ماهان شبکه ایرانیان

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگران

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: برجام یکی از دو مسئله مهم کشور بود.

به گزارش ایسنا ،حجت الاسلام پرویز ولی زاده در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران دستگاههای اجرایی استان افزود: خدمت به جامعه ایثارگران برای دولت تدبیر و امید افتخار بزرگی است و توجه دولت به جامعه ایثارگران توجه ویژه ایست.

وی بیان کرد: رئیس جمهور کشور از جنس ایثارگران است و همراه با فرماندهی جنگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران هشت ساله دفاع مقدس تلاش کردند و دلیل توجه ویژه دولت به جامعه ایثارگران این است که رئیس جمهور خود از جنس ایثارگران است. 

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: قانون خدمات جامع به ایثارگران که از سال 91 باید ابلاغ می شد از طرف رئیس جمهور وقت ابلاغ نشد که این موضوع دو ماه بعد از تفیذ حکم ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید قانون خدمات جامع به ایثارگران ابلاشع و عملیاتی شد.

حجت الاسلام ولی زاده با بیان اینکه سه میلیون ایثارگر و رزمنده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بعد از جنگ متولی خاصی برای این جامعه وجود نداشت و بسیاری از قوانینی که برای رزمندگان تصویب می شد به علت نداشتن متولی از این اختیار و قوانین برخوردار نمی شدند.

وی ادامه داد: ابلاغ سند راهبردی توسط معاون اول رئیس جمهور در تیرماه 94 برای ارسال به هیئت دولت آماده شد تا بتوانیم از امسال رزمندگان متولی داشته باشند تا بتوانند از امتیازات قانونی که برای آنها در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند.

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: اقدام دیگر دولت تدبیر و امید برای رزمندگان تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت که در آبان ماه 94 به ریاست رئیس جمهور دبیرخانه این شورا تشکیل شد که به تبع از تهران تمام استانها در مراکز استان با مدیریت استاندار و در شهرستانها با مدیریت فرماندارن و دبیری مدیران بنیاد شهید است.

حجت الاسلام ولی زاده تاکید کرد: همه سعی و تلاش دولت تدبیر و امید این است که فرهنگ ایثار و شهادت هم در مباحث مادی و هم در مباحث معنوی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون حقوق خانواده شهدا و ایثارگران معوق شده بود، گفت: در دولت یازدهم این معوقات تا سال 94 پرداخت شد و در برنامه ششم توسع نیز دولت خود را موظف به پرداخت کامل حقوق معوق تا دوسال دیگر کرده است.

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نه تنها در بخش ایثارگران و رزمندگان بلکه در همه بخشها مانند بهزیستی و کمیته امداد نیز اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: از زمان مظفرالدین شاه تا پایان دولت اصلاحات 100سال است که 960 میلیارد دلار نفت فروخته شد و طی هشت سال دولت قبل 700میلیارد دلار فروخته شد اما مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد تنها 53هزار تومان بود که در دولت تدبیر و امید به 250هزار تومان رسید.

حجت الاسلام ولی زاده با بیان اینکه یک میلیون معلول بالای 60درصد در کشور وجود دارد، بیان کرد: در دولت اصلاحات مستمری مددجویان بهزیستی 30هزارتومان بود که طی هشت سال دولت گذشته تنها 23هزار تومان به آن اضافه شد اما در دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات این میزان به 250هزار تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: عزت، شرف و اقتدار کشور ما از شهدا، جانبازان، ایثارگران و  خانواده های آنهاست و اگر امروز ما اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ دنیا می کشیم با هدایت های امام گونه مقام معظم رهبری و به برکت شهداست.

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید و در برنامه ششم توسعه به رزمندگان توجه و نگاه ویژه ای شد و برای رزمندگانی که بالای 24ماه سابقه حضور داوطلبانه داشته باشند 100درصد از پرداخت مالیات معاف شده اند. و انشعابات آب، برق و گاز آنها برای اولین بار رایگان شد.

حجت الاسلام ولی زاده ادامه داد: در دولت یازدهم 100 هزینه درمان ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا با دستگاه های اجرایی است که در آنها مشغول به کار هستند. همچنین امسال باید به 50هزار رزمنده وام مسکن 70میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: هیچ رئیس جمهوری را نمی توان پیدا کرد هر هفته خود را ملزم به سرکشی از خانواده شهدا کند اما رئیس جمهور وقت این کار را کرده است و تا کنون بیش از 100مورد سرکشی داشته اند.

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی می گویند دولت تمام کقت خود را صرف برجام کرده است، تاکید کرد: دو اتفاق مهم در کشور رخ داده است که نخستین آن جنگ هست ساله بوده که دشمنان می گفتند ایران نباید در صحنه باشد اما امام خمینی(ره) با پذیرش قطعنامه 598 اعلام کردند که حضور داشته باشد، دومین اقدام مهم "برجام" بود که در سال 94 رهبر معظم انقلاب با هدایت امام گونه به دولت تدبیر و امید فرمودند که ایران باشد و انقلاب به رخ دنیا کشیده شود. 

 وی افزود: زمانی که روحانی دولت را تحویل گرفتند بعضی از استانها تنها تا 18روز ذخیره گندم داشته اند اما امروز این ذخیره در کشور 700روز و تا سه میلیون تن گندم آماده صادرات است.

مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: سال 92 در اواخر دولت قبل 500هزار نفر استخدام صورت گرفت  که غیر قانونی و خارج از ضوابط بود و سهمیه ایثارگران 30درصد استخدام بود که باید از این تعداد 150هزار نفر از خانواده شهدا بود اما کل استخدامی خانواده شهدا از این تعداد 53هزار نفر بود و اگر امروز بحث بیکاری 3000هزار نفر از این قشر در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد مطرح است علت همین موضوع استکه اگر رعایت می شد اکنون در خانواده شهدا و ایثارگران بیکاری وجود نداشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان