مطلق ناکارآمدی هستند

وی گفت: 93 درصد بودجه کشور دست رئیس‌جمهوری است آن وقت می‌گوید نمی‌شود، نمی‌توانیم، بودجه قوه قضائیه هم که دست رئیس‌جمهور گروگان است، الان این تفکر 2 قوه را در دست خود دارند و نمونه مطلق ناکارآمدی هستند می‌گویند ما اختیارات بیشتر می‌خواهیم و باید قانون اساسی تغییر کند.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: قانون اساسی مشکل دارد و ما هم قبول داریم این قانون اساسی همان است که در امریکا اجرا شده و شکست خورده و همان است که الان مردم فرانسه به خاطرش 50 روز است به خیابان ریخته‌اند.

* مردم باید بدانند لیبرال‌ها به آن‌ها دروغ گفته‌اند!

عباسی ادامه داد: مردم باید بدانند که به آن‌ها دروغ گفته شده است، اینکه گفتند اقتصاد جهان گل و بلبل است و اگر ما با غرب رابطه داشته باشیم همه مشکلات حل می‌شود اقتصاد جهان 167 تریلیون دلار بدهی دارد استادان اقتصاد ما که طرفدار نظریات دولت بودند و خود دولت در یک خیانت علنی نیامدند به مردم بگویند اقتصاد جریان بدهی دارد و از هم پاشیده است و گفتند ما، چون در سوریه هستیم باختیم، ولی آیا فرانسه مه در سوریه است یا سر زنان خود چادر گذاشته یا ولایت فقیه دارد یا روی موشک‌هایش نوشته مرگ بر اسرائیل!

وی یادآور شد: آمریکا 22 تریلیون دلار بدهی به چاپ پول بدون پشتوانه دارد، آمریکا اگر عقل داشته باشد کاغذ چاپ نمی‌کند و اسم ان را اسکناس بگذارد که دو هفته پیش حدود 10 تا استاد به مکارم نامه بنویسند و بگویند حکم این چیست! و بگوید «کل به باطل است!». جامعه دانشگاهی که نباید به این انحراف عقلانی بیشتر بی‌تفاوت باشد.

عباسی گفت: چگونه فردا می‌توانیم در جامعه بگوییم زمانی که پایه‌های لیبرالیست در فرانسه، انگلیس و آمریکا ... سست شده بود ما از آن‌ها دفاع می‌کردیم!

* این‌ها حاضر نشدند ذره‌ای از قرآن و قانون اساسی پیاده کنند

وی یادآور شد: دیگر برای 5 سال بس است هر چقدر توهین کردند به ساحت علم، مقدسات نظام، هزار و 200 نفری که در سوریه شهید شدند این‌ها حاضر نشدند ذره‌ای از قرآن و قانون اساسی پیاده کنند حالا می‌آیند در دانشگاه تربیت مدرس می‌گویند باید قانون قانون اساسی عوض شود. چشم حتماً!

* تا ما زنده‌ایم نمی‌گذاریم لیبرال‌ها نفس بکشند

رئیس دانشکده یقین گفت: مگر امام خمینی (ره) فریاد نزد و نگفت تا م. ن. زنده‌ام اجازه نمی‌دهم مملکت دست لیبرال‌ها بیفتد! چطور حزبی وجود دارد که در اساسنامه‌اش می‌نویسد ما لیبرال هستیم؟ و دبیرکل این حزب می‌آید مدعی قانون اساسی، نظام و ولایت فقیه می‌شود!

وی ادامه داد: تا ما زنده هستیم نمی‌گذاریم لیبرال‌ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان نفس بکشند.

* آیا اصلاح‌طلبان در 20 سال گذشته یک قدم برای اسلامیت نظام و دین بر داشته‌اند؟

عباسی گفت: اصلاح‌طلبان بگویند در 20 سال گذشته چه کرده‌اند؟ آیا یک قدم برای اسلامیت نظام و دین بر داشته‌اند؟ آیا در 20 سال گذشته یک شهید داده‌اند؟ در دفاع از اسلامیت نظام چه کرده‌اند غیر از اینکه از سروش تا گوگوش از منوچ تا ملوس هر چه اساس دین بود به چالش کشیدند.

وی گفت: آن‌ها از حاکمیت خروج کردند. در زمان هاشمی قانون داماتو تصویب شد و 22 سال است چقدر به سپاه و ارتش سرکوب زدند که چرا در اقتصاد هستند. در این تهران یک پل نیست که برای سپاه و ارتش نباشد پس استفاده نکنید از آنها.

* چرا به مردم دروغ می‌گویید

وی گفت: مگر نگفتند اگر می‌خواهند دلار بالای 5 هزار برود به ما رأی ندهید مگر نگفتند اگر می‌خواهید تحریم‌ها باقی بماند به ما رأی ندهید. حال چه شده؟ امروز FATF را هم می‌خواهید بپذیرید؟

عباسی یادآور شد: می‌گویند 20 درصد قیمت‌ها پایین می‌آید چرا عوام‌فریبی می‌کنید؟ چرا به مردم دروغ می‌گویید.

وی افزود: ما هم معتقدیم حتماً باید قانون اساسی تغییر کند، وقتی رهبری در قانون اساسی اینقدر قدرت ندارد پس می‌آیند توصیه می‌کنند، برای برجام 9 بند دادند گفتند باید اجرا شود، اما چه شد؟

* 23 سال است نتوانسته اند پراید را اصلاح کنند

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: 23 سال است نتوانسته اند پراید را اصلاح کنند که امروز قاتل مردم شده است اگر همین مهندسانی که در وزارت دفاع هستند را بگذارند در شرکت‌های خودروسازی به مردم خودروی شاسی بلند با کیفیت ارزان بدهند، ولی به دلیل اینکه حکومت را ناکارآمد جلوه دهند این کار را نمی‌کنند.

وی گفت: ما شکست نخوردیم این لیبرال‌ها هستند که شکست خوردند، برای ما اگر صحبت تکنولوژی باشد ما امثال شهید شهریاری، حسن طهرانی‌مقدم و قاسم سلیمانی را داریم آن‌هایی که شکست خوردن ندارند که احساس می‌کنند حکومت شکست خورده است.

* اصلاح‌طلبان در علم، تولید، تکنولوژی، اخلاق، صنعت چه چیزی داشته‌اند؟

وی افزود: مسئولان امریکا در کاخ سفید از کابوس چه کسی از خواب بیدار می‌شوند، از رئیس ایران‌خودرو؟ و یا آقای عراقچی یا رئیس بانک مرکزی یا رئیس جمهور ما؟ نخیر!

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: یکی بگوید اصلاح‌طلبان در علم، تولید، تکنولوژی، اخلاق، صنعت چه چیزی داشته‌اند؟ آن‌ها در حد قاسم سلیمانی، طهرانی‌مقدم و ... چه چیزی دارند؟

وی گفت: اگر اسلام باید پاسخگو باشد قانون اساسی آن باید توحیدی باشد قانون اساسی بیش از 90 درصد اختیارات را به رئیس‌جمهور می‌دهد و رئیس‌جمهوری که به حرف رهبری گوش نمی‌دهد باید تغییر کند.

وی گفت: شما مدعی هستید علم اسلامی، یهودی و مسیحی ندارد و از این جا مشکل در بروز توحیدش پیدا می‌کند این رئیس‌جمهور حتما باید صاحب نظریه مرگ اسلام را تقدیر کند!

* این‌ها هویت خود را با مخالفت با جمهوری اسلامی تعریف می‌کنند

عباسی تأکید کرد: در خود آمریکا پرچم آمریکا را آتش می‌زنند، ولی اینجا یکسری از روی پرچم آمریکا رد نمی‌شوند می‌گویند سلول سلول، ما لیبرالی است و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم!

وی ادامه داد: این‌ها هویت خود را با مخالفت با جمهوری اسلامی تعریف می‌کنند، این‌ها از نظام خروج کردند، مانند منافقان و سلطنت‌طلبان این‌ها باید خودشان را اثبات کنند نه اینکه مدعی قانون اساسی شوند، چون پهلوی هم مدعی قانون اساسی شده است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: ما سربازان آمریکایی را گرفتیم مانند بزغاله جلوی ما زانو زدند و گریه کردند و تا جلوی دوربین‌های جهان نگفتند معذرت می‌خواهیم رهایشان نکردیم ما 40 سال حکومت انقلاب اسلامی را سرپا نگه داشتیم و جمع کردن این‌ها برای ما کاری ندارند لذا نباید پشت سر آن شعار‌های دهن پرکن قائم شوند ما اصلی این‌ها را آن سوی دنیا شکسته‌ایم این‌ها که بدل هستند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با اینگونه که این‌ها جلو می‌روند چند سال دیگر می‌گویند باید توافق‌نامه‌ای که در رابطه با همجنس‌بازان است را امضاء کنید و ما هم حرفی بزنیم می‌گویند دلواپسان در این ماجرا نفی دارند!

عباسی ادامه داد: این‌ها به قانون اساسی اعتقادی ندارند به خصوص در بخش‌هایی که مربوط به ولایت فقیه، سپاه و ارتش است. بسیار جنایتکارانه و ظالمانه برخورد می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: من به آینده خوش‌بین هستم حتی اگر لیبرال‌ها در 1400 هم سر کار بیایند البته خسارت‌ها دارد، ولی من خوش‌بین هستم.

وی گفت: اگر مردم نسبت به این جریان اطلاعات کمی دارند به دلیل کم‌کاری امثال ما است که تریبون داشتیم و خوب نتوانستیم این مسئله را تبیین کنیم.

* فتنه جدیدی در راه است

وی گفت: باید به مردم اجازه دهیم با آزمون و خطا راه درست را انتخاب کنند. انتخاب مردم مطلقاً درست بوده، ولی آن‌هایی که نظام برای انتخاب شدن به مردم معرفی کرده مشکل داشتند. ما مشکل داشتیم در اینکه نکات خوب را روشن کنیم و مردم هم گناهی ندارند البته قطعا در انتخابات گذشته این اتفاق کمتر خواهد افتاد.

وی با اشاره به فتنه‌های گذشته گفت:‌سال 98 هم پیش‌بینی می‌شود یک فتنه جدید رقم بخورد و از همین الان هم شروع کرده‌اند در روز‌های باقیمانده تا 22 بهمن و در سالگرد آشوب‌های پارسال تلاش دارند یک آشوب سراسری در ایران راه بیفتد، ولی از 15 دی که بگذرد و بعد از 22 بهمن بعد از شکستی که آمریکا خواهد خورد این‌ها پروژه خود را بعد از خرداد سال آینده شروع خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان