ماهان شبکه ایرانیان

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس

دولتمردان باید به سمت همسان‌سازی حقوق حرکت کنند

خبرگزاری مهر: روح الله بابایی صالح در واکنش به انتشار خبری از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند رقم سنگین 30هزار میلیارد تومان است که تامین آن امری مشکل است، گفت: با توجه به این حجم از گرانی، نوسانات موجود در بازار و مشکلات اقتصادی که تمام کارمندان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی با آن مواجه هستند، حقوقی که پیش از این تعیین شده بود، پاسخگوی نیاز این قشر نیست.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس، ادامه داد: هم‌اکنون مسئولان اجرایی مربوطه باید با هر میزان بودجه‌ای که در کشور وجود دارد، برای رفع این مشکل و اجرای همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان تدبیری بیندیشند.

وی تاکید کرد: اگر امکان تعیین 30 هزار میلیارد در بودجه 98 برای اجرای همسان‌سازی حقوق و دستمزد وجود ندارد، حداقل با تخصیص15 هزار میلیارد بخشی از آن را اجرا کنند، بنابراین تنها نباید به بیان اینکه اعتبارات لازم برای همسان‌سازی حقوق و دستمزد وجود ندارد، اکتفا شود، بلکه باید اراده کرده و تمهیدات اساسی اندیشیده شود و با برنامه‌ریزی به تدریج به سمت ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان حرکت کرد.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: بسیاری از کارمندان و کارگران به دلیل پایین بودن حقوق خود با مشکلات جدی مواجه شده‌اند، بنابراین لازم است که مسئولان اجرایی با مدیریت صحیح و اندیشیدن تدابیری در جهت رفع این مشکل گامی اساسی بردارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در پی افزایش چندین برابری نرخ اجناس در بازار، قشر آسیب‌پذیر جامعه که در حال از بین رفتن است و کارگران و کارمندان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی نیز زیر فشار شدید اقتصادی قرار دارند.

بابایی صالح در خصوص تاثیر تدوین بسته‌های حمایتی در ارتقای وضعیت اقتصادی قشر آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد: توزیع بسته‌های حمایتی نمی‌تواند هیچ مشکلی را از این قشربرطرف کند، چرا که تنها 200 هزار تومان به این خانواده‌ها تعلق می‌گیرد که در شرایطی که اجناس چندین برابر گران شده، تاثیری در رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها ندارد.

وی افزود: در گذشته کارمندان در کنار دریافت حقوق از تسهیلاتی اعم از پاداش و مرخصی هم بهره‌مند می‌شدند، اما در قانون خدمات کشوری این بخش هم حذف شد و تنها 12 حقوق برای 12 ماه سال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: بنده در نطقی که در صحن علنی داشتم از رئیس جمهور و وزرا خواستم که بر این بخش نظارت داشته باشند، آن هم در شرایطی که سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه خود را از کشور خارج می‌کنند و ثبات شغلی وجود ندارد که این امر خطراتی را برای کشور به همراه دارد، از سوی دیگر نبود حمایت از نخبگان اقتصادی باعث شده که بیکاری در جامعه بیش از اندازه گسترش یافته و مشکلات اقتصادی رشد چشمگیری داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآورشد: قطعا ما در کمیسیون پیگیر موضوع همسان‌سازی حقوق و دستمزد‌ها خواهیم بود که مهم‌ترین مطالبه به حق تمام بازنشستگان است و قرار شده نشستی با حضور مسئولان اجرایی مربوطه داشته باشیم تا بتوانیم در این مورد به یک نتیجه‌ای برسیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان