اصولاً مجلههات مخلتف هنگام عکسبرداری از افراد مشهور و انتخاب طرح جلد، تصاویر و عکسها را بارها دستکاری میکنند تا هم سوژه زیباتر به نظر برسد و هم جلد مجله، مخاطبین بیشتری را به خود جلب کند. حال به نظر میرسد تیم تبلیغات تولیدکنندگان تلفن هوشمند نیز به این روش روی آوردهاند و برای فروش بهتر محصولاتشان، به چنین کاری دست میزنند. برای مثال ویدیویی تبلیغاتی که توسط پروفایل رسمی وان پلاس در شبکههای اجتماعی نظیر یوتیوب یا اینستاگرام منتشر شده و به وان پلاس 6T اختصاص دارد، روندی مشابهی نظیر مجلات را در پیش گرفته است.
همه چیز در این ویدیو روند مطلوبی دارد و خبری از دستکاریهای دیجیتالی نیست اما در ثانیه 43 این محتوا، فردی نشان داده میشود که روی مبل خانه نشسته و با دوستانش فورتنایت بازی میکند. مشکل اینجاست که حاشیهی پایینی موبایل در تصویر بستهای که از آن به نمایش در میآید به کلی حذف شده و حتی بریدگی قطرهای قرار گرفته در بالای موبایل نیز آنچنان حاشیهی سیاره رنگی ندارد.
احتمالاً کمپانی وان پلاس باور دارد که کاربران علاقهای به حاشیه یا بریدگی ندارند و ترجیح میدهند تلفن هوشمندشان، از صفحه نمایش لبه به لبه استفاده کند تا تصاویر زیباتری برایشان به نمایش درآید.
تصویر به نمایش درآمده در ویدیوی تبلیغاتی
از سوی دیگر خریداران باید مراقب باشند توسط ویدیوهای تبلیغاتی فریب نخورند چرا که این روزها تولیدکنندگان به علت رقابت سخت و نزدیکشان برای جذب مخاطب ممکن است به دستکاری طراحی موبایلها در ویدیوهای تبلیغاتی متوسل شوند.
با مقایسه تصویر به نمایش در آمده از وان پلاس 6T در این ویدیو و مقایسه آن با دیگر تصاویر رسمی منتشر شده از این موبایل میتوان به زرنگی تولیدکنندگان ویدیوی تبلیغاتی پی برد.
طراحی واقعی وان پلاس 6T در رندرهای رسمی
البته با این وجود از برخی ویژگیهای منحصر به فرد این موبایل نمیتوان چشم پوشی کرد؛ گزارش شده دوربین وان پلاس 6T عملکرد قابل قبولی دارد چرا که توانسته در تست DxOMark نمره 98 را کسب کند و در این زمینه، آیفون 10 را پشت سر بگذارد.