سه استانی که بیشترین اعتبار را برای اشتغال‌زایی گرفته‌اند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه پیگیری اعتبارات طرح‌های اشتغالزای استان کرمانشاه که امروز (اول دی) برگزار شد، اظهار کرد: در سراسر کشور 686 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغالزا در نظر گرفته شده که سهم استان کرمانشاه 57 میلیارد تومان است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سهمیه 57 میلیارد تومانی استان کرمانشاه شامل اختصاص اعتبار به طرح هایی نظیر طرح کارورزی، مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار یارانه دستمزد، یاارنه حق بیمه و ... است.

بازوند، میزان تخصیص این اعتبارات در کل کشور را نیز 135 میلیارد تومان اعلام کرد که سهم استان کرمانشاه  از این تخصیص اولیه یازده میلیارد و 400 میلیون تومان است که اکنون در خزانه قرار دارد. برای دریافت این اعتبارات بسیار جنگیدیم و حالا نباید اجازه بدهیم ریالی از این اعتبارات در خزانه باقی بماند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع هم اکنون حدود 150 میلیارد تومان اعتبار در بخش های مختلف در خزانه استان موجود است، خاطرنشان کرد: خزانه استان‌ها به صورت مستمر و آنلاین از سوی خزانه کشور کنترل می‌شود و تازمانی که این پول را داریم نمی‌توانیم درخواست تخصیص اعتبارات بیشتر را بدهیم.

بازوند خواستار جذب هرچه زودتر این اعتبارات از سوی دستگاه‌های اجرایی شد و عنوان کرد: مدیران باید دلشان برای بیکارانی که درخانواده‌ها هستند بسوزد و کوتاهی در جذب اعتبارات نداشته باشند.

وی در ادامه از ابلاغ پاداش مناطق جنگ زده در دی ماه امسال هم خبر داد و دستگاه‌ها را موظف به پرداخت آن دانست و در ادامه یادآور شد:  به دنبال این هستم که شرایط بگونه‌ای شود که هیچ مدیری قبل از کارمندانش حقوق نگیرد.

در ادامه حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اعتبارات مشوق اشتغال که برای استان در نظر گرفته شده، گفت: اگر سهم 57 میلیارد تومانی کرمانشاه تخصیص کامل داشته باشد می‌توان با کمک این اعتبارات برای 5000 شغل ایجاد کرد. یازده میلیارد تومانی که اکنون تخصیص یافته نیز می‌تواند زمینه اشتغال 1000 نفر را فراهم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر